Toon posts:

Welke router werkt wel goed met de Speedtouch 510i

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben gister de hele avond bezig geweest met het configureren van een speedtouch 510i en een Router Linksys BEFSR41 V4. Ik heb de speedtouch 510i in de volgende modus gezet... PPPoA_to_PPTP,no-NAT,DHCP wil namelijk alleen gebruik maken van de firewall en router mogelijkheden van de Linksys. Maar op geen enkele manier kan de Linksys router een PPTP verbinding opzetten naar het modem. Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat ik de juiste instellingen gebruik omdat ik wel meerdere routers heb geconfigureerd waar geen problemen mee zijn. Nu lees ik dat meer mensen onmogelijk deze Linksys router aan de praat kunnen krijgen.

Nu zou ik graag advies willen welke routers er wel goed met de speedtouche 510i om kunnen gaan in PPTP mode. Het is de bedoeling dat er een goede firewall in zit en dat je makkelijk poorten kan open zetten en dat er een goede vpn verbinding kan worden opgebouwd door VPN Passthrough.

Ik heb altijd wel vertrouwen in de Linksys routers gehad. Is er misschien een andere Router van Linksys die wel beter met de Speedtouch 510i overweg kan? Of moet ik echt overstappen naar een andere merk Router? Ik hoor het graag...

Verwijderd

waarom wil je een router achter je 510i hangen? De 510 is al een router.

Je hebt het eerst over een router van linksys en later vraag je ineens om een modem van linksys? Ik snap je verhaal dus niet helemaal. Misschien moet je ook wat duidelijker omschrijven wat je al het geprobeerd!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:59:
waarom wil je een router achter je 510i hangen? De 510 is al een router.

Je hebt het eerst over een router van linksys en later vraag je ineens om een modem van linksys? Ik snap je verhaal dus niet helemaal. Misschien moet je ook wat duidelijker omschrijven wat je al het geprobeerd!
Ik weet dat de 510i al een router is. Maar de Linksys Router kan goed om gaan met vpn-verbindingen. De bedoeling is namelijk dat er vanuit buitenaf diverse vpn verbinding opgezet worden naar een SBS-server. En heb gelezen dat de Speedtouch 510i nog al eens problemen heeft hiermee. Ik weet dat Speedtouch home gekoppeld aan een Linksys Router voor een erg stabiele verbinding kan zorgen. Daarom wil ik dat nu ook zo met de speedtouch 510i. Dus probeer deze opstelling zo goed mogelijk na te bouwen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als een firmware upgrade niet helpt. (wat voor router heb je, die jij noemt bestaat net niet :? )

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen (andere mogelijkheden, NAT achter NAT werkt wel gewoon namelijk, maar wellicht heb je voldoende aan een switch?)

of

Kun je de speedtouch ook evt in spoof mode zetten, zodat hij zelf een pptp verbinding opzet?

enne regel 1: het werkt uiteraard ook niet als er geen goede kabel zit tussen de linksys en de modem.

/Edit:
Aah, de linksys router als vpn server! wellicht help het hier eens schermprintejs te doen van de configuratie van de speedtouch & van de linksys, misschien ziet iemand de fout.

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 25-08-2005 11:20 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

leuk_he schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:17:
Als een firmware upgrade niet helpt. (wat voor router heb je, die jij noemt bestaat net niet :? )

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen (andere mogelijkheden, NAT achter NAT werkt wel gewoon namelijk, maar wellicht heb je voldoende aan een switch?)

of

Kun je de speedtouch ook evt in spoof mode zetten, zodat hij zelf een pptp verbinding opzet?

enne regel 1: het werkt uiteraard ook niet als er geen goede kabel zit tussen de linksys en de modem.
die speedtouch 510 kan bridge mode jah.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

FireWurX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:20:
[...]
die speedtouch 510 kan bridge mode jah.
Wat ik heb begrepen is dat het verschil tussen bridge & spoof is dat in geval van bridge de PC (of hier de router) de verbinding opzet, en in spoof dat de speedtouch zelf "dailed"

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Waarom laat je gewoon die sbs server niet alle routering afhandelen. Als het waar is wat je zegt dat de 510i problemen heeft met vpn (wat ik zelf niet ondervonden heb) dan heeft ie dat natuurlijk ook als ie data gaat doorsturen.

Specs

Verwijderd

had je dan niet beter ipv een 510 en een linksys router 1 nieuwe breedbandrouter van bijvoorbeeld linksys kunnen kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net dat spoof mode bekeken en dit is volgens mij ook een goede oplossing. Dit kan ik gaan proberen. Maar wat mij dan nog niet helemaal duidelijk is. Wordt alle data nu ook direct door gestuurd naar de Linksys Router (net zoals bij pptp)?
Zodat de Linksys Router zorgt voor alle routering. Zoals bijvoorbeeld het openzetten van de poorten etc.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

venomous schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:23:
Waarom laat je gewoon die sbs server niet alle routering afhandelen. Als het waar is wat je zegt dat de 510i problemen heeft met vpn (wat ik zelf niet ondervonden heb) dan heeft ie dat natuurlijk ook als ie data gaat doorsturen.
Omdat een router een router is en een SBS een server. Lijkt me duidelijk dat dit dus een vreemd advies is, uberhaupt een windows bak direct aan het internet hangen is niet verstandig.

----

Verder meen ik dat de ST510 prima overweg kon met VPN. Enkel GRE forwarden kon niet via de interface maar kon door handmatig een regel toe te voegen in de config file. (ofzoiets)

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Hoezo vreemd advies, router=router en server = server is natuurlijk wel heel simplistisch, als je het kan scheiden moet je dat vooral doen maar als die sbs alleen vpn regelt kan je die echt wel goed genoeg dichttimeren voor direct internet access.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Maar is spoofing bijna identiek aan pptp? Dus de Linksys router zorgt voor de Routering zoals poorten openzetten, firewall.. etc...?? De modem zorgt alleen voor de verbinding met het internet?

• rkoper575
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik heb zelf de Linksys BEFSX41 firewall achter mijn Speedtouch 510i hangen en de firewall krijgt netjes het externe ip-adres en VPN-tunnels zijn geen probleem en de portforwarding en aanverwante zaken doen het nu ook goed. Zo uit mijn hoofd heb ik mijn 510 ook in spoofing mode gezet, maar details weet ik even niet meer uit mijn hoofd.
Pagina: 1