lilliput touchscreen

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik wilde dit schermpje gaan halen: http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=306511&view=detailed

maar nou heb ik er eigenlijk 1 vraag over: is dit werkbaar met win xp mce. en daarmee bedoel ik dan de grote van het scherm. ik wil het namelijk gebruiken voor de bediening van de mp3 speler.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:53

Boss

+1 Overgewaardeerd

Volgens mij doet een goed aangesloten touchscreen niets anders dan muisclicks doorgeven. Dat zou dus moeten werken, maar misschien even de leverancier mailen?
Resolutie 2400 x 480
Fijne resolutie :) Klopt dat, of zou het een fout in de specs zijn? Misschien dat MCE daar wel moeite mee heeft?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Avvd
  • Niet online
ik bedoel meer of die 7inch groot genoeg is omdat toch fatsoenlijk te bedienen. die 2400 moet toch haast wel een fout zijn of niet: zou het schermpje niet gewoon of 640x480 draaien?

het schermpje moet dus schijnbaar op 800x480 draaien hier een quote van een ervaring:
The product I received was in perfect condition; no scratches & everything worked first time. I asked Komplett some technical questions and found them friendly and helpful.

I bought this for use in a car, unfortunately the contrast and brightness of the display is inadequate for use in bright conditions - it is impossible to use it for navigation, movies etc in a standard car when the sun is shining. In the back of a van or with window blinds/heavily tinted windows it could be ok.

Ironically at night it is too bright unless you can adjust the brightness of the graphic card's output.

Unfortunately I don't have any other 7" displays to compare this against, but would expect competitor's products to be similar - I wouldn't be surprised if they use the same Sharp 800x480 LCD panel. So until cheap high brightness & contrast transreflective LCD technology becomes available with higher clarity touch-screen layers - which could be a long time away, this is probably still a good choice.

Another issue of a display of this size is finding a video card that will support the native resolution of 800x480. I'm running 800x600, which causes pixel-sharing, making text hard to read.
mijn onboard vga ondersteunt dat gelukkig wel (pcchips mobo). hij ondersteunt zowat iedere resolutie. ik heb het nou draaien op een oude 14inch monitor

[ Voor 86% gewijzigd door Avvd op 24-08-2005 22:08 ]

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:04:
ik bedoel meer of die 7inch groot genoeg is omdat toch fatsoenlijk te bedienen. die 2400 moet toch haast wel een fout zijn of niet: zou het schermpje niet gewoon of 640x480 draaien?

het schermpje moet dus schijnbaar op 800x480 draaien hier een quote van een ervaring:

[...]
'Totaal pixels 1,152,000'

2400x450 = ^^

vaaag :Z foutje dan

Verwijderd

Als je het "totaal aantal pixels" (1152000) deelt door 480 kom je ook op 2400...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 22:09 . Reden: Great minds think alike :) ]

• Avvd
  • Niet online
2400/3 is800

en 1 pixel over 3 andere verdelen geeft geen verlies in beeldkwaliteit. alleen als je ze probeert te halveren. toch?

EDIT: die 2400 komt omdat de subpixels worden getelt. en er eigenlijk dus maar 800 echte pixels zijn.

ik zie nou ook dat hij alleen op 12 volt aan te sluiten is. is het dan gewoon een kwestie van adapter erafknippen en op een molex zetten?

[ Voor 52% gewijzigd door Avvd op 24-08-2005 22:54 ]

• Avvd
  • Niet online
heel toevallig hadden ze op mijn stage ook dit schermpje + software (nog geheim komt binnenkort uit :)) en had er even mee gespeelt. de software was wel helemaal top echt daarvoor gemaakt.

• Avvd
  • Niet online
weet iemand hoe lang de vga kabel is? en of er een standaard bij zit?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spacejam schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:55:
weet iemand hoe lang de vga kabel is? en of er een standaard bij zit?
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop :P

Ik denk dat je dat beter aan die winkel kan vragen :)

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 27-08-2005 00:01 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Avvd
  • Niet online
offtopic:
het was tegelijkertijd een kick :P
. op mijn stage zit ingebouwd dus daar kan ik al niet kijken. ik zou wel eens even naar die winkel mailen.
Pagina: 1