Planet internet opeens trager

Pagina: 1
Acties:

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 09:32
Ik heb de search gebruikt en geen soortgelijk topic gevonden, dus hier komt ie.

Ik heb al aantal jaren Planet Internet. Mijn abbonnement is Adsl - Comfort , ben begonnen met 1 mbit toen en dit is steeds verhoogt.
Nu behoor ik een download snelheid van 3,2 Mbit te behalen. Sinds een aantal weken haal ik deze snelheid niet meer, waar ik voorheen 350 kb per seconde haal is dit nu opeens 240 :'( .

Ik ben er ook achter gekomen dat een vriend van mij in de buurt die internet met XS4ALL ook ditzelfde probleem heeft. Hij had nl ook 3.2 Mbit maar nu iets van 2 Mbit.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben in Zoetermeer en omstreken?

Verwijderd

Mjah, kan van alles zijn. De vraag is alleen, wat heb je er zelf aan gedaan om te kijken of er misschien wat aan de hand is ;)

Heb je diverse tracert's en ping logs gemaakt ? Modem gereset ? PC gecontroleerd op trojan horses, spyware, virus misschien ? Helpdesk gebeld ? Hardware gecontroleerd ? Ethernet kaart verwijderd uit je windows, geboot, opnieuw aangemaakt ? Software/geinstalleerd die mogelijk met je ethernet een conflict opleverd, irq probleem etc.

Kan zijn dat ze met onderhoud bezig zijn, re-routen, DNS servers vervangen of updaten etc.

Ik heb een Chello abbo en het loopt de laatste 2 weken ook slecht, aangezien ze problemen hebben met de DNS servers.

Maar goed, boven genoemd is een begin om het 1 en ander uit te sluiten. Mogelijk in jouw geval zou ik eens beginnen met de modem te resetten. Dan al het overige, beginnend met de helpdesk.

Succes

Verwijderd

Janus Bier schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 03:03:
Ik heb de search gebruikt en geen soortgelijk topic gevonden, dus hier komt ie.

Ik heb al aantal jaren Planet Internet. Mijn abbonnement is Adsl - Comfort , ben begonnen met 1 mbit toen en dit is steeds verhoogt.
Nu behoor ik een download snelheid van 3,2 Mbit te behalen. Sinds een aantal weken haal ik deze snelheid niet meer, waar ik voorheen 350 kb per seconde haal is dit nu opeens 240 :'( .

Ik ben er ook achter gekomen dat een vriend van mij in de buurt die internet met XS4ALL ook ditzelfde probleem heeft. Hij had nl ook 3.2 Mbit maar nu iets van 2 Mbit.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben in Zoetermeer en omstreken?
Ik heb precies hetzelfde ervaren. Heb een abo van Mbps, haalde eerste gemiddeld zo rond de 7,2 maar nu nog maar 6,2 - 6,3. Heb Planet daarover gemaild maar zoals altijd een standaardmailtje terug dat het buiten hun schuld ligt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

john-hendriks: Jij hebt een wide open verbinding van 8mbit? Bij dat abonnement wordt de downloadsnelheid niet gegarandeerd en zou het best kunnen dat wanneer je de modem met hele korte kabeltjes via de splitter aansluit, je snelheid weer beter wordt.

En die snelheid wordt door de combinatie van kpn-adsl modem, kpn telefoonlijn, splitter, jouw kabel, jouw modem bepaald, niet door planet :).

Janus Bier: Als jij in de statuspagina van je modem kijkt (waarschijnlijk http://10.0.0.138) welke snelheid staat daar dan aangegeven? Staat daar netjes 3200/768?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-02 09:32
nee dit staat er

Down 2656 Up 224

Het lijkt wel hoger als gister ik haal nu rond de 280 met downloaden.

Edit net speedtest 5 x gedaan , down ligt steeds rond de 283 en up rond de 22.
De upload is helemaal dramatisch voorheen haal ik rond de 70

[ Voor 41% gewijzigd door Janus Bier op 25-08-2005 14:40 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Raar, dit klopt niet, je moet ze gewoon bellen en zeggen dat de snelheden in je modem ook zo staan aangegeven... (Dit kunnen alleen zij veranderen)

btw al je modem gereboot? software eropnieuw op knallen wil soms ook nog wel is helpen

Suc6 :)

[ Voor 22% gewijzigd door MensionXL op 25-08-2005 14:45 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Janus Bier schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:32:
nee dit staat er

Down 2656 Up 224

Het lijkt wel hoger als gister ik haal nu rond de 280 met downloaden.

Edit net speedtest 5 x gedaan , down ligt steeds rond de 283 en up rond de 22.
De upload is helemaal dramatisch voorheen haal ik rond de 70
Ja je kan wel 100x speedtest doen, maar als je modem maar op 2,6mbit verbindt, dan haal je niet meer dan 260kbyte/sec.
MensionXL schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 14:43:
Raar, dit klopt niet, je moet ze gewoon bellen en zeggen dat de snelheden in je modem ook zo staan aangegeven... (Dit kunnen alleen zij veranderen)
No offense hoor, maar ALS ze al iets veranderd hebben, dan komt daar 1600/512 of 800/256 te staan, dat is een van de andere profielen die planet / kpn gebruikt.

Wat je hier hebt, is een beperking veroorzaakt door 4 mogelijke dingen:
- De modem van kpn in de wijkcentrale
- De kwaliteit / lengte / beschadiging van de KPN telefoonkabel door de grond naar je huis/
- De kwaliteit / lengte van je eigen bekabeling
- Je eigen modem

Wat je moet doen is even je modem met korte kabels direct op de hoofdaansluiting aansluiten en kijken welke waarden er dan weergegeven worden, als het dan goed is, dan weet je dat het aan je eigen kabels ligt en kan je daar lekker in gaan prutsen / vervangen (en nee het argument "het heeft toch altijd gewerkt" telt voor alle zaken evenhard, dus ook voor jouw kabels).

Mocht je direct op de hoofdaansluiting nog steeds geen 3200/768 hebben staan, dan moet je even bellen met planet.

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 08:42:
john-hendriks: Jij hebt een wide open verbinding van 8mbit? Bij dat abonnement wordt de downloadsnelheid niet gegarandeerd en zou het best kunnen dat wanneer je de modem met hele korte kabeltjes via de splitter aansluit, je snelheid weer beter wordt.

En die snelheid wordt door de combinatie van kpn-adsl modem, kpn telefoonlijn, splitter, jouw kabel, jouw modem bepaald, niet door planet :).

Janus Bier: Als jij in de statuspagina van je modem kijkt (waarschijnlijk http://10.0.0.138) welke snelheid staat daar dan aangegeven? Staat daar netjes 3200/768?
Het gaat mij niet om dat ik 8 Mbps moet halen, dat weet ik dat dat niet lukt. Het probleem is dat ik eerst zo'n 7,2 had en nu. sinds een maand nog maar 6,2. Er moet dus een externe oorzaak zijn dat die snelheid zomaar met 1 Mbps zakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 16:18 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat is harstikke leuk voor je, maar dat valt alletwee binnen de specificaties die in de voorwaarden staan, dus dan kan je hoog en laag springen en heel hard gaan bellen en klagen, maar daar word je niet mee geholpen.

Heb je toevallig ook de rest van mn post gelezen? Wellicht dat je daar wat mee kan in plaats van alleen maar je onvrede spuien.
Er moet dus een externe oorzaak zijn dat die snelheid zomaar met 1 Mbps zakt.
omg, want "ik heb niets veranderd" 8)7. Echtwaar, je schrijft wat op en gelijk zo'n antwoord. Ik zou vooral gelijk de klantenservice bellen, want het MOET aan hun kant liggen want jij hebt niets veranderd :P. (Je moest eens weten hoevaak je op de helpdesk dat argument hoort en dat het dan toch gewoon door mensen dingen te laten doen op te lossen is, dat gemiddelde mensen dat doen ok, maar tweakers... naja het zal wel).

om mezelf maar even te quoten:
Wat je hier hebt, is een beperking veroorzaakt door 4 mogelijke dingen:
- De modem van kpn in de wijkcentrale
- De kwaliteit / lengte / beschadiging van de KPN telefoonkabel door de grond naar je huis/
- De kwaliteit / lengte van je eigen bekabeling
- Je eigen modem

Wat je moet doen is even je modem met korte kabels direct op de hoofdaansluiting aansluiten en kijken welke waarden er dan weergegeven worden, als het dan goed is, dan weet je dat het aan je eigen kabels ligt en kan je daar lekker in gaan prutsen / vervangen (en nee het argument "het heeft toch altijd gewerkt" telt voor alle zaken evenhard, dus ook voor jouw kabels).

[ Voor 70% gewijzigd door JvS op 25-08-2005 16:21 ]

Verwijderd

Ik had dit ook, en heb het zo opgelost:

Eerst had ik een router / wifi / switch combi, die op mijn modem inbelde. Hierdoor had ik een instabiele lijn (downloadsnelheid schommelde enorm).

Nu heb ik mijn Home modem naar Pro geflashed, zodat de modem nu zelf inbelt, en mijn router alleen maar het internet verdeelt, en niet meer zelf inbelt.

Ik haal nu een enorm strakke lijn van 327,3kb/s STRAK. Met wifi haal ik 240kb/s STRAK, maar dat komt doordat ik een 802.11b netwerk heb :)

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 22:08
kijk ff bij planet op de site kan je wel vinde als het goed is heb je mail gehad groot onderhoud aan adsl netwerk

kijke als daar jou plaats tusse zit als dat niet zo is planet ff bellen

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In je modem neem ik aan. En als je een paar keer opneiwu connect dan blijft het beroerd? of komt hij dan toch weer terug op de volle snelheid.

de enige invloed die jij hebt is het stukje tussen waar je telfoonverbinding binnen komt naar je modem. Als je dat heel goed hebt nagekeken dan wordt het snel hopeloos.

De kwaliteit van de verbinding kan achteruitgegaanzijn doordat er veel mensen in de buurt adsl hebben gekregen, of door een nieuwe draadloze (gsm/umts) antenne, of nog 1001 mystyeuze dingen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:19:
Ja dat is harstikke leuk voor je, maar dat valt alletwee binnen de specificaties die in de voorwaarden staan, dus dan kan je hoog en laag springen en heel hard gaan bellen en klagen, maar daar word je niet mee geholpen.

Heb je toevallig ook de rest van mn post gelezen? Wellicht dat je daar wat mee kan in plaats van alleen maar je onvrede spuien.

[...]
omg, want "ik heb niets veranderd" 8)7. Echtwaar, je schrijft wat op en gelijk zo'n antwoord. Ik zou vooral gelijk de klantenservice bellen, want het MOET aan hun kant liggen want jij hebt niets veranderd :P. (Je moest eens weten hoevaak je op de helpdesk dat argument hoort en dat het dan toch gewoon door mensen dingen te laten doen op te lossen is, dat gemiddelde mensen dat doen ok, maar tweakers... naja het zal wel).

[...]
Dit antwoord is even wazig als de mail van Planet. Als ik van de ene op de andere dag met 1 Mbps zak, terwijl er in de thuissituatie niets is veranderd, moet het toch van buitenaf komen. Het kan dan allemaal nog wel binnen de specificaties liggen, maar ik wil de oorzaak wel weten. Als je een auto hebt die op een dag geen 150 maar nog maar 130 km per uur kan, neem je toch ook geen genoegen met een antwoord van de garage dat je toch maar 120 km per uur mag.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 16:49 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn antwoord is niet wazig, alle mensen die hier wat van dsl weten (vaste posters in veel adsl topics) zullen je hetzelfde zeggen. Ik geef aan dat je eerst moet uitvogelen of het misschien aan jouw eigen kabels kan liggen (en JA dat kan het ook als je niets veranderd hebt!) en dan pas planet moet gaan bellen.

Planet heeft ook niets aan je lijn veranderd, dus (om jouw redenatie te volgen) daar kan het ook niet aan liggen. Jeetje, een dilemma zeg. Niemand heeft iets veranderd en toch is het langzamer geworden... Vreemd, je zou er bijna bijna een aflevering x-files aan wagen, maar vooral niet meewerken aan probleemoplossing.

Nou dan adviseer ik je vooral niets te testen en direct planet te bellen om je klacht duidelijk te maken. Erg veel succes ermee! De helpdesk zal je waarschijnlijk als eerste vragen eens naar je bekabeling te bekijken en het eens met een korte kabel te gaan proberen.

Overigens, als het idd aan de telefoonlijn van kpn ligt, dan is het antwoord simpel: De kwaliteit is achteruit gegaan, niemand weet precies waarom, en nee je hebt ook geen strict recht om dat te weten te komen :P.
Als je een auto hebt die op een dag geen 150 maar nog maar 130 km per uur kan, neem je toch ook geen genoegen met een antwoord van de garage dat je toch maar 120 km per uur mag.
Totaal onvergelijkbare situatie. Die auto wordt verkocht met als specificatie 150km/u, adsl wordt verkocht met als spec 2-8mbit/sec. Daarnaast gaat de totale prestatie van de auto achteruit en heb je daar veel meer last van, bij DSL is dat niet zo, alleen de top ligt lager, surfen gaat nog net zo soepeltjes.

[ Voor 115% gewijzigd door JvS op 25-08-2005 17:15 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

/lamaar.

[ Voor 98% gewijzigd door leuk_he op 25-08-2005 18:01 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:07:
Mijn antwoord is niet wazig, alle mensen die hier wat van dsl weten (vaste posters in veel adsl topics) zullen je hetzelfde zeggen. Ik geef aan dat je eerst moet uitvogelen of het misschien aan jouw eigen kabels kan liggen (en JA dat kan het ook als je niets veranderd hebt!) en dan pas planet moet gaan bellen.

Planet heeft ook niets aan je lijn veranderd, dus (om jouw redenatie te volgen) daar kan het ook niet aan liggen. Jeetje, een dilemma zeg. Niemand heeft iets veranderd en toch is het langzamer geworden... Vreemd, je zou er bijna bijna een aflevering x-files aan wagen, maar vooral niet meewerken aan probleemoplossing.

Nou dan adviseer ik je vooral niets te testen en direct planet te bellen om je klacht duidelijk te maken. Erg veel succes ermee! De helpdesk zal je waarschijnlijk als eerste vragen eens naar je bekabeling te bekijken en het eens met een korte kabel te gaan proberen.

Overigens, als het idd aan de telefoonlijn van kpn ligt, dan is het antwoord simpel: De kwaliteit is achteruit gegaan, niemand weet precies waarom, en nee je hebt ook geen strict recht om dat te weten te komen :P.

[...]
Totaal onvergelijkbare situatie. Die auto wordt verkocht met als specificatie 150km/u, adsl wordt verkocht met als spec 2-8mbit/sec. Daarnaast gaat de totale prestatie van de auto achteruit en heb je daar veel meer last van, bij DSL is dat niet zo, alleen de top ligt lager, surfen gaat nog net zo soepeltjes.
Werk jij bij Planet of zo, want daar zijn ze net zo bot.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:37:
[...]

Werk jij bij Planet of zo, want daar zijn ze net zo bot.
Volgens mij werkt hij bij KPN. En als helpdesk medewerker wordt je gewoon zo moe van: "ik heb niets veranderd". Het kan heel goed aan je bekabeling liggen. Test daar gewoon eens het eea mee.

Zelfde advies voor TS (nogmaals). Test eens rechtstreeks met korte goede telefoonkabel op ISRA, kijk waar het modem op traint, is dat nog steeds zo laag, bel dan de helpdesk.

Verwijderd

ZieMaar! schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:01:
[...]

Volgens mij werkt hij bij KPN. En als helpdesk medewerker wordt je gewoon zo moe van: "ik heb niets veranderd". Het kan heel goed aan je bekabeling liggen. Test daar gewoon eens het eea mee.

Zelfde advies voor TS (nogmaals). Test eens rechtstreeks met korte goede telefoonkabel op ISRA, kijk waar het modem op traint, is dat nog steeds zo laag, bel dan de helpdesk.
Planet en KPN een pot nat: geven mekaar de schuld. Heb NB 165 euro betaald aan KPN om het thuis aan te laten leggen. Die vent ging toen ik 7,2 Mbps had. Nog geen week later nog maar 6,2. Een kortere kabel dan die ik nu heb (net een meter) kan niet. Moet ik soms buiten de KPN-centrale zelf gaan testen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee, dan ligt het duidelijk niet aan je kabels. Hoger kan blijkbaar niet om niet makkelijk uitzoekbare redenen. Dat heeft niets met planet of wat dan ook te maken, maar alles met de beperkingen van adsl1 techniek.

En nee je hoeft niet buiten de kpn centrale testen, maar je gaf ook totaal niet aan hoe het wel aangesloten zat, maar schoot gelijk in de verdedigingmodus en voelt je gelijk aangevallen, terwijl ik en andere helpdesk medewerkers gewoon de meest voorkomende oorzaken proberen uit te sluiten. Je had ook gewoon kunnen zeggen "ik heb het al met 1m kabel zonder splitter op de ISRA aangesloten en dan is de snelheid hetzelfde", maar je koos ervoor om je aangevallen te voelen in plaats van je situatie te beschrijven. Je bent zegmaar een lastig helpbare klant op die manier.

En nee, ik werk niet bij planet. Wel als uitzendkracht/gedetacheerde bij de helpdesk voor adsl installatiehulp van kpn zelf.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:23:
[...]
Planet en KPN een pot nat: geven mekaar de schuld. Heb NB 165 euro betaald aan KPN om het thuis aan te laten leggen. Die vent ging toen ik 7,2 Mbps had. Nog geen week later nog maar 6,2. Een kortere kabel dan die ik nu heb (net een meter) kan niet. Moet ik soms buiten de KPN-centrale zelf gaan testen?
Vette pech dus, er wordt geleverd wat er is afgesproken, nml een wide-open verbinding.

Je hebt een kleine kans dat Planet een lijnmeting wilt laten uitvoeren om te kijken waar de beperking zit en of dat opgelost kan worden. Maar dan adviseer ik je je toch iets anders op te stellen aan de telefoon dan dat je hier op een forum doet.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:23:
[...]

In dat geval zou ik toch eens een belletje naar de helpdesk wagen als ik jou was. Gewoon zeggen wat je al gedaan hebt, hoe het aangesloten zit, vertellen dat hij eerst hoger was, en nu niet, dat het modem netjes op 1m van het ISRA zit etcetera. Dikke kans dat ze er dan toch nog even naar kijken, maar dat weet ik niet zeker. Geef ook duidelijk aan dat dat de waarden zijn die in je modem staan, anders krijg je eerst weer dat spy/adware verhaal over je heen.

Verwijderd

Tropos schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:48:
[...]

Vette pech dus, er wordt geleverd wat er is afgesproken, nml een wide-open verbinding.

Je hebt een kleine kans dat Planet een lijnmeting wilt laten uitvoeren om te kijken waar de beperking zit en of dat opgelost kan worden. Maar dan adviseer ik je je toch iets anders op te stellen aan de telefoon dan dat je hier op een forum doet.
Hallo zeg, als ik al 6 keer naar een helpdeks heb gebeld en op een steeds meer botte manier wordt afgewimpeld, kan ik ook erg bot worden. Als ze nou eens beginnen met een fatsoenlijke helpdeskbemanning die en verstand van zaken hebben en ook nog eens klantvriendelijk zijn wordt het misschien anders. Meestal heb je van die oproepkrachten die volgens een voorgeprogrameerd schermpje de antwoorden op vragen van klanten geven en op het eind adviseren het nog maar eens te proberen of even af te wachten. Ik ben klant hoor!! en betaal 75 euro per maand voor een snelle verbinding. Als ik zo met mijn klanten om zou gaan was het binnen de kortste keren gedaan met mijn kantoor.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op elke helpdesk zitten uitzendkrachten, zelfs op die van XS4all. Dat zegt niets over de kwaliteit ervan. Je zegt dat ik precies reageer als de planet helpdesk toch? Nou niet om mezelf op de borst te willen kloppen, maar dan heeft planet gewoon op de goede manier gereageerd en jou de juiste dingen gevraagd en jou de juiste dingen uitgelegd en was dat geen "oproepkracht met een voorgeprogrammeerd schermpje" (waar je je overigens ook gewoon bij neer kan leggen, je zit bij planet, dat is voor 99% van hun klanten wel ok, daarna kan je altijd kijken wat er dan gebeurt).

En in dit geval hebben ze je gewoon correct geinformeerd: Dit ligt buiten het oplossingsvermogen van kpn/planet. Die lijn haalt dat nu eenmaal...

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:16:
[...]

Hallo zeg, als ik al 6 keer naar een helpdeks heb gebeld en op een steeds meer botte manier wordt afgewimpeld, kan ik ook erg bot worden. Als ze nou eens beginnen met een fatsoenlijke helpdeskbemanning die en verstand van zaken hebben en ook nog eens klantvriendelijk zijn wordt het misschien anders. Meestal heb je van die oproepkrachten die volgens een voorgeprogrameerd schermpje de antwoorden op vragen van klanten geven en op het eind adviseren het nog maar eens te proberen of even af te wachten. Ik ben klant hoor!! en betaal 75 euro per maand voor een snelle verbinding. Als ik zo met mijn klanten om zou gaan was het binnen de kortste keren gedaan met mijn kantoor.
Als jij 6x beld, heeft iedere medewerker ondertussen genoteerd wat jij allemaal gemeld hebt. Meld jij elke keer hetzelfde, en heb je geen acties ondernomen/ uitgevoerd wat is voor gesteld. Dan gaan ze ook steeds botter reageren, Helpdesken kunnen de problemen niet oplossen door op een knop te drukken, daarvoor moet de beller/klant wel hulpvaardig zijn.

De medewerkers zijn bot omdat ze de heledag mensen aan de lijn krijgen die zeggen dat Ze zelf niks gedaan hebben, en dat de schuld bij de medewerker ligt.

Ik zou zeggen probeer het zelf een een paar dagen achter elkaar.

Oh ja, bij planet (callcenter dat de helpdesk doet) werken ze idd violgens een bepaald script, alleen als jij duidelijk kan aangeven wat je gedaan hebt, en beleefd blijft, zullen de meeste medewerkers veel sneller door het script kunnen, wat tijd bespaard, en jouw bij de afdeling brengt waar je wilt zijn.

Verwijderd

Heb je mijn truuk al uitgeprobeerd? :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

freggell schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:45:
[...]

Helpdesken kunnen de problemen niet oplossen door op een knop te drukken, daarvoor moet de beller/klant wel hulpvaardig zijn. .
Sterker nog, kpn heeft zichzelf in de algemene voorwaarden ingedekt dat als een klant niet meewerkt aan probleemoplossing dat zij dan niet verplicht zijn je te helpen.
Indien er een storing optreedt in het functioneren van ADSL van KPN dient de storing door of namens de Contractant zo spoedig mogelijk aan KPN te worden gemeld.

Storingen worden zo spoedig mogelijk, doch in elk geval binnen twee Werkdagen, nadat zij aan KPN bekend zijn geworden onderzocht, tenzij dit voor KPN binnen die termijn in redelijkheid niet mogelijk is.

De Contractant dient, indien dit voor een goed storingsonderzoek noodzakelijk is, zijn medewerking te verlenen aan het storingsonderzoek.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 26-08-2005 12:17 ]

Verwijderd

JvS schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:14:
[...]
Sterker nog, kpn heeft zichzelf in de algemene voorwaarden ingedekt dat als een klant niet meewerkt aan probleemoplossing dat zij dan niet verplicht zijn je te helpen.

[...]
Ze hebben van mij alle medewerking gehad en het probleem blijft. Nogmaals, mijn hele verbinding is door KPN geïnstalleerd met een meter vanaf KPN-kast tot aan de PC met daartussen het modem. Als dan plotseling de snelheid zakt met 1 Mbps en men geeft geen afdoende oplossing mag ik toch wel ontevreden zijn. Of moet ik trots zijn om (nu nog) klant te mogen zijn bij KPN/Planet???
Pagina: 1