[win2k] kan share niet benaderen op ip, wel op hostname

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
Mensen,

Ik heb hier een win2k laptop en een ander apparaat met windows CE gekoppelt dmv een cross-cable
ip adressen 192.168.0.1 voor het apparaat en 192.168.0.2 voor de laptop met een /24 subnet

pingen naar elkaar gaat goed, zowel op hostname als op ip-adres.

Als ik vanuit het apparaat iets wegschrijf naar \\laptop\share gaat het goed
als ik vanuit het apparaat iets wegschrijf naar \\192.168.0.2\share gaat het niet goed

als ik dan op de laptop bij uitvoeren invul \\laptop\share kom ik in de share
als ik dan op de laptop bij uitvoeren invul \\192.168.0.2\share krijg ik de foutmelding

Namelijk dat er geen aanmeld servers beschikbaar zijn.

Heeft 1 van jullie een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 25-08-2005 09:57 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28
De laptop hangt normaal in een domein zeker ?
ik ben dat nml ook regelmatig tegengekomen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het enige wat ik me kan voorstellen is iets met Kerberos ticketing. Als er gebruik gemaakt wordt van Kerberos, wordt er (per sessie) een sessie ticket gegenereerd waarin Computernamen verwerkt zitten. Als je probeert te connecten op ip-adres naar een share komt de computer-name (in dit geval" laptop") niet overeen met de hostname in het ticket (= ip-adres), waardoor je niet mag connecten...

Ik heb een keer tijdens een migratie geprobeerd om member-servers via een CName te benaderen in plaats van de 'originele' naam. Leuk idee, maar werkt dus niet om bovenstaande reden. :P

Hoe staat de security-policy op de laptop ingesteld. Mag deze nog NTLM / NTLMv2 authenticatie doen?

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 25-08-2005 14:46 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
Dromer schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:20:
De laptop hangt normaal in een domein zeker ?
ik ben dat nml ook regelmatig tegengekomen
normalite hangt de laptop in een domein, op dat moment natuurlijk niet!
Question Mark schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:43:
Het enige wat ik me kan voorstellen is iets met Kerberos ticketing. Als er gebruik gemaakt wordt van Kerberos, wordt er (per sessie) een sessie ticket gegenereerd waarin Computernamen verwerkt zitten. Als je probeert te connecten op ip-adres naar een share komt de computer-name (in dit geval" laptop") niet overeen met de hostname in het ticket (= ip-adres), waardoor je niet mag connecten...

Ik heb een keer tijdens een migratie geprobeerd om member-servers via een CName te benaderen in plaats van de 'originele' naam. Leuk idee, maar werkt dus niet om bovenstaande reden. :P

Hoe staat de security-policy op de laptop ingesteld. Mag deze nog NTLM / NTLMv2 authenticatie doen?
weet ik zo niet, zal ik ff checken

PVOUPUT - 13.400WP - Twente