Call of Duty hapert op mijn Travelmate 800

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:33
Beste mensen, ik heb diverse topics bezocht hier op het forum voor spielerij, maar ben geen concrete oorzaak tegengekomen noch oplossing waarom Call of Duty en United Offensive, op mijn travelmate 800 haperen.

De specs:

Travelmate
1.3 Centrino
512 Mb Ddr
40 GB hd ruimte
Radeon 9000 64 Mb

Game specs
Eerst draaide ik voluit alles, zonder AA of Trilenaire Filtering,
Dus max resolutie en max detail. Maar ook als ik 800*600 of nog lager ging haperde het beeldscherm.

Ook heb ik ergens gelezen dat het tft te traag zou schijn. Need for Speed underground is perfect te doen. Ook kan ik wel gewoon Half-life 2 spelen op 1400*1050 full detail wel zonder AA of speciale filtering uiteraard. En hapert het spel alleen bij zware stukken en het laden van de het volgende level. Aangezien dit spel grafisch een stuk verder dan CoD is en zelfs dat kan mijn laptop aan, d8 ik dus dat hier een andere verklaring voor moet zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 25-08-2005 23:00 ]

discogs

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:48
Dit had in SPV gemoeten, volgende keer beter.

Over je probleem. Heb je toevallig nieuwe hardware aangesloten of nieuwe drivers/programma's geinstalleerd? Je zou dan kunne proberen om een rollback te doen, naar een eerder herstelpunt(moet je die wel aangemaakt hebben natuurlijk).

Welke driverversie gebruik je nu? En heb je al andere drivers geprobeerd?
Wat heb je sowieso al geprobeerd om het op te lossen?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

loewie-643- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:43:
blablabla

De specs:

Travelmate
1.3 Centrino
512 Mb Ddr
40 GB hd ruimte
Radeon 9000 64 Mb

blablabla

Ook kan ik wel gewoon Half-life 2 spelen op 1400*1050 full detail..
eh? dat meen je toch niet?

anyway, zet de hardwareversnelling voor geluid eens op basic...
verder vertical sync uitzetten in performance options en "/com_maxfps 0" in de console (~) invoeren.

hoop dat het helpt.

... not as I do.

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 22:37

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• loewie1984
jarnotjuh schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 23:21:

Welke driverversie gebruik je nu? En heb je al andere drivers geprobeerd?
Wat heb je sowieso al geprobeerd om het op te lossen?
Ik gebruik aldus DXDIAG de gewone driver die te downloaden is van de acer support site.

6.14.0010.6387 van 29-09-2003.

En wat ik voor de rest geprobeerd is dat ik alleen bepaalde videomodes aangepast heb. Een nieuwe driver heb ik nog niet toegepast.

discogs

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-12 22:48
loewie-643- schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

Ik gebruik aldus DXDIAG de gewone driver die te downloaden is van de acer support site.

6.14.0010.6387 van 29-09-2003.

En wat ik voor de rest geprobeerd is dat ik alleen bepaalde videomodes aangepast heb. Een nieuwe driver heb ik nog niet toegepast.
Een driver uit 2003? Ja sorry hoor, maar dan vraag je om problemen? Updaten die hap.

Kan me ook niet voorstellen dat dit uberhaupt je gfxcard drivers zijn. Ben zoiezo niet into ati drivers, maar meen dat ze nu iets rond de 5.8 catalyst drivers zitten. Welke videokaart drivers gebruik je?

En over die nieuwe drivers installen, dat zou ik dan eerst maar eens gaan doen.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jarnotjuh schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:21:
[...]

Een driver uit 2003? Ja sorry hoor, maar dan vraag je om problemen? Updaten die hap.

Kan me ook niet voorstellen dat dit uberhaupt je gfxcard drivers zijn. Ben zoiezo niet into ati drivers, maar meen dat ze nu iets rond de 5.8 catalyst drivers zitten.
ATI heeft inderdaad onlangs catalyst 5.8 uitgebracht. Ik wou ze ook installeren voor mijn mobility radeon 9700, maar dat feest gaat dus gewoon niet door. De enige mobility drivers die Ati op zijn website heeft staan zijn voor de mobility x700 en x800. Bij de rest doen ze het dus gewoon niet. Catalyst 4.10 is de "nieuwste" die je kunt krijgen voor je notebook of je moet aan de Omega drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjoekie op 01-09-2005 02:46 ]

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zo te zien heb je wat update werk te doen voor je drivers. Ik zou zeggen run Windows update en update je videokaart drivers als je dat allemaal nog niet hebt gedaan. Als het dan nog steeds een probleem is zou ik eens kijken wat voor mogelijke programma's je hebt geinstalleerd die een rol kunnen spelen. Als laatste oplossing kun je het spel proberen opnieuw te installeren.

Verwijderd

je kan wel de meeste recenste catalystdrivers downloaden die ook voor laptopswerken : http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:11:
je kan wel de meeste recenste catalystdrivers downloaden die ook voor laptopswerken : http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php
Die werken dus niet altijd goed samen met mobility kaarten. Bij mij voelde na de installatie Windows als dikke stont tegen een helling op, traag dus.

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Clusharaw schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:17:
[...]
en "/com_maxfps 0" in de console (~) invoeren.
waarom 0 ? ik heb hem op 490 staan en dat haal ik ook echt :P

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vmij moet je niet 0 invullen want dan gaattie nogal laag :P Als je 9999 in zou vullen bijvoorbeeld heeft CoD geen limiet meer op de FPS dus kun je als je een goede kaart hebt gewoon op 800 FPS draaien ofzo, hoewel je het limiet tussen 60 (is het std. toch?) en 800 niet echt ziet vinden mensen dit soms leuk :P Kun je kijken hoe goed je kaart is met CoD :P

• loewie1984
Maar het zou dus gewoon wel moeten kunnen
Call of Duty op mijn laptop...

discogs

Pagina: 1