[XP] Start langzaam op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
ik ben al een poosje bezig met een pc van familie die zeer traag opstart, het laden voor het welkom scherm duurt ongeveer 2 min, zeg maar het gedeelte waar je de laad indicator ziet, na het welkomst scherm laadt hij alles snel , de viruscanner enz.

het volgende heb ik al gedaan :

spyware vrij gemaakt dmv xoftpsy , spysweeper , ad-aware pro , microsoft antispyware , hitman pro
virus vrij gemaakt dmv norton antivirus 2005 en NOD32 (alleen norton staat er nog op)
trojan vrij gemaakt dmv van trojanhunter
register opgeschoond dmv regcleaner en jv powertools
gedefragmenteerd
chkdsk /r/p
sfc /scannow
fixmbr
fixboot
windows geupdated
temp mappen leeggemaakt
prefetch mappen leeg gemaakt
msconfig nagelopen dmv van programma startup
alles nagelopen met tracks eraser pro
in de bios optimized defaults geladen
met hijack this alles nog goed nagekeken , niets vreemds meer kunnen vinden

maar nog steeds traag , mischien dat iemand nog een paar ideeen heeft ?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Draai Bootvis van MS even, krijg je in een grafiek te zien waar alle tijd in gaat zitten. dan pas kan je weer verder zoeken.

edit:

HD terugesprongen van UDMA5/6 naar PIO ofzo? Zorgt ook voor een ernstige performance hit.

[ Voor 32% gewijzigd door Banshee op 25-08-2005 09:32 ]

• marc181982
Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:30:
Draai Bootvis van MS even, krijg je in een grafiek te zien waar alle tijd in gaat zitten. dan pas kan je weer verder zoeken.

edit:

HD terugesprongen van UDMA5/6 naar PIO ofzo? Zorgt ook voor een ernstige performance hit.

En waar stel je UDMA5/6 in? Het gaat om een K7T TURBO 2 board MSI volgens mij.

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Kan je doen bij Apparaatbeheer in Windows, als je even naar de eigenschappen van je Prim. IDE controller toe klikt, kan je daar zien wat je huidige overdrachtmodus is. Mocht ie op PIO staan, gooi dan even heel je controller weg, en reboot je pc. Meestal staat ie dan weer goed.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
Norton eraf, avast antivirus erop.

Heb zelf ook ervaring met Norton, het is goed, maar TE goed, vertraagd je pc zo sterk, omdat het alles wil scannen.

Avast ervaar ik als even goed, je pc blijft sneller, en voor de legaliteit, voor particulieren is hij gratis.

LINK

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Banshee schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:30:
Dit is dus een niet-ondersteunde tool van Microsoft; voor eigen risico!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:10

DataGhost

iPL dev

rdfeij schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:11:

Heb zelf ook ervaring met Norton, het is goed, maar TE goed, vertraagd je pc zo sterk, omdat het alles wil scannen.

Avast ervaar ik als even goed, je pc blijft sneller, en voor de legaliteit, voor particulieren is hij gratis.

LINK
en hij zegt waar precies dat het een illegale versie betreft? ik ben zelf ook niet zo'n fan van norton maar het lijkt me dat je bepaalde filetypes kan excluden uit de scan / andere optimaliserende instellingen kan wijzigen...

verder inderdaad zoals al gezegd bootvis gebruiken
en je HD-controller springt terug van UDMA naar PIO (=traag) als er teveel fouten optreden (7 dacht ik)
dan moet je inderdaad je controller weggooien omdat je m niet op UDMA kan forcen, als je dan reboot is je controller opnieuw gedetecteerd (hoop je ;+ ) en staat ie weer op UDMA als t goed is

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

rdfeij schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:11:

LINK
Denk niet dat het hiermee van doen heeft, Als je Norton namelijk met windows mee opstart duurt het even voor je echt gebruik kunt maken van windows als het daadwerkelijk is opgestart, norton scant wat processen op de achtergrond voordat het icoontje dat deze actief is verschijnt in de taakbalk. Om dit tegen te gaan zou je norton niet met windows mee op moeten laten starten, maar het handmatig opstarten als windows geladen is. Is sneller namelijk en zo doe ik het meestal.

Het probleem zit hem waarschijnlijk toch in het initialiseren van bepaalde IDE hardware, zoals cdrom of HDD. Dus even bootvis draaien. En voorgaande tips uitvoeren.

Misschien ook een brakke netwerkkaart? Kan de boel ook aanzienlijk vertragen...

I pitty the fools who took my game-station.....

• marc181982
Het lag aan het UDMA5/6 PIO gebeuren, in ieder geval bedankt voor de reacties , super _/-\o_
Pagina: 1