U.S. Robotics Router 5461 en @home

Pagina: 1
Acties:

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik ben voor mijn zusje in haar studentenhuis een draadloos netwerk aan het opzetten. Ze hebben een abonnement afgesloten bij @home, waar ik zelf ook abonnee ben. Weet dus wel hoe je je pc moet configureren voor @Home. Heb nog niet zo veel ervaring met netwerken en dergelijke. Ben lang bezig geweest met het configureren van de router. De router en computer connecten prima via een WAP-beveiligde verbinding, maar ik stuit nog op het volgende probleem.
Op het tabblad Internet van de router detecteert hij automatisch de verbinding en de router geeft dan aan dat hij al een verbinding heeft gevonden met een DHCP-server en dat hij een IP-adres heeft gekregen. Ik heb alleen nog niet eens de gegevens van @home, zoals de computernaam en het wachtwoord ingevuld en kan ook niet vinden waar dat moet.
Heb dus een volgens mij goed beveiligde verbinding tussen de pc en de router, maar geen internet. Heeft iemand meer ervaring met het instellen van deze router?

[ Voor 7% gewijzigd door AgeOfPanic op 25-08-2005 01:18 ]

Verwijderd

Je cc nummer van @home kan je invoeren bij

wan -> dynamic ip -> hostname

Ik heb deze info van een screenshot af dus het zou op een iets andere plek kunnen staan bij jouw.

• AgeOfPanic
Ik weet wel dat je bij het tabblad internet ook een hostname in kunt vullen, maar dat had geen effect. Volgens mij is een hostname ook iets anders dan een username en password.

Verwijderd

heb je de kabel vanaf het modem in de WAN of in een LAN poort gestoken?

http://www.usr.com/suppor...g/images/internet-dsl.gif

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 13:33 ]

• AgeOfPanic
Heb net even gebeld met mijn zusje en de kabel van de modem zit in de WAN-poort.
Het is dus Kabelinternet, dus ik dacht dat ik de bovenste van die twee opties had, maar ik heb ook al eens gekozen voor een DSL-modem en dan de username en wachtwoord ingevuld, maar dat had geen effect.

[ Voor 57% gewijzigd door AgeOfPanic op 25-08-2005 13:39 ]

Verwijderd

heb je de router al een reset gegeven?
Wat ik denk, is dat de lijn die binnenkomt (studentenhuis vaak) al uit een router/switch komt.
Het ip wat de us robotics router nu toegewezen krijgt, is vanuit eerdergenoemde router/switch gedhcp-ed.
Dit is volgens mij ook wat de melding inhoudt.
Ik denk (als dit dan het geval is) je router als switch moet gebruiken.
m.a.w. plug die kabel in LAN1 ipv WAN en kijk es wat er nu gebeurt!

hoor t wel weer

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 14:33 ]

• AgeOfPanic
Kom net terug van een nieuwe middag proberen. Heb een half uur met de helpdesk van USR aan de telefoon gehangen, maar die kwamen er ook niet uit. Het klopte trouwens wel dat ik op het tabblad Internet bij hostname de computernaam van @home moest invullen.
Wat blijkt nou, omdat ik nog niet zoveel ervaring had met netwerken, ging ik er maar van uit dat dat het probleem was. Kijk ik vanmiddag op de modem, blijft het powerledje van de Arris modem knipperen, dus ik @home bellen. Hebben ze het mac-adres van de modem verkeerd ingevoerd. Nu moeten we twee uur wachten en dan resetten. Ik hoop dat het probleem daarmee is opgelost. Jullie horen het nog.

Edit: het mac-adres was niet het probleem, dus komt er een monteur langs. In ieder geval bedankt voor alle hulp.

[ Voor 9% gewijzigd door AgeOfPanic op 26-08-2005 01:05 ]

Verwijderd

als het mac address het niet was, is dan het modempje kapot?
Pagina: 1