Toon posts:

[iTunes] Welke decoder gebruikt iTunes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik opende laatst een mp3tje in quicktime i.p.v. iTunes, en tot mijn grote verbazing klinkt hij een stuk beter.
Zelfs als ik de eq van iTunes uit zet, klinkt iTunes een stuk blikkeriger van quicktime.
Heeft iemand een idee hoe dat komt, en eventueel hoe je iTunes kunt instellen om een andere decoder voor mp3tjes te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bij mijn weten gebruikt iTunes gewoon Quicktime, daarom crasht iTunes ook vrolijk op ogg-jes, omdat Quicktime 7 dat nog niet ondersteunt. Heb je geen rare opties aangevinkt bij de audio voorkeuren van iTunes? Zoals "optimaliseer geluid" of "geluidscontrole"? Anders zou ik die eerst eens uitzetten.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
owkeej, dat was het dus...

die geluidscontrole is niet echt een verbetering...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:09:
Heb je geen rare opties aangevinkt bij de audio voorkeuren van iTunes? Zoals "optimaliseer geluid" of "geluidscontrole"? Anders zou ik die eerst eens uitzetten.
hey thx! had niet eens echt een probleem, maar adhv dit topic ff gecheckt, en stond bij mij inderdaad ook aan. Klinkt stukken beter nu!!

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Aan de ene kant is Soundcheck idd geen verbetering (zoals reeds gedemonstreerd), maar aan de andere kant ben ik er juist wel blij mee... Ik zou gek worden als ik bij een shuffle van verschillende liedjes steeds het volume aan moet passen als er een veel luider nummer voorbij komt...

Liege, liege, liegebeest!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als je met het volume zit dan kun je ook eens kijken naar MP3Gain. Grote kans dat daar ook wel een mac-versie voor is en die is dan wellicht ook te vinden op SourceForge. Het is een wat intelligentere check. Mocht je dat gaan gebruiken wel goed even te testen omdat deze mp3's echt aanpast ipv even een slidertje te verhogen in een ID3v2 tag.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ware het niet dat ik alles als AAC heb staan :) En ik inderdaad ook graag non-destructief werk...

Ik voel er weinig voor om m'n 9GB aan muziek ergens als backup nog eens extra op te slaan :)

Liege, liege, liegebeest!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

cailin_coilleach schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 09:41:
Ware het niet dat ik alles als AAC heb staan :) En ik inderdaad ook graag non-destructief werk...

Ik voel er weinig voor om m'n 9GB aan muziek ergens als backup nog eens extra op te slaan :)
:) dat doe ik ook gewoon met mijn 197GB, better be safe then sorry. Maar met AAC heb je er niets aan inderdaad. Maar het is best ideaal programma, veranderd fysiek niets aan je bestand en kijkt niet alleen naar het peak-volume maar naar het 'geheel' via een bepaald algoritme wat meer een wiskundige manier is om het gevoel te simuleren van hoe je een mens een nummer ervaart in tegenstelling tot het kijken naar de meest luide stukken in een mp3. De Mac-versie staat overigens hier: http://homepage.mac.com/beryrinaldo/AudioTron/MacMP3Gain/

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

DiGiSTORM_ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:09:
Bij mijn weten gebruikt iTunes gewoon Quicktime, daarom crasht iTunes ook vrolijk op ogg-jes, omdat Quicktime 7 dat nog niet ondersteunt.
Ik meen gelezen te hebben dat iTunes voor alle formaten de Quicktime-decoders gebruikt, behalve voor mp3. Daarvoor gebruikte hij z'n eigen decoder, vraag me niet waarom (stond overigens wel in dat artikel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:12:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat iTunes voor alle formaten de Quicktime-decoders gebruikt, behalve voor mp3. Daarvoor gebruikte hij z'n eigen decoder, vraag me niet waarom (stond overigens wel in dat artikel) :)
Maar je weet zeker niet meer waar? ;( als dat zo is zou iki wel willen weten waarom (misschien om het relatief slechter te laten klinken als AAC??? :? )

EDIT: Ligt het nou aan mij of is apple nou opeens het 'goede' bedrijf? als dit met WMV-tjes zou gebeuren met windows dan zou opeens iedereen wel ff een mening hebben, maar nu heerst er en grote stilte...
Vind ik toch wel een apart verschijnsel... Zal wel merknaam verschijnsel zijn, misschien had ik toch maar economie moeten nemen op school, best wel interresant...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gezocht en komen niet verder dan dit:
ps. I'm sure most everybody here knows, but iTunes uses QuickTime to decode all of its music (apart using an internal routine for decoding MP3s).
(Bron)

Ik weet niet of ik nog meer bronnen had, maar hier heb ik het in ieder geval gelezen. Maar ik ben bang dat dit je probleem niet oplost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
iTunes is ontstaan uit een programma wat SoundJam heette. Dit is toendertijd overgenomen door Apple om iTunes te kunnen maken. iTunes 1 lijkt ook verdacht veel kwa menu op SoundJam, ik denk dat ze de decoder van SoundJam nog gebruiken voor de MP3tjes.
iTunes was/is iets minder uitgebreid dan SoundJam was. Als ik het zo terug kijk was SoundJam eigenlijk best een lekker progje. Skins, opname etc. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sage op 30-08-2005 10:06 ]

kleurbleur.nl

Pagina: 1