Zelf een PC bouwen, enige tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hoi mensen,
Ik ga morgen zelf weer is een pc'tje inelkaar zetten.. van het begin af aan. Ik heb hier al redelijk veel ervaring mee.. maar bij het voor het eerst booten altijd een beetje gezeik.
Ik sluit alles altijd meteen aan (Van het moederbord tot aan de webcam) en zet de computer dan meteen aan.
Ik zit er aan te denken om het morgen misschien eens anders te doen, wat raden jullie aan?
alleen eerst de nodige apparatuur aansluiten? (Moederbord, processor, koelers, HD, toetsenbord ) en als alles loopt pas de rest (Dvd-rom, writer, webcam, muis, webcam )
of zal het geen verschil maken als ik alles in 1x aansluit?

<edit> Weet iemand toevallig wat voor Bios het moederbord ASUS P4P800 SE heeft? is dit een Award of? </edit>

[ Voor 9% gewijzigd door koekjah op 24-08-2005 23:56 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tja, is een beetje zelf weten he :) Persoonlijk zou ik ff mobo + CPU + RAM + VGA eerst doen, maar wie ben ik :)
Als dat boot, dan hang ik eventuele kaarten en HDD/FDD/CD/DVD er aan

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het maakt niet superveel uit, maar low prio USB aanhangsels kunnen wat mij betreft altijd nog even wachten. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Dit is denk ik persoonlijke voorkeur. Het maakt denk ik verrekte weinig uit of je nu alles ineens, of een voor een doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 21:18