[Bulletproof FTP] Opzetten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 01:23
Ik wil een aantal grote bestanden naar een kennis in China versturen maar het opzetten van een eigen FTP server wil niet lukken. Ik draai een windows XP professional met Bulletproof FTP programma. Deze pc zit achter een Edimax router.

Als ik de FTP aanzet en ik probeer binnen mijn eigen netwerk de ftp te benaderen dan lukt dat. Van buiten kom ik er met geen mogelijkheid in. Er gebeurt niets. Toch heb ik mijn XP firewall gecontroleerd en het programma aan de lijst met veilige programma's toegevoegd.
Ook heb ik in mijn router bij port forwarding poort 21 opengezet naar mijn lokale ip adres 192.168.0.101 Dit klopt ook.

Ik snap er niets van. Kan het zijn dat @home het niet toestaat om van buitenaf poort 21 te benaderen? Alhoewel ik me dat ook niet kan voorstellen.

:X

Verwijderd

stel zowel de server als de firewall eens in op een andere poort, bv 27015 dan kom je er snel achter of poort 21 geblokkeerd is of dat het probleem ergens anders ligt.

• bonooman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
vandenhende schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:38:
Ik wil een aantal grote bestanden naar een kennis in China versturen maar het opzetten van een eigen FTP server wil niet lukken. Ik draai een windows XP professional met Bulletproof FTP programma. Deze pc zit achter een Edimax router.

Als ik de FTP aanzet en ik probeer binnen mijn eigen netwerk de ftp te benaderen dan lukt dat. Van buiten kom ik er met geen mogelijkheid in. Er gebeurt niets. Toch heb ik mijn XP firewall gecontroleerd en het programma aan de lijst met veilige programma's toegevoegd.
Ook heb ik in mijn router bij port forwarding poort 21 opengezet naar mijn lokale ip adres 192.168.0.101 Dit klopt ook.

Ik snap er niets van. Kan het zijn dat @home het niet toestaat om van buitenaf poort 21 te benaderen? Alhoewel ik me dat ook niet kan voorstellen.

:X
je moet poort 20-21 forwarden en check je modem. soms heeft die ook router/nat erbij.

succes.

• vandenhende
Ik ga het even checken. Goede tips. Ik laat het even weten.

Helaas zit in mijn modem dus geen router/firewall waar ik wat mee kan. Is een motorola surfboard 5120 van @home.

Ook heb ik de poort gewijzigd naar 27015 in mijn router EN in mijn ftp server. Nog steeds zonder resultaat. Ik snap het echt niet. Iemand nog tips?!

[ Voor 70% gewijzigd door vandenhende op 25-08-2005 10:25 ]

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Wordt er toevallig PASV gebruikt? Dan moet je even een passive range instellen in BFTP en die reeks forwarden naar je lokale IP. Kun je zelf wel connecten via je 'normale' IP?

• vandenhende
G33rt schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:52:
Wordt er toevallig PASV gebruikt? Dan moet je even een passive range instellen in BFTP en die reeks forwarden naar je lokale IP. Kun je zelf wel connecten via je 'normale' IP?
Er wordt geen PASV gebruikt en als ik in mijn browser (op de pc waarop BFTP draait) ga naar ftp://192.168.0.101 dan werkt hij wel normaal. Lijkt me dat het probleem zich in de netwerk/router config moet zitten dan?!

• vandenhende
Heb het programma op mijn laptop geinstalleerd en vandaar werkt het prima.Ligt dus niet aan @home, niet aan de router maar aan mijn desktop. In ieder geval bedankt voor de hulp. Probleem is dus nog niet echt opgelost maar dan kan ik in ieder geval toch vooruit.
:Y)

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23
XP firewall wel uitgezet?
Pagina: 1