Toon posts:

Hoger mogelijk met betere koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik draai nu dus 208 x 11.5 das dus net geen 2400 mhz :X

Maar me cpu word nu 57 graden stressed :)

Zou hij verder kunnen als ik hem naar een temp van 50 ofzo kan brengen? of is het echt dat er meer volt nodig is op de vcore?

Zoja, kan ik dan de voltmod van de a7n8x uitvoeren op m'n a7n8x-e Deluxe?

Btw, kdraai op de hoogste vcore die ik kan stellen; 1.85v (in Everest 1.86/1.89)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over watvoor processor hebben we het? Ik gok een AMD?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Mischien is het wel handig om aan een andere cpu koeler te beginnen.
Zalman 7000b-CU is mischien wel wat voor je ;)
zoals hierboven,over wat voor een cpu praten we??

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:47
sanfranjake schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:54:
Over watvoor processor hebben we het? Ik gok een AMD?
Staat in zijn SIGN, een AMD Athlon XP 2600+. Kan het zijn dat je het tonen van sign uit hebt staan, dat kan toch?

Als je een barton 2600+ hebt, die normaal op 1920Mhz loopt dan is een OC van 500MHz volgens mij erg netjes. Weet niet of je wel veel verde rkunt komen zonder voltmod. De temperatuur verlagen helpt niet zo veel. Eerst de Vcore omhoog en daarnaast is 57 graden ook niet super warm.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, tis idd een Amd Athlon 2600+,

Als koeler gebruik ik trouwens een Coolermaster Jet7 en heb de Uberbios 1013 erop staan :)

Verwijderd

Kan je niet je mem hoger clocken en dan de mp omlaag? wordt niet een hoger aantal mhz, maar wel een sneller systeem.
Wel wat meer volt op je mem natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 02:08:
Kan je niet je mem hoger clocken en dan de mp omlaag? wordt niet een hoger aantal mhz, maar wel een sneller systeem.
Wel wat meer volt op je mem natuurlijk :)
Je bedoelt hogere fsb.. naja mp is locked :/

Verwijderd

Heb je wel voldoende koelpasta..of juist te veel??
die koeler is ook nix :D zalman 7000b-CU heb je al voor 30 euro in de pricewatch en de alcu voor een stuk minder

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Pak dan meteen deze:
nieuws: Zalman CNPS9500 LED-koeling bekeken

En pak ook meteen AC5...
en gebruik niet te veel!
zie hier:
Intake rechtstreeks voor de fan beter?
redelijk onderaan...

Verwijderd

Met een dikke prom zul je nog wel hoger komen :P

• ixl85
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 02:49:
Met een dikke prom zul je nog wel hoger komen :P
Ja alleen kost dat iets van 800euro en die zalman koeler is maar 14 euro duurder oid...

edit
vandaar:
die koeler is ook nix :D zalman 7000b-CU heb je al voor 30 euro in de pricewatch

[ Voor 19% gewijzigd door ixl85 op 25-08-2005 03:13 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

er is een voltmod voor bepaalde delen van de A7N8X (deluxe, -E en -X versie afaik)
zelf ooit gedaan, en is redelijk simpel te doen.

http://www.maximumoc.com/guides/a7n8x_modding.html

btw, ik zou er een Thermalright SLK900U ofzo op mikken om af te koelen, icm een leuke high flow ventilator.
mayb directe luchtintake vanaf de buitenkant van de kast?

of overstappen op vloeistofkoeling of een prommy oid...

[ Voor 45% gewijzigd door McKaamos op 25-08-2005 03:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

208Mhz kan ook de max van je moederbord of geheugen zijn,dus probeer eerst eens uit te zoeken wat nu echt de zwakke schakel is in je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, tis de max van het geheugen zoiezo niet, datheb ik al zitten testen. Ja ik gebruik al AC5 en gebruik de goede hoeveelheid ;) en die waaierkoeler ding is volgends mij nie zo goed.. als die die intel 56 ofzo laat worden is die in mijn ogen niks beter en miss zelfs slechter als die ik nu heb.. en ik heb een Casetek kast met 7 casefans.. >:)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:01:
Ehm, tis de max van het geheugen zoiezo niet, datheb ik al zitten testen. Ja ik gebruik al AC5 en gebruik de goede hoeveelheid ;) en die waaierkoeler ding is volgends mij nie zo goed.. als die die intel 56 ofzo laat worden is die in mijn ogen niks beter en miss zelfs slechter als die ik nu heb.. en ik heb een Casetek kast met 7 casefans.. >:)
waaier cooling? dat ding van zalman?
zalman spul is niet om mee over te klokken.. dat is puur om op een stille manier de boel op een acceptabele temperatuur te houden.
gooi er een mooie SLK900U op, of een Alpha PAL8045 (heb er zelf 1 op mijn XP1700+ @ 2100Mhz, jah das 700Mhz OC zonder vcore verhoging, hoger kan, maar zit aan de max van mijn RAM)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan niet beter voor de Thermaltake Bigwater gaan of de Auqagate?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:37:
Kan ik dan niet beter voor de Thermaltake Bigwater gaan of de Auqagate?
ik zou zelf gaan samenstellen dan... setjes zijn meestal niet de beste koelers.. tenzij je een Asetek setje haalt...

edit: howto van TomsHardware.com: http://www12.tomshardware..._watercooling_english.zip

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 25-08-2005 12:42 ]

Verwijderd

Hyper 6 , of xp-120 betere zijn er denk niet. En de zalman 7700 had ik, klote koeler. Mijn hyper 6 die ik nu heb koelt iets van 10 graden beter..(de zalman op lage stand he)... En de 7700 deed net zo goed als mijn boxed p4 koeler.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar kheb liever waterkoeling.. rond welke temps zou ik zitten met Bigwater of iets in die richting?

Zou het goed werken als ik een kachelrad van auto koppelt aan een waterpompje en dan een koelblokje kopen? zo kost het niet veel geld en kan tog goed koelen denk ik?

• ixl85
Ja... maar waar wil je die shit kwijt?

Mijn tip:
Koop in 1 keer goede wc spullen!
Een fatsoenlijke rad kan nog **jaar mee...
Ik heb nu een Black Ice Extreme 2, die heeft me wel 80euro gekost, maar ik weet zeker dat ding mijn volgende setup en de daarop volgende hoogstwaarschijnlijk ook nog koel kan houden!
En je kan ze makkelijk in je kast bouwen.

Een autorad kan je veel minder goed kwijt en is lelijk.
Verder vind ik dat je beter je spul zelf kan samenstellen.
Ik heb er nu Innovatek spullen inzitten en het bevalt erg goed!

http://www.webshop-innova...000942713b3501/index.html
Je kan hier ook complete setjes kopen, maar zoals ik al zei:
Wil je veilig zitten ga dan voor je eigen setup (zo kan je dan meteen een dual 120mm fan rad kopen enz), en de Black Ice Extreme (niet de pro versie, dat scheelt echt veel) kan ik echt aanraden!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:55:
ja, maar kheb liever waterkoeling.. rond welke temps zou ik zitten met Bigwater of iets in die richting?

Zou het goed werken als ik een kachelrad van auto koppelt aan een waterpompje en dan een koelblokje kopen? zo kost het niet veel geld en kan tog goed koelen denk ik?
lees je wel verder terug dan 1 post? :?

ik zeg dus: Bigwater en andere goedkope setjes zijn niet bepaald goede koelers... ze zijn er om een stille PC te maken.

als je een goede set wil, is een Asetek Waterchill een van de weinigen die als complete set goed koelt.

zelf samenstellen is iig het beste.
een autoradiator is leuk, koelt goed, maar is meestal foeilelijk en je hebt er een hoop werk aan om hem schoon te krijgen. mocht je zin hebben in veel modden, dan is het wel wat voor jou. gewoon er iets moois van brouwen. (wat een hoop sop, een likje verf en een paar strips roestvrij staal al niet kunnen doen...)
anders gewoon een mooie grote radiator kopen in de shop. die zijn sowieso wel mooi, schoon en koelen ook goed. (mits je een goeie koopt)

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 22-01 15:57
FireWurX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:17:
[...]

waaier cooling? dat ding van zalman?
zalman spul is niet om mee over te klokken.. dat is puur om op een stille manier de boel op een acceptabele temperatuur te houden.
:?

Als het op een stille wijze op acceptabele temp kan houden kan ie met een boel herrie dat ook als er overgeclocked is ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:20:
[...]

:?

Als het op een stille wijze op acceptabele temp kan houden kan ie met een boel herrie dat ook als er overgeclocked is ;)
er is een verschil tussen acceptabel en lage temperatuur ;)
een non-OC'd CPU onder een Zalman waaier blijft redelijk onder de maximum temperatuur, en dat is acceptabel.
wil je overklokken, dan zit je al snel bij het maximum.
neem je een andere koeler, die beter is, dan zal de bij stock snelheid de temp laag houden, en bij een overklok de temperatuur acceptabel houden, waar de zalman waaier toch echt de temp niet acceptabel kan houden ;)
daarnaast kan je op 2 verschillende koelers wel een grotere fan zetten (in de zin van airflow), maar de ene zal beter presteren met meer airflow dan de andere. dat zit gewoon in het design van et blok.

Pagina: 1