[Ubuntu] Hotplug probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:48
Goedenavond,

ik heb vandaag een GeForce 6600 gekocht en ik heb die in mn pc gestopt. Het probleem is nu dat mn Ubuntu niet meer boot. Hij blijft hangen bij "Starting hotplug subsystem..." en X en GNOME worden verder niet meer geladen... Ik heb ook nog onboard Intel graphics chip en daar wou hij wel mee booten. Het probleem is echter dat die chip mn geheugen "opvreet". Dus dan heb ik liever een losse kaart in mn pc zodat Ubuntu het geheugen optimaal kan benutten. Kan het zijn dat een module niet geladen wordt ofzo? Loopt'ie misschien vast op modprobe?

Weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen?

BVD,

Alexander

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:56

Khaine

Python liefhebber

Heb je het probleem ook als je niet in X boot ?

Dus proberen text te booten en dan handmatig je files aan te passen zodat de videokaart wel normaal wordt gezien.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Comp_Lex
Zowel Console als X kunnen niet geladen worden. Ik heb al van alles geprobeerd (nohotplug, single...), maar ik kom er echt niet meer in. Ik wilde nl heel graag nVIDIA drivers installeren, maarja dat gaat dus niet. Is het misschien mogelijk om via Knoppix oid de drivers te installeren, zodat de videokaart wel herkend wordt?

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 22:27

Flydude

Mighty pirate

Voor de console heb je niet direct speciale drivers nodig. Ik vermoed eerder dat er iets mis gaat met hotplug icm met je nieuwe kaart.

Wat wellicht het handigst is, is om een livecd in je PC te doen (Knoppix) en daarmee proberen te booten. Als dat ook niet lukt, weet je redelijk zeker dat er iets mis is met je kaart / kaartinstellingen.

BIOS wel goed ingesteld?

I am rubber, you are glue

• Comp_Lex
Ik heb Morphix ff geprobeerd en daar boot'ie wel goed met mn videokaart. Ik heb in de BIOS AGP als Primary ingesteld, maar dat had geen effect. Kan het zijn dat Hotplug van Hoary een beetje buggie is? Ik heb er ff goed naar gegoogled en er waren meer mensen die last van dat probleem hadden. Ik denk dat ik maar Breezy Colony CD 3 ga downloaden en kijken of dat wel goed boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
(Is dubbelposten toegestaan?)

Nou ik heb ff Breezy geprobeerd, maar tijdens het booten krijg ik een dikke kernel panic. Ik denk dat ik maar weer Hoary ga proberen en die een beetje tweaken totdat het booten feilloos gaat.
Pagina: 1