[HCCnet] snelheidsverhogingen en prijsverlagingen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
Op de hccnet website:

Forse snelheidsverhoging op hcc!net ADSL S en L en flinke prijsverlaging op hcc!net ADSL Pro 1 en 8. Bovendien betaalt u tijdelijk geen aansluitkosten en krijgt u een ethernetmodem of een draadloos modem cadeau. Uw voordeel kan oplopen tot ruim € 300,-!

hcc!net ADSL Pro 1 (1024/512 kbit/s) van € 32,95 voor € 18,95
hcc!net ADSL S (512/256 kbit/s) naar 1248/640 kbit/s voor €19,95
hcc!net ADSL L (2816/768 Kbits) naar 4096/1024 Kbit/s voor € 29,95
hcc!net ADSL Pro 8 (8064/1024 Kbits) van € 62,50 voor € 41,95

Aangezien ik zelf het ADSL XL abonnement heb, 4096/512-1024 kpbs, vraag ik me af wat het nut nog is van dit abonnment, aangezien ADSL L goedkoper is en dezelfde snelheid. Ik zelf vind eigenlijk dat ADSL L sneller is want er staat 1024kbps ipv 512-1024kbps. Natuurlijk bedoelen ze dat maximaal zoals ergens anders ook staat.... MAAR aangezien je altijd gratis mag overstappen naar een abonnement met een hogere snelheid, kijk ik even precies... zeker omdat ik m'n abonnement nog geen jaar heb ;)

Nu heb ik de volgende email naar de helpdesk verstuurd om te kijken wat de reactie van hccnet zal zijn. Ik zelf vind het nogal onzin om voor een ADSL XL abonnement te betalen wat even snel is als een goedkoper abonnement. Mochten nog meer mensen hier het ADSL XL abo hebben, mail ook even naar HCCnet. Of ze moeten XL sneller maken of gewoon XL scrappen.
Geachte heer / mevrouw,

Op uw website zie ik staan dat ADSL L de snelheid krijgt van 4096/1024 voor 29,95 euro per maand. Nu heb ik zelf het ADSL XL abonnement bij u, wat voor 47,50 euro is.
Nu vraag ik mezelf af, wat het nut is van het ADSL XL abonnement.

In uw voorwaarden voor het overstappen van een abonnement naar een ander abonnement staat het volgende:

6. hcc!net ADSL S t/m XXL abonnees kunnen te allen tijde binnen het netwerk van Tiscali upgraden (overstappen naar een abonnement op hetzelfde netwerk met een hogere snelheid) maar kunnen daarbij geen gebruikmaken van de actie aanbiedingen.

Aangezien ik nu 4096/512-1024 heb en ADSL L 4096/1024 is, neem ik aan dat ik gratis kan overstappen van ADSL XL naar ADSL L. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan vraag ik u waarom ADSL XL (bijna) hetzelfde is als ADSL L.

Graag zie ik uw reactie tegemoet komen.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:07

Houston3

ole

ik vind het een beetje jammer dat ze niet de kpn abbo's ook omhoog doen ik heb nu dus 55 euri kosten voor hccnet en kpn en ik krijg daarvoor 4000/768
terwijl je bij hun andere abbo ( die hier niet te krijgen is ) 41 euri betaald voor 8 mbit :(

• reddevil
Reactie van hccnet:
Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij een reactie op uw e-mail aan hcc!net.

Uw adsl xl is al geleverd conform de actie voorwaarden waarvoor u het heeft
aangevraagd.
Zodra men met actievoorwaarden heeft meegedaan is het niet meer mogelijk
weer mee te gaan met nieuwe actie voorwaarden.
En de nieuwe actie voor waarden gelden voor nieuwe abbonees.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Wendell Jurgen Dunk
Administratieve helpdesk hcc!net
Mijn reactie terug:
Geachte heer Dunk,

Een van uw actievoorwaarden is:

4. Deze aanbiedingen gelden voor zowel nieuwe als ook huidige hcc!net-abonnees die in de actieperiode ADSL bestellen

Daarnaast staat er:

6. hcc!net ADSL S t/m XXL abonnees kunnen te allen tijde binnen het netwerk van Tiscali upgraden (overstappen naar een abonnement op hetzelfde netwerk met een hogere snelheid) maar kunnen daarbij geen gebruikmaken van de actie aanbiedingen.

Ik kan dus "te allen tijde binnen het netwerk van Tiscali upgraden". Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kloppen uw actievoorwaarden niet.
Ligt het aan mij of klopt hier ergens iets niet

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Actie aanbiedingen zijn alleen bestemd voor nieuwe abonnees vaak, niet voor bestaande.

Dit is ook een actieprijs niet de vaste abonnements prijs natuurlijk. Je mag wel upgraden, maar dan naar de normale (niet actie) geldende tarieven voor de hogere snelheden.

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 25-08-2005 13:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• reddevil
bjck schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:35:
Actie aanbiedingen zijn alleen bestemd voor nieuwe abonnees vaak, niet voor bestaande.

Dit is ook een actieprijs niet de vaste abonnements prijs natuurlijk. Je mag wel upgraden, maar dan naar de normale (niet actie) geldende tarieven voor de hogere snelheden.
Er staat duidelijk dat huidige abonnees ook mogen... daarnaast maakt me die actieprijs niet veel uit, maar het abonnement ADSL L is volgende de website nu vast verhoogd naar 4096/1024. Mijn abo (ADSL XL) is stukken duurder dan de normale prijs van ADSL L.

En over upgraden zeggen ze verder nog niks, want het zou moeten zijn dat L < XL, maar nu is het L = XL.

[ Voor 9% gewijzigd door reddevil op 25-08-2005 14:13 ]

• reddevil
k ben het met u eens dat de vorwaarden niet kloppen en dit is ook aan de
marketing doorgegeven.
Hetgeen dat bij punt 6 word aangegeven zijn de voorwaarden die gelden voor
bestaande tiscali hccnet adsl klanten en
hetgeen bij punt 4 zou daar eigenlijk niet moeten staan.
Ik ben het dus met u eens dat deze 2 punten in de voorwaarden voor
verwarring zorgen en dat is niet de bedoeling .
hun voorwaardes kloppen dus niet, dat houdt in dat de voorwaardes waarmee je akkoord ben gegaan ongeldig zijn, waardoor je ook geen jaarcontract meer hebt ???

Verwijderd

Ik heb al jarenlang ADSL Lite van HCCNet/KPN. Ik denk er ook over om over te stappen naar ADSL L. Het is nu wel erg goedkoop, en ik ben zat van de KPN facturen van 100 - 150 euro per 2 maanden. Ik heb BelBasis (want ik bel ook regelmating en redelijk lang), maar dan meen ik wel BelBudget (zodat ik gebeld kan worden) en regel ik wel iets via Internet voor uitgaande gesprekken.

Het voordeel om bij HCCNet te blijven is dat ik niet hoef na te denken over opzegtermijnen etc. Alleen een maand bij KPN geloof ik, maar dat boei niet zo. Verder ben ik op zich wel tevreden met HCCNet.

Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de berichtgeving over Tiscali (NL) van de laatste tijd. Het schijnt dat het qua financieen niet zo lekker loopt.

Verwijderd

Oei, er zijn nogal wat voorwaarden. Bestaande abbonees krijgen er dus geen modem bij. Dat heb ik wel nodig want ik werk nog steeds met het Alcatel 330 USB-modem, en die heeft i.i.g. een te lage upload. Verder staat er dat de huidige contractperiode uitgezeten moet worden. Zoals eerder gezegd, ik ben al jarenlang KPN Lite gebruiker. Ik neem toch aan dat ik over mag stappen?

=====================

1. Deze actie wordt georganiseerd door hcc!net, kantoorhoudende te H.J.E. Wenkebachweg 200, 1096 AS Amsterdam.

2. De actieperiode loopt van 8 augustus t/m 31 augustus 2005, tenzij anders vermeld.

3. Door deelname aan deze actie gaat u uitdrukkelijk akkoord met deze actievoorwaarden.

4. Deze aanbiedingen gelden voor zowel nieuwe hcc!net-abonnees die in de actieperiode ADSL bestellen.

5. Huidige hcc!net ADSL-abonnees kunnen na het verstrijken van hun contractperiode kosteloos overstappen naar de huidige hcc!net ADSL-aanbiedingen en betalen de actietarieven. Echter, overstappende abonnees hebben geen recht op de gratis ethernet- of wirelessmodem.

7. Indien ADSL gedurende de actieperiode niet bestelbaar/ beschikbaar is in uw postcodegebied, dan kunt u geen gebruikmaken van deze actie.

8. U kunt alleen gebruikmaken van de ADSL-aanbiedingen indien de ADSL-aanvraag door hcc!net en het betreffende netwerk (Tiscali) wordt goedgekeurd.

9. hcc!net biedt ADSL alleen aan leden van hcc. Om uw ADSL-abonnement aan te vragen, te behouden en in aanmerking te komen voor de aanbiedingen, dient u HCC-lid te zijn, te worden of te blijven voor de contractperiode van het ADSL-abonnement.

10. Op de ADSL-abonnementen zijn de Algemene Voorwaarden van hcc!net van toepassing, naast de specifieke dienstvoorwaarden.

11. hcc!net, de door haar ingeschakelde hulppersonen of derden kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige schade die het gevolg kan zijn van omstandigheden waardoor deelnameformulieren niet tijdig of geheel niet hcc!net bereiken

12. hcc!net behoudt zich het recht voor om de actie te beëindigen of de regels, voorwaarden, bepalingen of informatie naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen, zonder hierdoor op enige wijze gehouden te zijn tot betaling van schadevergoeding aan een deelnemer.

13. Op deze aanbiedingen en actievoorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

14. De actietarieven en verhoogde snelheden gelden alleen voor hcc!net abonnees die gedurende de actieperiode een ADSL-abonnement op het Tiscali netwerk afsluiten. Huidige hcc!net abonnees met een ADSL-abonnement op het Tiscali netwerk behouden hun huidige abonnementstarief en snelheden.

• reddevil
zie punt 4, wat heel mooi is aangepast door het woordje 'huidige' eruit te halen :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

reddevil schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 08:15:
zie punt 4, wat heel mooi is aangepast door het woordje 'huidige' eruit te halen :)
Huidige hcc!net-abonnees is niet hetzelfde als huidige adsl-abonees.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• reddevil
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:11:
4. Deze aanbiedingen gelden voor zowel nieuwe hcc!net-abonnees die in de actieperiode ADSL bestellen.
Ik bedoelde, zie die mooie zinsopbouw nadat ze 'als huidige' eruit hebben gehaald. :P

Verwijderd

Ik heb net gebeld met HCC!Net (kost 20 ct/min, dus ik dacht laat ik e.e.a. maar even hier neer zetten).

Bij KPN abbo's moet alleen het eerste jaar uitgezeten worden, hoewel er er daarna weer een jaarcontract is kan er wel intra-jaar overgestapt worden binnen HCC!Net.

Edit: ik hoop dat HCC!Net nu eens wat gaat doen aan die vooroorlogse mailboxen van 10 MB per stuk. Tsja, eigenlijk moet ik weggaan bij HCC!Net, maar dan moet ik nog tot februari wachten....

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 10:41 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

reddevil schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:50:
[...]

Ik bedoelde, zie die mooie zinsopbouw nadat ze 'als huidige' eruit hebben gehaald. :P
Ik bedoelde het meer als reactie op wat je een stukje erboven schreef:
Een van uw actievoorwaarden is:

4. Deze aanbiedingen gelden voor zowel nieuwe als ook huidige hcc!net-abonnees die in de actieperiode ADSL bestellen
Ook inclusief "als huidige" staat er niks verkeerds want er staat hcc!net-abonnees en niet adsl-abonees.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie in de voorwaarden het volgende staan:

hcc!net Pro 8
- U betaalt tot wederopzegging € 41,95 euro abonnementskosten per maand in plaats van € 62,50
- U betaalt geen aansluitkosten a € 75,-
- U ontvangt een gratis draadloos modem a € 119,- (geen korting op een ander modem)

Wat bedoelen ze met "U betaalt tot wederopzegging € 41,95 euro abonnementskosten per maand in plaats van € 62,50" ? :?

Verwijderd

Dat je dat ALTIJD betaalt (ook na een jaar) en dus i.i.g. niet later geconfronteerd zal worden met hogere kosten...

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:33:
Dat je dat ALTIJD betaalt (ook na een jaar) en dus i.i.g. niet later geconfronteerd zal worden met hogere kosten...
Da's heel mooi :) M'n vader zat namelijk al weer te piepen: *Ja, en na een paar maanden worden de kosten hoger bla bla bla* ;) Bedankt voor de uitleg _/-\o_

Verwijderd

Ik heb ook gelijk telefonie besteld bij HCC!Net. Blijkt het nog experimenteel te zijn en het is nog niet zeker dat ze doorgaan met het produkt. Er zit een mooi Zyxel modem/router bij en geen aansluitkosten. Ik hoop i.i.g. dat het doorgaat...

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:01

Nyana

Who?!

Ik had in februari ADSL Pro8 besteld. ik had ADSL basic. dus een behoorlijke vooruitgang. iig ik zou dus 62,50 per maand gaan betalen en daarvan de 1e 6 maanden 5 euro korting. maargoed. Nu een maand geleden kwam HCC met nieuwe acties. het is mogelijk om het huidige contract aan te laten passen naar de nieuwe actieprijs. Pro 8 kost dan € 41,95. tot het eind van het contract. Dit heb ik dus aangevraagd. op mn laatste factuur moest ik dus geen 57,50 betalen maar 41,95. en ik zag ook dat die 5 euro correctie er alsnog af ging. dus komt het maandbedrag op 36,95 >:) voor 8-1 mbit :9~ LoL. Probeer dit is met KPN _/-\o_

Verwijderd

Het is voor mij ook een beetje een principekwestie, ik wil nu gewoon van KPN af. Ik heb lang genoeg die veel te hoge telefoonrekening betaald. Dan (eventueel) maar iets minder comfort. Kom ik ook nog eens achter de computer vandaan misschien...

Verwijderd

adsl:'' hcc!net ADSL L (2816/768 Kbits) naar 4096/1024 Kbit/s voor € 29,95 '' is niet beschikbaar op mijn adres! wel de snelste van 41 euro per maand maar dat heb ik er niet voor over.

Vraag: kan ik hier nog wat aan doen. want 4 mb/s is wel een mooie snelheid, zkr voor die prijs! misschien een mailtje eraan wagen? iemand een ideetje?

• reddevil
Marzman schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

Ik bedoelde het meer als reactie op wat je een stukje erboven schreef:

[...]

Ook inclusief "als huidige" staat er niks verkeerds want er staat hcc!net-abonnees en niet adsl-abonees.
gelukkig ben ik ook een hccnet abonnee

Verwijderd

Jammer dat ADSL M niet word geupgrade, ik betaal nu 29,95 voor een 3104/864 verbinding via Tiscali

Verwijderd

Ik ben zo blij dat ik eindelijk van KPN af ben...

Ik ga via HCC!Net naar Tiscali met VoiP. Gelijk maar mijn belbasis omzetten naar Belbudget. Maar je gelooft het niet: dit kan dus niet op de site. Je kan alleen maar upgraden!!!!

Stelletje idioten, denken ze dat deze korte termijnpolitiek klanten bij ze houdt. Nou ik geef toe, ik heb al 5 dagen langer dan ik wou een belbasis abbo, dat hebben ze bereikt.

Het zou me niets verbazen als ik een brief in drievoud moet sturen. Zelfs dat zal ik met plezier doen. Dag KPN!!!

En het feest wordt nog groter als we ook geen 9,50 meer hoeven te betalen voor het koper.

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:17:
Ik ben zo blij dat ik eindelijk van KPN af ben...

Ik ga via HCC!Net naar Tiscali met VoiP. Gelijk maar mijn belbasis omzetten naar Belbudget. Maar je gelooft het niet: dit kan dus niet op de site. Je kan alleen maar upgraden!!!!

Stelletje idioten, denken ze dat deze korte termijnpolitiek klanten bij ze houdt. Nou ik geef toe, ik heb al 5 dagen langer dan ik wou een belbasis abbo, dat hebben ze bereikt.

Het zou me niets verbazen als ik een brief in drievoud moet sturen. Zelfs dat zal ik met plezier doen. Dag KPN!!!

En het feest wordt nog groter als we ook geen 9,50 meer hoeven te betalen voor het koper.
Kun je niet gewoon 0800-0429 bellen (vanaf je eigen vaste lijn) om je abonnement om te zetten in BelBudget? :?

Ik vind de aanbiedingen wel interessant, zeker i.c.m. internettelefonie. Ik moet nog tot maart met Planet Internet verder, maar ik overweeg wel om te kiezen voor Pro 1 (meer heb ik niet nodig en scheelt toch weer 16 euro p/m) :)

[ Voor 12% gewijzigd door rclahsen op 01-09-2005 20:34 ]

Verwijderd

rclahsen schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:33:
Kun je niet gewoon 0800-0429 bellen (vanaf je eigen vaste lijn) om je abonnement om te zetten in BelBudget? :?
Nee, dit is het enige dat per se via het betaalde nummer moet.

"Al onze medewerkers zijn in gesprek. We doen er alles aan om u zo spoedig mogelijk te woord te staan." Al de hele dag.

Nou, ik heb ze eindelijk aan de lijn gehad (21:20). Upgraden kan wel via het internet, maar downgraden niet. "Sorry, dat zijn nu eenmaal de regels."

Het enige positieve is dat de downgrade niets gaat kosten. Ik ben i.i.g. bijna van KPN af.

Verwijderd

Toch weer iets positiefs over HCC!Net (relatief dan):

Tiscali stopt met Nova (de binaries nieuwsserver). Dit is voor mij wel weer een reden om toch bij HCC!Net (via Tiscali) te blijven (en niet naar het ogenschijnlijk betere abbo van Tiscali zelf te gaan).
Pagina: 1