[exchange 2003] Dat files in MTAdata

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik heb geblunderd :X

Op een SBS 2003 had ik de GFI mailessentials geinstalleerd. Deze was geconfigureerd met de pop3 connector van exchange. Blijkbaar was dat niet zo'n goed idee om dat zo te laten.
Een stuk of honderd mails zijn afgeleverd op de server (ik kan ze ook tracken) maar nooit aangekomen bij de client.
Syptomen:
Ze gaan echter niet verder dan "message submitted to categorizer", In de GFI mailessentials monitor zie ik ze voorbij komen.
In de trackder is het e-mailadres waar ze naartoe gezonden worden veranderd van naam@domein.tld naar mspop3connector.naam@domein.tld.
In \mtadata staan een stuk of 100 .dat files, met als datum iets in 2003 (terwijl de server pas een paar dagen geïnstalleerd is :X)
De Exchange MTA stacks service was uitgeschakeld (disabled) en het opstarten hiervan heeft geen effect.
geprobeerd:
* starten MTA
* uninstall GFI
* herstart exchange, server
* mspop3connetor.* adres toegevoegd bij de user in AD
Nu is de vraag vrij simpel: hoe kan ik die dat-files die exchange klaarblijkelijk niet wil, toch weer omzetten in leesbare mail.

Ik ben zelf geen super-pro, maar laat me omringen ;) Dus als iemand meer informatie nodig heeft, vuur!

[ Voor 5% gewijzigd door the_stickie op 25-08-2005 10:04 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik ziet FF niet wat je vraag met het geschetste probleem te maken heeft.
Die *.dat files zijn de template files voor het decoderen van X400 berichten; zijn er neergezet toen je de server installeerde. Vandaar het timestamp in 2003; je vind ze met hetzelfde timestamp terug op de installatie CD.
De mails die je met de pop3 gedowned hebt, zijn ondertussen al teruggestuurd naar de afzender, met een non-dlivery. Misschien vind je kopieën van die non-delivery reports terug in je Administrator mailbox, dan kun je met "Send Again" de juiste gebruiker adresseren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
hazo... iemand had me wijsgemaakt dat die dat files normaal verdwijnene naarmate de mails geleverd worden... je ziet ik ben geen pro ;)
ik neem eens een kijkje in de mailbox van de admin :)
Zie normaal niet dat er een NDR gegenereerd is als je een mail opzoekt in de tracker?

edit: geen NDR's dus, zoals ik al vermoedde...
damn! Die mails zijn echt in rook opgegaan :(

[ Voor 15% gewijzigd door the_stickie op 25-08-2005 13:12 ]