TXTtje dat ik nog ergens heb staan als ik ooit een virus zou hebben ( ooit nodig gehad op PC van mijn ouders, was wel na verwijderen van virus, dus scan idd eerst eens online op virussen. Toen was het ook zo dat er geen sites van antivirusfabrikanten meer konden bekeken worden, dat los je op in het hosts bestand):
Ik had een virus, en nu kan ik geen programma meer starten?
Een hoop virussen passen de aanroep van executables in Windows aan, zodat het virus steeds wordt aangeroepen als jij een ander programma opstart. Maar na de verwijdering van het virus kan het zo zijn dat je geen enkel programma meer kan opstarten, omdat de koppeling dan weg is. Dit is na verwijdering van het virus vrij makkelijk te maken door in de verkenner regedit.exe naar regedit.com te hernoemen, en deze op te starten.
In je register zou "HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command" de waarde "%1" %* moeten hebben, en "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe" hoeft enkel een lege defaultwaarde te hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
naftebakje op 25-08-2005 10:36
]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.