Toon posts:

Versatel, wel verbinding met modem/router, geen internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kennissen van ons hebben sinds 2 weken hun 1mbit versatel ADSL verbinding omgezet naar een 20mb pakket met het eredevisie voetbal. Alles werkt naar toebehoren, behalve het Internet.

Dus zij hebben de Versatel helpdesk gebeld en die maakten hun wijs dat er iets aan de hand was met hun netwerkkaart. Zij hebben vervolgens Dell gebeld en die zei dat alles in orde was na het nalopen van wat instellingen.

Omdat het nog steeds niet werkte hebben ze mij gebeld en gevraagd om er even naar te kijken en ik kwam er ook niet uit. Windows bleek nog al een zooitje geworden te zijn dus na een format dachten we dat het wel zou werken, maar nee!

Het modem zit goed aangesloten op de computer, want de computer krijgt een ip-adres via de dhcp-server van dat ding, namelijk 192.168.1.2, het modem blijkt op 192.168.1.1 te zitten. Via IE in de modem gegaan met user/user om te kijken of het modem zelf wel een ip van Versatel kreeg, en dat was het geval:
  • ADSL Link Status: PASS
  • WAN IP Adress: 87.211.0.73
  • LAN IP Adress: 192.168.1.1
  • Primary DNS Server: 62.58.50.5
  • Secondary DNS Server: 62.58.50.6
Aangezien er bij 'ADSL Link Status:' PASS stond in het groen, en niet FAILED of iets dergelijks dacht ik dat het wel zou moeten werken, dus geprobeerd om in plaats van DHCP de computer gewoon een vast ip-adres laten hebben en de DNS ook handmatig ingesteld maar dat mocht allemaal niet baten.

Ze zitten nu nog steeds tegen 'Kan de pagina niet vinden' schermen aan te kijken, Versatel helpdesk is moeilijk te berijken en bovendien duur (0,25c p/m en ze laten je minstens een kwartier wachten) dus hoopte ik dat iemand hier een oplossing voor weet.

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 12:35
Heb je er al een ander pc'tje aangehangen?
Klinkt een beetje overdreven, maar in zo'n situatie zal je moeten proberen om componenten uit te sluiten. Dus als hij ook niet werkt met een laptopje, dan ligt het aan die versatelaansluiting.
Je kunt ook af en toe je modem resetten, om te kijken of die verbinding tot stand komt.
Succes

Oh, en probeer even een tracert naar nu.nl (62.69.162.153)

[ Voor 11% gewijzigd door Avenger84 op 31-08-2005 12:00 ]

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Bekend probleem...

Het wil wel eens helpen om het modem een paar minuten zonder stroom te laten liggen
Dan weer aansluiten en het "zou" moeten werken.

Ik ben dit "probleem"zo zat dat ik maar m`n oude modem aangesloten heb...

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk