Voeding: met of zonder kast?

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Omdat mijn oude voeding kapot is (er kwam brandlucht uit) ben ik aan het kijken naar een nieuwe voeding.
De oude was een AOpen 300W voeding.
Een nieuwe lijkt 40+ euro te kosten, maar een kast inclusief voeding kost ook 40+ euro.

http://www.tweakers.net/p...atch&Cat2=456&Query=aopen
pricewatch: AOpen QF50A (ATX, 300W, Wit/Blauw)

Is er nog een reden om de losse voeding te kopen zonder de kast?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Of het dezelfde voeding is kan ik je niet vertellen maar in de QF50A zit een degelijke voeding van Codegen van 300W die gemakkelijk de niet zo exotische computers van sap kan voorzien. Hiermee bedoel ik: geen GeForce 6800GT met een rits harde schijven en een zooi casefans. Je snapt wel wat ik bedoel :)

Verwijderd

Losse voedingen zijn meestal beter, ik zou iets meer dan 40 euro uitgeven dan heb ge gelijk een fatsoenlijke voeding (80/90 euro) Kijk dan naar OCZ, Zalmann, ...

Hier kan je zien hoeveel watt je nodig hebt.

Een slechte voeding kan je trouwens vreemde problemen opleveren al dan niet onder zware belasting (reboots enzo), heb ik met mijn Qtec gehad. Nu heb ik een ACRyan 450watt en die doet het heel goed.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 21:27 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Oh, ik dacht dat er gewoon AOpen voedingen in zouden zitten. Losse Codegen voedingen zie ik ook niet in de PW.
Het is trouwens voor een AMD Athlon XP 2500+ systeem met ATI Radeon 9700, dus 300W moet genoeg zijn.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:25:
Losse voedingen zijn meestal beter, ik zou iets meer dan 40 euro uitgeven dan heb ge gelijk een fatsoenlijke voeding (80/90 euro) Kijk dan naar OCZ, Zalmann, ...
Voor een 300W voeding is 40 - 50 euro toch heel redelijk?
Mijn oude voeding was erg stil, dus voor stilte heb ik geen duurdere nodig.
Hier kan je zien hoeveel watt je nodig hebt.

Een slechte voeding kan je trouwens vreemde problemen opleveren al dan niet onder zware belasting (reboots enzo), heb ik met mijn Qtec gehad. Nu heb ik een ACRyan 450watt en die doet het heel goed.
Maar een 300W Q-Tec voeding kost 9 euro, dan kun je dat natuurlijk een beetje aan zien komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-08-2005 21:36 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
OlafvdSpek schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:25:
Oh, ik dacht dat er gewoon AOpen voedingen in zouden zitten. Losse Codegen voedingen zie ik ook niet in de PW.
Het is trouwens voor een AMD Athlon XP 2500+ systeem met ATI Radeon 9700, dus 300W moet genoeg zijn.
Aopen voedingen zijn gewoon gerelabelde Codegens voor zo ver ik weet. Daar zit geen probleem dus. De nieuwste revisie van de QF50A heeft een Codegen 300W voeding met een 24pins stekker (past wel gewoon op een 20 pins aansluiting die jij hebt maar op sommige moederborden zit er wel een onderdeel in de weg waardoor je een convertor van enkele € moet kopen). Ik heb er ergens nog wel één liggen dus als je echt wil kan ik de specificaties van elke lijn wel opzoeken (kan wel even duren want hij ligt onderaan de hoop met hardware :))

Die 300W voeding moet echt wel volstaan voor jouw hardware trouwens.

Verwijderd

Ik denk ook niet dat het een probleem zal geven, en het was btw een qtec voeding van 400watt en die kosten hier 35 euro. Oke je weet dan wel dat het geen top qualiteit is maar dat je er zoveel problemen mee zou hebben kon ik ook niet verwachten.
Pagina: 1