Zelf een PC bouwen, enige tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hoi mensen,
Ik ga morgen zelf weer is een pc'tje inelkaar zetten.. van het begin af aan. Ik heb hier al redelijk veel ervaring mee.. maar bij het voor het eerst booten altijd een beetje gezeik.
Ik sluit alles altijd meteen aan (Van het moederbord tot aan de webcam) en zet de computer dan meteen aan.
Ik zit er aan te denken om het morgen misschien eens anders te doen, wat raden jullie aan?
alleen eerst de nodige apparatuur aansluiten? (Moederbord, processor, koelers, HD, toetsenbord ) en als alles loopt pas de rest (Dvd-rom, writer, webcam, muis, webcam )
of zal het geen verschil maken als ik alles in 1x aansluit?

<edit> Weet iemand toevallig wat voor Bios het moederbord ASUS P4P800 SE heeft? is dit een Award of? </edit>

[ Voor 9% gewijzigd door koekjah op 24-08-2005 23:56 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tja, is een beetje zelf weten he :) Persoonlijk zou ik ff mobo + CPU + RAM + VGA eerst doen, maar wie ben ik :)
Als dat boot, dan hang ik eventuele kaarten en HDD/FDD/CD/DVD er aan

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het maakt niet superveel uit, maar low prio USB aanhangsels kunnen wat mij betreft altijd nog even wachten. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Dit is denk ik persoonlijke voorkeur. Het maakt denk ik verrekte weinig uit of je nu alles ineens, of een voor een doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 21:18
Nou, in het tijdperk van Windows 98 en zuks, was het uitermate handig om een pc zo kaal mogelijk te houden, windows erop knallen en dan pas hardware een voor een toevoegen. Met Windows XP is in mijn ervaring het tegenovergestelde waar, alles aansluiten, windows installen en meteen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:38
nou ik zou alles wat binnen in de kast zit aansluiten, en dan ook nog het toetsenboard, muis en speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:54
ik sluit altijd alleen monitor toetsenbord en muis aan, de rest moet je toch nog achteraf installeren, als alles goed werkt. Dus die kan je dan ook wel aansluiten.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Weet iemand toevallig ook wat voor bios het ASUS P4P800 SE moederbord heeft? is dit AWARD of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:39

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik laat de USB zut altijd ff achterwegen en doe die een voor een als windows helemaal klaar is met de rest, anders krijg je de eerste keer gelijk zoveel gezeur over je scherm :/
Lekker rustig aan doen zeg ik altijd :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor WinXP gewoon alles aansluiten, onbelangrijke dingen kan je ook doen, maakt niet zo veel uit.
Iig wel een harddisk en een cd/dvd-rom speler aandluiten als je gaat installeren :Y)
En netwerkkabel er nog even uit laten als je geen geslipstreamde installatie CD met SP2 hebt oid.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 25-08-2005 00:00 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:06

rg-mohwa

Phoe Hé

koekjah schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:57:
Weet iemand toevallig ook wat voor bios het ASUS P4P800 SE moederbord heeft? is dit AWARD of?
als je een moederbord koopt kijk je toch meestal eerst naar de specifiatie's ofniet ..... :X

www.asus.com

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
dan ben ik scheel maar kan nergens iets over de bios vinden |:(

<edit> AMI Bios :7 thanks ! </edit>

[ Voor 26% gewijzigd door koekjah op 25-08-2005 00:03 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[BIOS Feature
4 Mb Flash ROM,AMI BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3, Multi-language BIOS, ASUS EZ Flash, MyLogo2, ASUS C.P.R.
Zit helemaal verborgen onder het knopje 'specification'...

[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 25-08-2005 00:03 ]

{signature}

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik laat over t algemeen alles erin / eraan zitten bij installen van xp. alleen de usb dingen haal k dr nog wel eens af. 2e monitor en alles blijft er gewoon aanzitte (zie k wel dubbel :P )

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 07:29
Asus P4P800 SE .. *BEURK* ik ben dat bord nou al zat :P haha en ik heb m pas 2 maande ofzo ?? :|

geen idee wat voor bios erop zit maar ik vin m crap .. :P sorry dat ik je bord nou helemaal de grond in zeik maar ik ben kieskeurig .. ik denk dat het ieder ander persoon goed zal bevallen

btw ik hoop dat je niet gaat overclocken, want dat is echt een ramp .. de Vcore schommelt met 0,1 Volt :S

en ik zou trouwens beginnen met mobo proc ram vga en hdd insteken en booten en windhoos installen en dan éérst de USB 2.0 drivers erop zette (wat n heel geklooi is .. bij mij tenminste)

suc6 drmee !

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Ik bouw meteen alles in elkaar.
Behalve de plug en play rommel natuurlijk.
Ik doe gewoon alle hardware in elkaar, dan toetsenbord en muis erin en een netwerkkabel.
Dan laatste drivers van de server plukken en windows update draaien. Dan installeer ik de aangesloten plug en play rommel en klaar 8)

Verwijderd

Handig om internet nog even achterweg halen.
Toen ik voor het eerst Windows XP intaleerde liet ik die namelijk aanstaan met het gevolg bij de eerste boot een virus.
En je gelooft het ofniet, zelfde virus na nog een clean intall.

Gelukkig weet ik nu wel beter en wacht ik met internet tot een virusscanner + firewall aanstaat.
(als je die download zorg voor een usb stick oid, zodat je die niet meer hoeft te downloaden.)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:43:
Handig om internet nog even achterweg halen.
Toen ik voor het eerst Windows XP intaleerde liet ik die namelijk aanstaan met het gevolg bij de eerste boot een virus.
En je gelooft het ofniet, zelfde virus na nog een clean intall.

Gelukkig weet ik nu wel beter en wacht ik met internet tot een virusscanner + firewall aanstaat.
(als je die download zorg voor een usb stick oid, zodat je die niet meer hoeft te downloaden.)
Geslipstreamde XP SP2 CDROM werkt wel handig ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1