Toon posts:

Nieuwe processor AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik hoop dat jullie wat vragen van mij kunnen beantwoorden.

Het zit zo; Ik lees best veel computer bladen waar mijn vader op geaboneerd is.
Laats kwam ik een advertentie pagina tegen waarbij zij tegen een goedkoope prijs, processoren en moederborden verkopen.

De goedkoopste processer was van AMD. Het betreft hier een Sempron 2400+, 167Ghz, 333mhz, Socket A, Box voor 68 euro.

En een duurdere van Intel; Celeron D320 2.40Ghz, 533Mhz, S-478, 256kb voor 76 euro.

Nu weet ik niet zeker of mijn moederbord het ondersteund, en of ik mischien wel een ventilator erbij moet plaatsen.

Mijn systeem specs:
Moederbord: MSI MS6309-A (Mircostar)
PIII Processor 1Ghz
512mb geheugen
VIA VT82C686A Chipset. (352 BGA)

Word mijn pc er sneller op?
Een beter vraag is wel ondersteund mijn pc het wel?

Zal mijn pc een stuk sneller werken,
En is het ook makelijk om erin te bouwen?

Alvast bedankt.

Gegroet,

Maxxie.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 23:25 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik weet zeker dat dit niet gaat werken

een AMD Sempron op een mobo die nu een P3 erop heeft.

je bord heeft een Socket 370 en die Sempron socket A, you do the math

No way

[ Voor 26% gewijzigd door Gunner op 24-08-2005 23:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nee amd processor op een intel moederbord gaat niet werken.

edit:
er zijn wel zeldzame PIII cpu's die op 1.4 GHz draaien maar die maar niet meer te vinden. dus ik ben bang dat je voor een nieuwe pc (lees:moederbord, cpu, geheugen) moet gaan.

[ Voor 62% gewijzigd door dreester op 24-08-2005 23:28 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Behalve dat het niet werkt, pas het ook gewoon niet, omdat een Pentium 3 socket 370 pinnetjes heeft en een AMD socket in dit geval 462 pinnetjes. ;)

Buiten dat, als het wel zou passen zou het ook niet werken omdat de chipset er niet mee overweg kan. :P

Als je naar die processor wilt upgraden heb je ook een ander moederbord nodig, en ander geheugen want jouw 512MB past niet in dat nieuwe moederbord.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
En deze: Intel Celeron D320 2.40Ghz, 533Mhz, S-478, 256kb voor 76 euro

Is deze mischien een beter keus?

Alvast bedankt,

Maxxiester.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Geen enkele processor die nu nieuw te koop is past op jouw bord. (klinkt hard, maar het is zo :o)

Ga anders gewoon even langs bij zo'n winkel en vraag om info. Ze kunnen je precies vertellen wat mogelijk is en wat het kost. Als je twijfelt kan je altijd nog hier overleggen. ;)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dude, verdiep je in de materie.

De socket komt al niet eens overeen, je moet een nieuw moederbord

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Oke erg bedankt,

Ik begrijp nu dat het simpel niet past.

Is niet erg hoor, ik vind het fijn dat jullie de waarheid meteen zeggen. :P ;)

Bedankt voor jullie reacties!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Had je zelf ook kunnen zien.... even met google de specificaties van je moederbord opzoeken (of de handleiding ervan) en daar staat precies in welke processoren die ondersteunt ;)

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:28

rg-mohwa

Phoe Hé

Welkom @ tweakers

[ Voor 97% gewijzigd door rg-mohwa op 24-08-2005 23:32 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dreeke schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:30:
Had je zelf ook kunnen zien.... even met google de specificaties van je moederbord opzoeken (of de handleiding ervan) en daar staat precies in welke processoren die ondersteunt ;)
nouja, ik kan me voorstellen als je er totaal geen verstand van hebt (klinkt wederom hard ;)) dat je het dan nog niet snapt...
Neem anders een kijkje op www.beginnersweb.nl , daar gaan ze serieus wel in op zulk soort vragen ;)

Maar even ter indicatie. Jouw pc is behoorlijk verouderd. Wat je minimaal moet aanschaffen zijn:

- nieuw moederbord (socket A) 35 euro
- nieuw geheugen (DDR, je hebt nu waarschijnlijk SDRAM) 50 euro voor 512MB
- en dus nieuwe cpu, sempron voor 70 euro

Daarnaast moet je nog rekening houden of je voeding het wel trekt. Als je nu 300 watt hebt gaat het wel lukken.
Ook zullen de andere componenten in je PC verouderd zijn, waardoor je niet de maximale performance haalt. Je videokaart zal denk ik ook niet meer de nieuwste zijn, waardoor nieuwere spellen nog steeds langzaam gaan. En je harde schijf is misschien ook wat te klein. Etc. etc.....
En dan heb je een sempron socket A systeem, wat eigenlijk ook al een beetje (cq. behoorlijk) verouderd is. Tegenwoordig kun je beter een Athlon64 nemen. Is weer een nieuwere generatie, maar ook wat duurder.

Als ik jou was zou ik niet meer investeren in die oude PC. Als je hem echt sneller wilt maken komt dat neer op 90% van de onderdelen vervangen. Dan is het vaak voordeliger om een nieuwe PC te kopen.

[ Voor 37% gewijzigd door Palomar op 25-08-2005 00:21 ]

Verwijderd

Wat ik dan weer niet snap is als je iets niet snapt, je het eerst even opzoekt en of navraag doet bij een winkel.
En pas als je snapt wat je niet snapt (omdat je je erin verdiept hebt) mag je pas een vraag stellen.

Verwijderd

Er zijn geen domme vragen, als je iets niet snapt moet je het vragen. Ookal is het voor ons allemaal zo logisch.
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:18:
Wat ik dan weer niet snap is als je iets niet snapt, je het eerst even opzoekt en of navraag doet bij een winkel.
En pas als je snapt wat je niet snapt (omdat je je erin verdiept hebt) mag je pas een vraag stellen.
En na zo'n post ontcijfert te hebben ben ik blij dat er nog mensen zijn als Palomar die de jongen fatsoenlijk helpen.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 00:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

To be honest, maar dit gaat ons niveau te beneden. Niet om je te sarren, maar we hebben hier pas plezier aan als je over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt en je dat ook aantoont in de topicstart ;) Je kunt al heel veel kennis opdoen door slechts de FAQ's alhier rustig te doornemen. Een goed startpunt is de PMG FAQ :Y)

En verder raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog aandachtig te doornemen en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.