[2K3] netwerkdrives mappen niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 19:24

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Tot gisteren werkte men logon script nog om netwerkdrives te mappen.

Vandaag is het dus gedaan ( heb de logon script wel aangepast, maar enkel bij de de mappings die hij voor bepaalde gebruikers moet doen )
Het probleem bevind zich echter bij mappings voor ganse groepen, waar de aparte gebruikers, die ook in het loginscript zitten niet bij horen.

Ik krijg in het logon script de melding : net helpmsg 2250 en als je die opzoekt krijg je te horen : "deze netwerkverbinding bestaat niet"

Als ik op de server echter kijk, dan zie ik al die mappen geshared staan, zodat ze wel degelijk zouden moeten kunnen gemapt worden.

Kan het zijn doordat een groep geen rechten heeft op die share dat hij ze niet kan mappen ?
Of kan het zijn doordat ik in de group policys heb gezet dat die groep geen netwerkverbindingen mag maken en verbreken ?
Dit werkte gisteren allemaal nog wel, enige dat eignelijk is aangepast geweest is de logon script zelf, en zoals gezegd heb ik aan het deel met de groepen in niets aangepast.

-| Hit it i would ! |-

Verwijderd

Kan het zijn doordat een groep geen rechten heeft op die share dat hij ze niet kan mappen ?
nee, dan krijg je een access denied
Of kan het zijn doordat ik in de group policys heb gezet dat die groep geen netwerkverbindingen mag maken en verbreken ?
wat denk jezelf?
Dit werkte gisteren allemaal nog wel, enige dat eignelijk is aangepast geweest is de logon script zelf, en zoals gezegd heb ik aan het deel met de groepen in niets aangepast.
wat heb je dan wel aangepast.

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03 19:24

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
raar genoeg is het opgelost op volgende manier :

het eerste deel van de logon bestond uit de code :

code:
1
2
3
4
5
if @userid = "leerkrachtx"
  USE F: "\\server\leerkrachtxmap"
endif

etc etc voor alle andere leerkrachten

daaronder kwam volgende code :

code:
1
2
3
4
5
if ingroup("klas1")
  USE F: "\\server\klas1map
endif

etc etc voor alle andere klassen

Ik vermoed dat er een probleem was met het feit dat de groepen van de klassen dezelfde driveletters gebruikten als de leerkrachten door hetzelfde logonscript.

Door het script in 2 te delen ( 1 voor leerkrachten en 1 voor leerlingen ), is het euvel verholpen.
Ik heb nu dus een logon.scr voor de leerkrachten en een logon1.scr voor de leerlingen, en dit zo ook op hun accounts ingesteld, waarna het probleem opgelost was.

Vind het wel vreemd.

-| Hit it i would ! |-

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:42
mischien had dit beter gewerkt:

if @userid = "leerkracht" goto leerkracht
if @userid = "klas" goto klas

:leerkracht
net use F: \\server\mapleerkracht
goto end

:klas
net use F: \\server\mapleerkracht
goto end

:end
exit

zo gebruikte ik de sripts eerder altijd

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bij het tweede stukje code mist de eindquote om de share aan te geven. Ik weet niet of dit een typefout is, of dat dit de fout in je script was/is. Dezelfde driveletters mogen meerdere malen voorkomen in hetzelfde script. Da's geen enkel probleem, dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Wel is het gebruikelijk om voor het maken van een netwerkmapping een evt. mapping weg te gooien:
code:
1
2
USE L: /DEL
USE E: "\\SERVER\PUBLIC" /PERSISTENT

Overigens, als je binnen KIX veel if-statements achter elkaar gaat gebruiken, dan kun je beter een SELECT statement gebruiken. Dit werkt nl. sneller (zodra één voorwaarde waar is, worden alle overige voorwaardes overgeslagen).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B