[Fuijtsu-Siemens Lifebook C-series] Laptop geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Ik heb dus redelijk oude laptop namelijk Fuijtsu Siemens Lifebook C-series.

Oftewel C-1020

Het probleem is dat ik niet duidelijkheid kan krijgen over het geheugen.

Momenteel draait Windows XP (ik heb paar overbodige visuele acties uitgeschakeld) op 128 Mb met Celeron processor 1500 mhz.

Ik wil graag opwaarderen met 128 of 256 Mb. Alleen het is me onduidelijk welke geheugen ik moet nemen.

Ik heb alleen verdere info volgens het boekje (Accesoires):
- Dat hij wel vanaf 128 tot en met 512 Mb ram kan ondersteunen.

De vraag is dus op welke basis van gegevens kan ik PRECIES achter komen welke geheugen ik moet hebben? op basis van snelheid?

Hoe zie ik de geheugen en hoe haal/zet ik de geheugen?

Ja.. de handleidinig zou geweldig zijn alleen ik heb dat niet en de website ook niet.. hoe je kun omgaan met de geheugen..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:35

MeNTaL_TO

The future is not set

Uitlezen met een programma als Everest wat voor soort geheugen er nu inzit?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Ik gebruik voor dat soort zaken altijd Sandra van SiSoftware, kun je perfect zien wat de inhoud van je PC is.

http://www.sisoftware.co.uk/

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Silver7
Bedankt voor software-tips!!

Alleen nog 1 ding wat niet in FAQ zit: laptopgeheugen bijplaatsen of vervangen of verwijderen..

Ik kan geen handleiding vinden bij google voor mijn laptop..

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22
Je kan de handleiding zo downloaden van de site van de fabrikant hoor!

haal hem maar van mijn ftp:

ip: 195.169.225.72
poort: 21
inlognaam: laptop
wachtwoord: got

Morgen edit ik deze post en haal ik mijn ftp weg....

Uit de handleiding:

Main memory: Maximum 1024 Mbyte PC 266 DDR SO DIMM
2 slots for 512 Mbyte modules
JEDEC 144 pin

[ Voor 80% gewijzigd door L.N. op 25-08-2005 10:59 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde laptop, ook de C1020 met celeron 1500 processor. Ik had alleen standaard al 256 mb geheugen...

Ik heb daar meteen in het begin al nog eens 256mb bijgeprikt. Klepje in het midden aan de onderkant eraf halen en je kunt erbij!

Ik merk dat je weinig ervaring hebt met computers. Als je niet weet wat je precies moet kopen, ga je met je laptop naar de pc-winkel. Hier zullen ze je zo helpen. Zij kunnen precies zien wat erin moet. ik had een reepje gekocht, wat niet bleek te werken. Ze hebben toen een nieuwe besteld (betere, sneller, duurdere, maar voor dezelfde prijs) en voor mij geplaatst en zelfs getest. De meeste winkels willen dit best (kostenloos) doen.

• Silver7
De bestand die op ftp is helaas beschadigd.
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:13:
Ik heb dezelfde laptop, ook de C1020 met celeron 1500 processor. Ik had alleen standaard al 256 mb geheugen...

Ik heb daar meteen in het begin al nog eens 256mb bijgeprikt. Klepje in het midden aan de onderkant eraf halen en je kunt erbij!

Ik merk dat je weinig ervaring hebt met computers. Als je niet weet wat je precies moet kopen, ga je met je laptop naar de pc-winkel. Hier zullen ze je zo helpen. Zij kunnen precies zien wat erin moet. ik had een reepje gekocht, wat niet bleek te werken. Ze hebben toen een nieuwe besteld (betere, sneller, duurdere, maar voor dezelfde prijs) en voor mij geplaatst en zelfs getest. De meeste winkels willen dit best (kostenloos) doen.
Nu weet ik waar de geheugen liggen in de laptop.. (dat werd niet gezegd in de handleidingen)

Ik heb wel ervaring met de computers, maar niet echt met laptops.
Ik kan wel veel doen, zolang ik maar weet welke informatie en specificaties van de hardware er zijn..

Verwijderd

nou, een combinatie van mijn eerder genoemde info en dat van LuukNouwen moet dan genoeg zijn! Als je nog vragen hebt: stel ze! en anders: Succes

Offtopic: gaan bij jou de letters ook van je toetsenbord af, of gebruik ik de mijne gewoon teveel? :/

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 12:10 ]

• Silver7
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 12:04:
nou, een combinatie van mijn eerder genoemde info en dat van LuukNouwen moet dan genoeg zijn! Als je nog vragen hebt: stel ze! en anders: Succes

Offtopic: gaan bij jou de letters ook van je toetsenbord af, of gebruik ik de mijne gewoon teveel? :/
Ik heb niet veel gebruikt. De letters op de toetsenbord gaan wel af, als je teveel gebruikt, maar het kan ook zijn dat de letters niet goed zijn "afgedrukt"..
Pagina: 1