XP PC in werkgroep, koppelen aan domein.

Pagina: 1
Acties:

• janster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb een Windows XP professional machine, die gekoppeld is aan een productiemachine, en voor deze aansturing in een werkgroep moet zitten.
Nu zou ik graag backups, van deze machine sturen naar de algemen SBS2003 server in een bepaald domein.

Is het mogelijk om zonder deze pc uit de werkgroep te halen toch de gedeelde map op de server in het domein te benaderen. Het moet dus gebeuren zonder uit te hoeven uitloggen.
(zonder netswitcher, lanswitch, dual boot etc. dus)

Ik heb GOT, Technet en google geraadpleegd, maar ik kan er eigenlijk geen antwoord op vinden zonder te hoeven uitloggen/inloggen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ja als je username en password maar op de Domain Controller bekend zijn kan je zo naar een share connecten. Je hoeft dan niet in en uit te loggen

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 24-08-2005 22:43 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
wat voor machine is het dat hij niet in het domein mag? Kan je niet de productiemachine en de windows xp pro machine beiden in het domein gooien?

• Janus2700
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01 13:54
Volgens mij kan je m gewoon aankoppelen als je maar gebruik maakt van het goede gebruikersnaam en wachtwoord. Heb daar nooit problemen mee gehad volgens mij. Ook niet bij 2003.