Toon posts:

Ergenic router wel verbinding met computer, niet met interne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

alleereerst wil ik vermelden dat ik de zoekfunctie heb gebruikt, maar dat de antwoorden geen antwoord gaven op mijn probleemstelling.

ik heb een asus wl-167g usb stick (802.11b compatible) en een ergenic wl-001 router. ik kan direct via de kabel op mijn router of zonderkabel maar dan met mijn asus wl-167g direct in mijn router komen om deze te configureren. ik kom echter hiermee niet op internet.

De router geeft geen wan adres weer bij status. het vermoeden is dat het probleem hier zit, alleen hoe op te lossen.

In de router staat als mac adres in ieder geval de usb-stick en daarnaast heb ik het mac adres van zowel de kabelmodem als ook van ethernetadapter op mobo (daar werkt internet nu mee) geprobeerd. helaas nog zonder resultaat. als ik op router ingeef: renew DHCP, dan komt de foutmelding IP-renew timeoout

overige info:
ik heb internet via essent (helpdesk niet bereid tot helpen), een arrys modem... en ergenic geeft zelf ook nog niet thuis

kan iemand mij hier mee verder helpen? als de probleemomschrijving niet duidelijk genoeg is, of jullie nog meer informatie willen dan hoor ik dit ook graag.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

ik heb internet via essent
Ik ga niet voor je opzoeken wat voor modem essent levert en hoe deze standaard ingesteld staat. Maar WAN in je router moet verwijzen naar je modem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 15:04

job

Heb je de juiste gegevens ingevuld in je router?
Wat heb je bijvoorbeeld bij de hostnaam staan?

En ik neem aan dat je de boel goed hebt aangesloten??
Van modem naar router (wan aansluiting).
En dan van router via lan/draadloos?

[ Voor 42% gewijzigd door job op 25-08-2005 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:41:
ik heb internet via essent
Ik ga niet voor je opzoeken wat voor modem essent levert en hoe deze standaard ingesteld staat. Maar WAN in je router moet verwijzen naar je modem.
als ik MAC adres bij WAN laat verwijzen naar router, neemt deze het niet goed over... en DHCP renew heeft geen nu

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:46:
Heb je de juiste gegevens ingevuld in je router?
Wat heb je bijvoorbeeld bij de hostnaam staan?

En ik neem aan dat je de boel goed hebt aangesloten??
Van modem naar router (wan aansluiting).
En dan van router via lan/draadloos?
boel is goed aangesloten

kabel komt woning binen-> Kabelmodem -> router (WAN) _> draadloos naar computer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me hier verder mee helpen??

• job

job

Je zegt dat de boel goed aangesloten is, maar hoe zit het met de configuratie?
Heb je wel de hostnaam in de router ingevuld??
Dat is naar mijn idee het enige wat je fout kan doen bij een @home installatie.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal binnenkort eens alles resetten en dan vanaf scratch beginnen en stapsgewijs beschrijven. indien het dan misgaat alsnog hier posten

alvast bedankt _/-\o_

• job

job

Misschien handig om nou gewoon eens te vertellen hoe je nou de boel ingesteld en geconfigureerd hebt.
Misschien handig om gewoon eens de vragen te beantwoordden die je gesteld worden.
Als je geen info geeft kan je gewoonweg niet geholpen worden.

Het instellen van een router met @home is te doen in 3 stappen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 06-09-2005 08:25 ]

Pagina: 1