Ik ben op deze mooie woensdag (gisteren dus) naar Helgoland geweest. Voor diegenen die niet weten waar dat ligt: het ligt een paar kilometer uit de kust van Duitsland net in de bocht met Denemarken (waar het land dus weer omhoog gaat). Het is een klein rotseiland (het hoort bij Duitsland) waar je ook belastingvrij aankopen kunt doen. Met de catamaran vaar je er in 3 uur heen vanaf de Eemshaven (en da's de haven in het uiterste puntje van Groningen).
Maar goed. Dat was even wat info, nu de foto's. Ze zijn allemaal gemaakt met de Canon Powershot S2 in de auto stand:
1. Deze electro autootjes reden over het eiland. Alle auto's hadden daar electromotoren met uitzondering van de enigste ambulance op het eiland.

2. Tja, het bord spreekt voor zich...

3. Zeemeeuw met jong.

4. De vuurtoren van het eiland (misschien had ik die daken van die huizen er beter niet op kunnen zetten).

5. Lange Anna. Een door de natuur gemaakte rotspunt op het noordelijkste puntje van het eiland.

6. Ik vond dit wel een mooi contrast, die roestige palen in het water.

7. Jan van Gent met jong. Onderin de foto hangt ook nog een dode Jan van Gent.

8. Nog een paar Jan van Gent's.

9. Lange Anna van verderaf gezien.

10. Ook om deze vrolijk gekleurde huisjes staat Helgoland bekend.

11. Bunker in de rotsen. Ik vond deze foto qua contrast ook erg mooi gelukt met het strandje beneden op de achtergrond. Verder zie je op de achtergrond ook het dochtereilandje Dünen.

12. Deze vind ik erg mooi gelukt. Dit zeemeeuwjong strekte net zijn vleugel toen ik hem op de foto zette.

13. Hoog hé? Deze foto is van onderaf de rotswand genomen.

14. De andere kant van het eiland (net als foto 11 & 13). Hier kon je met een trap omhoog of naar beneden.

15. Helikopter van de Duitse luchtmacht. Steeg toevallig net op toen ik langsliep.

Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden. Ik denk dat ik nog wel veel meer uit mijn Powershot S2 kan halen. Ik heb in ieder geval geprobeerd deze showcase wat beter op te zetten dan mijn eerdere showcases. Zo wordt het voor jullie ook wat leuker de showcase te bekijken.
Maar goed. Dat was even wat info, nu de foto's. Ze zijn allemaal gemaakt met de Canon Powershot S2 in de auto stand:
1. Deze electro autootjes reden over het eiland. Alle auto's hadden daar electromotoren met uitzondering van de enigste ambulance op het eiland.

2. Tja, het bord spreekt voor zich...

3. Zeemeeuw met jong.

4. De vuurtoren van het eiland (misschien had ik die daken van die huizen er beter niet op kunnen zetten).

5. Lange Anna. Een door de natuur gemaakte rotspunt op het noordelijkste puntje van het eiland.

6. Ik vond dit wel een mooi contrast, die roestige palen in het water.

7. Jan van Gent met jong. Onderin de foto hangt ook nog een dode Jan van Gent.

8. Nog een paar Jan van Gent's.

9. Lange Anna van verderaf gezien.

10. Ook om deze vrolijk gekleurde huisjes staat Helgoland bekend.

11. Bunker in de rotsen. Ik vond deze foto qua contrast ook erg mooi gelukt met het strandje beneden op de achtergrond. Verder zie je op de achtergrond ook het dochtereilandje Dünen.

12. Deze vind ik erg mooi gelukt. Dit zeemeeuwjong strekte net zijn vleugel toen ik hem op de foto zette.

13. Hoog hé? Deze foto is van onderaf de rotswand genomen.

14. De andere kant van het eiland (net als foto 11 & 13). Hier kon je met een trap omhoog of naar beneden.

15. Helikopter van de Duitse luchtmacht. Steeg toevallig net op toen ik langsliep.

Ik ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden. Ik denk dat ik nog wel veel meer uit mijn Powershot S2 kan halen. Ik heb in ieder geval geprobeerd deze showcase wat beter op te zetten dan mijn eerdere showcases. Zo wordt het voor jullie ook wat leuker de showcase te bekijken.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.