Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.exe wekt nie meer

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, al mijn .exe bstanden willen niet meer openen. Met een autorun cd van nav heb ik gescand en 0 viussen gedetecteerd. Ik denk zelf dat er een trojan actief wordt tijdens het opstarten. Veilige modus alles geprobeerd. Iemand een idee wat dit is en hoe te verwijderen?

Alvast bedankt.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
autorun cd's van Norton zijn gewoonlijk compleet verouderd...

downoad een goede antivirus en start die!
Of gebruik een bootcd zoals knoppix.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een goede antivirus maar die kan k dus niet runnen, alle .exe zijn corrupt

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Je hebt blijkbaar nog steeds internet toegang, dus je kan iexplore.exe starten. Je kan dus ook een up-to-date virusscanner downloaden.
Waarschijnlijk zit je nu dus op een andere PC. Download een virusscanner, brand deze op CD of maak hem beschikbaar via het netwerk, wees creatief. En gebruik die dan om je eigen PC te scannen.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:36
Je kan ook een online virusscanner geburiken zoals Housecall

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25
TXTtje dat ik nog ergens heb staan als ik ooit een virus zou hebben ( ooit nodig gehad op PC van mijn ouders, was wel na verwijderen van virus, dus scan idd eerst eens online op virussen. Toen was het ook zo dat er geen sites van antivirusfabrikanten meer konden bekeken worden, dat los je op in het hosts bestand):

Ik had een virus, en nu kan ik geen programma meer starten?

Een hoop virussen passen de aanroep van executables in Windows aan, zodat het virus steeds wordt aangeroepen als jij een ander programma opstart. Maar na de verwijdering van het virus kan het zo zijn dat je geen enkel programma meer kan opstarten, omdat de koppeling dan weg is. Dit is na verwijdering van het virus vrij makkelijk te maken door in de verkenner regedit.exe naar regedit.com te hernoemen, en deze op te starten.
In je register zou "HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command" de waarde "%1" %* moeten hebben, en "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.exe" hoeft enkel een lege defaultwaarde te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door naftebakje op 25-08-2005 10:36 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• mmax91
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08-2020

mmax91

alles is moeilijk

Download een virusscanner er hernoem de .exe eens naar .com, kijken of het dan wel wordt geopend

Als het niet moeilijk is, dan zal het wel makkelijk zijn

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
FF zoeken op GOT met exe werkt niet, en je had je antwoord ook gehad

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hoi Sjakiebral,

Hier op GoT, en dus ook in Beveiliging & Virussen verwachten we bepaalde stappen die je eerst moet doorlopen voor je een topic opent. Daar valt onder dat je eerst zoekt op Google of in onze search rondspeurt. Daarnaast kan je even kijken in de FAQ van een bepaald forum of er niet een antwoord op je vraag staat. Nu hebben we in Beveiliging & Virussen een zo geweldige FAQ (:P) dat het antwoord er wel al instaat, namelijk hier. Volgende keer dus iets beter zoeken, aub. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette), Policy: Alle regels die op het forum gelden en Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten. Omdat ik dit niet in je topic ondervind sluit ik het. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.