Toon posts:

Problemen met Google Talk en iChat.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen verbinding tot stand brengen en heb al op Google gezocht en op de Apple homepage, daar heb ik ook geen info kunnen vinden.

Ik heb netjes alle aanwijzingen gevolgd die gegeven worden op de googletalk site, toch blijft hij aangeven dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht.

Hij geeft het volgende aan:
Er kan geen verbinding met host 'talk.google.com' tot stand worden gebracht.
Weet iemand hier misschien hoe dit op te lossen? Bvd. :)

Ps: Mods, stuur me nou niet weer door naar het algemene topic aangezien daar bijna alleen maar windows gebruikers zitten.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
misschien even later proberen? ik heb er in iedergeval geen last van. Vind het overgens jammer dat ze niet direct een client voor de mac uitgebracht hebben. iChat vind ik een rukprogramma

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het IM systeem van Google Talk gebruikt gewoon Jabber, en je kunt dat dus ook gewoon in Adium gebruiken.

hier kun je lezen hoe dat werkt :)

[ Voor 31% gewijzigd door dawuss op 25-08-2005 00:34 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

En voor iChat ipv AdiumX: hier

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Als je geen verbinding kan krijgen......dan zal het waarschijnlijk aan het feit liggen dat je of achter een proxy/firewall zit. Gebruik je overigens wel een gmail account?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet gek ben op Adium. Ik gebruik wel gmail ja. :P Ik zit niet achter een firewall of proxy. Ik wacht anders wel totdat Google met een eigen client komt voor macosx. :) iig bedankt allen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb echt exact hetzelfde probleem. Ik kan namelijk om vreemde, mij niet bekende redenen, niet bij talk.google.com:5223 komen. Wel bij m'n coloservers op poort 5223, en die kunnen op hun beurt weer wel bij talk.google.com:5223 komen. Dus ik relay nu via daar.

Hoe dat komt weet ik niet. Maar wel is het zo dat iChat SSL old-style doet via een aparte poort. Ik kan hier thuis wel bij talk.google.com:5222 komen. Gewoonlijk is dat voor plaintext, maar gtalk staat niet toe dat je je wachtwoord onencrypted verstuurt. Dus daar heb je met iChat nog niets aan.

Adium, echter, kan er wel wat mee omdat adium de nieuwe stijl ssl aankan. Die verbindt op poort 5222 en zegt dan 'ik wil dit zooitje graag ge-encrypt'.

(Hier heb je natuurlijk alleen wat aan als je hetzelfde probleem hebt zoals ik verwacht..)

edit:

Inmiddels werkt het wel. Nog altijd geen flauw idee van wat er aan de hand was.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2005 14:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
poort 5222 begint met plaintext maar StartTLS meldt dan dat SSL (of ja, TLS tegenwoordig) mogelijk is waarna er overgestapt wordt op een ge-encrypte verbinding. Poort 5223 begint meteen met SSL/TLS en dat is o.a. nodig bij de huidige versies van Psi die (nog) geen StartTLS (op poort 5222) ondersteunen. Dit zit er wel aan te komen. De XMPP library die Psi gebruikt snapt al hoe StartTLS werkt alleen is dit nog niet geenabled in Psi.

Ze zijn trouwens aan het werken aan een Mac versie van Google Talk: http://www.brightlycolore...chives/000371.html#000371
Pagina: 1