Toon posts:

[XP] Windows tool om standby tijdelijk te disablen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek eigenlijk een tooltje om bij bepaalde actieve programma's standby te voorkomen. Bijvoorbeeld als BitTorrent actief is dan geen standby. Ik heb uiteraard rondgezocht op internet en GoT maar kan weinig zinnigs vinden.

Wel kan ik settings vinden om devices het systeem up te laten waken, zoals LAN maar dit lijkt niet gerelateerd.

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 15:15
Gewoon standby helemaal uitschakelen.

Verwijderd

Ik heb voor mezelf een tool geschreven waar je kan aangeven dat de standby niet moet aanspringen als er een programma loopt of iets gedownload wordt. Het is iets uitgebreider maar dat mag de pret niet drukken dunkt me.

(Natuurlijk wel even zelf de windowssettings uitschakelen ;) .)

Kun je hier halen:

http://home.tiscali.nl/pwiv/NextPages/SP.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Fate? Gedownload tot 2 x toe maar krijg ... is not a valid Win32 application. Foutje?

Verwijderd

Geen idee. Ik heb het bestand ook even gedownload en geprobeerd en werkt hier prima.

Ik heb mijn bestanden met 7Zip (zie info tabje bovenaan de site) gecomprimeerd. Misshien dat jouw extract programma daar niet mee overweg kan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welke versie van Windows hebben we het over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:11:
Ik heb mijn bestanden met 7Zip (zie info tabje bovenaan de site) gecomprimeerd. Misshien dat jouw extract programma daar niet mee overweg kan?
Ah, dat is duidelijk dan. Kan je beter de extensie ook veranderen in 7z of 7zip. Uitgepakt met IZarc en dan gaat het wel goed. De Windows XP unpacker vind die 7zip compressie niet zo leuk dus.

• WillemJan
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lijkt mij een handig programma.
Heb het zojuist geïnstalleerd en ingesteld.
Screensaver wordt geactiveerd,daarna gaat monitor uit (dan gaat het fout), daarna gaat de pc nog wel in standby.
Nadat monitor in standby gaat krijg ik een foutmelding als ik monitor weer activeer:

"Microsoft windows heeft een apparaatstoring ontdekt en opgelost. Sla uw werk op en start de computer opnieuw op om de volledige functionaliteit te herstellen".

Daarna is de schermresolutie heel erg laag ingesteld.
In energiebeheer heb ik alles uitgezet.
Als ik de optie in windows instel (zonder gebruik van dit programma) gaat het wel goed, alleen heb ik daar weer juist niet die mooie optie bij om standby van de pc tijdelijk te verhinderen.
Is er een oplossing voor dit probleem?

[ Voor 23% gewijzigd door WillemJan op 27-08-2005 14:38 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik wil je best helpen maar dan moet jij mij helpen ;) .

In het linkje kan je een test downloaden. Hier zijn 5 radiobuttons op aangebracht die dezelfde message alleen met wat andere parameters.

Nadat je de test button hebt ingedrukt heb je 1 seconde de tijd om je muis of wat dan ook los te laten.
Als jij mij kan melden bij welke het probleem zich niet voordoet zorg ik dat die er in het programma komt. (Bij mij werken ze allemaal dus het zal mij niet uitmaken welke erin komt ;) ).

Het zou natuurlijk kunnen dat als je in de BIOS/Windows alles uit hebt staan aan powersaving features, dat niks werkt maar daar gaan we maar even niet van uit.

Link:
http://www.xs4all.nl/~verdouw2/Test.exe

• WillemJan
  • Niet online
Zojuist het test programma geprobeerd, werkt op deze manier wel, zelfs op alle 5 de mogelijkheden. :?

Verwijderd

Maf. Ik heb wat dingen veranderd maar ik weet niet of de veranderingen ook werken.

In de link heb ik de applicatie staan met de veranderingen. Deze moet je even kopieëren naar de map waarin het originele bestand staat. Mocht het werken bij je dan zal ik deze versie verwerken in de installer.

http://www.xs4all.nl/~verdouw2/Screen Protector2.exe

• WillemJan
  • Niet online
Nieuw bestand in prog.dir. gezet, heeft helaas geen verandering met zich mee gebracht.

Verwijderd

Nog één laatste probeersel voor je. Als deze niet werkt moet ik je de oplossing voorlopig nog even onthouden. Het blijft gissen als je zelf de fout met geen mogelijkheid gereproduceerd krijgt.

ps. In de vorige versie is een klein foutje geslopen in de timings die ik iets ruimer wilde maken. (Nog minder CPU gebruiken.) Hierdoor sluit hij niet goed meer af. Je kunt SP killen in de taskmanager. Het is nu natuurlijk opgelost.

http://www.xs4all.nl/~verdouw2/Screen Protector2.exe
(nieuw)

• WillemJan
  • Niet online
Deze poging mocht ook niet baten, jammer.
Misschien conflict met andere software, wie zal het zeggen.
Was toch van plan om pc weer eens overnieuw te installeren, zal het dan nogmaals proberen.
Als je nog ideeen hebt verneem ik die graag.
Bedankt tot zover.
Pagina: 1