[Excel] 2 cellen van elkaar aftrekken lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

  • c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Hello,

ik zit met een probleempje in excel. Ik ben waarschijnlijk niet de grootste goeroe op gebied van excel, maar ik kan daar normaal gezien toch wel aardig mijn plan in trekken. Zolang ik onder mijn eigen "account" ingelogd ben, is er geen enkel probleem, dan worden alle berekeningen perfect gedaan, maar als ik dezelfde excelsheet open, onder de "account" van mijn vriendin krijg ik iedere keer als ik 2 cellen wil aftrekken van elkaar : #WAARDE! te zien...

Het is windows xp professional met office 2003 op.

Ik ben zelfs met een lege excelsheet begonnen, in A1 10 ingevuld, en B1 5 ingevuld en in C1 =A1-B1 en dan kreeg ik in cell C1 #WAARDE! te zien :(.

Volgens mij moet het ergens een instelling in excel zelf zijn, die van dat min teken een scheidingsteken gaat maken of zoiets, maar ik vind dit gewoon niet terug :(. Btw, als ik in bovenstaand voorbeeldje cell c1 gelijkstel aan A1+-B1 dan werkt het wel 8)7...

Zijn er hier mensen die dit ook al gehad hebben, of die hier een oplossing voor hebben?

Thanks,
Tom

[ Voor 4% gewijzigd door c00kie op 25-08-2005 09:03 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen


  • Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Bizar. Maar voordat we van alles gaan roepen wat je zou kunnen proberen is het misschien handig als je even vermeldt wat je zelf hebt geprobeerd. Het meest voor de hand liggende bijvoorbeeld: staat in windows bij de taalinstellingen het '-' teken als scheidingsteken ingesteld? ;)

offtopic:
ennu, groeten onder de post hoeft echt niet

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland


  • Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ook is het handig om te weten welke waardes van elkaar af getrokken worden.

Als er cijfertjes "achter de komma" staan doet de landinstelling vaak al wonderen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---


  • c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Niesje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:08:
Bizar. Maar voordat we van alles gaan roepen wat je zou kunnen proberen is het misschien handig als je even vermeldt wat je zelf hebt geprobeerd. Het meest voor de hand liggende bijvoorbeeld: staat in windows bij de taalinstellingen het '-' teken als scheidingsteken ingesteld? ;)

offtopic:
ennu, groeten onder de post hoeft echt niet
nice... Dat ik daar nie gekeken heb |:( . Wat ik heb gedaan... een uurtje ofzo gegoogled, maar nooit op de ultieme woordcombinatie kunnen komen, om dit probleem te reconstrueren, idem hier via got-search. Ik heb dus ook nog wel eventjes geknoeid met alle mogelijk opties in excel, maar alles staat daar ondertussen standaard, want niks had daar invloed. Dus details geven is niet echt mogelijk, maar hetgeen jij hier zegt is dus wel degelijk de oorzaak, want nu herinner ik mij wel dat ik ooit voor een vertaalprogramma van mijn vriendin die listseperator heb moeten aanpassen, omdat anders dat vertaalprog in de prak draaide :(... Als ik dat scheidingsteken verander, werkt het wel... (maar dan werkt het vertaalprog nie meer deftig, dus dan gaan we toch maar voor het vertaalprog)

offtopic:
groetjes is slechte gewoonte van in mails... Zal het nooit niet meer doen


Thanks, you are the best _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door c00kie op 25-08-2005 09:53 ]

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen