Problemen met Powerchute na recente windows update

Pagina: 1
Acties:

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40

schroevendraaier480

certified prutser

Topicstarter
De laatste 3 weken is me opgevallen dat bij veel klanten van me Powerchute niet meer wil draaien. De Agent en Server component geven bij status starting aan, maar komen niet verder. Het gaat om versie 6.x en 7.x van de software.

Wellicht is er een relatie met een recente update van microsoft. Al wat gegoogled en bij APC gekeken, maar geen oorzaak te vinden. Platforms zijn zowel win2k als win2k3.

Nu op de servers uiteindelijk Powerchute geheel verwijderd en native UPS support aangezet, maar liever Powerchute (leuke grafiekjes etc).

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Verwijderd

Dit is een probleem van Power Chute, heeft te maken met het verlopen van Java certificatenWindows updates heeft hier niets mee te maken. Het speelt sinds eind juli. Upgrade van Power Chute is oa beschikbaar via onderstaande link.
http://emea-en.apc.com/cg...e=nl&p_faqid=7202&p_olh=1

• schroevendraaier480

schroevendraaier480

certified prutser

Topicstarter
OK, ik ga er morgen direct mee aan de slag en kijken of het inderdaad het probleem oplost.

Thanxxxx

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Probleem hier ook gehad op 2 DC`s. Erg vervelend, want het zorgde ervoor dat ook andere services niet wilden starten. Uiteindelijk de Power Chute service maar gedisabled in veilige modus.

HODL

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:17
Heb hier precies hetzelfde gehad op m'n thuis-servertje met Windows Server 2003 SP1.

Heb de nieuwste versie van Power Chute geinstalleerd (versie 7.0.4) en alles werkte weer.

Verwijderd

Het is een heel mistig probleem. Alle symptomen wijzen niet in de richting van APC Powerchute BE.

Ik heb het nu op een aantal servers bij klanten gezien. Je komt er ook niet zomaar achter, want het probleem doet zich pas voor bij een reboot van de server.

De volgende symptomen heb ik tot nu toe gezien:

- Microsoft Installer werkt niet meer.
- Veritas BackupExec werkt niet meer.
- Exact Globe werkt niet meer.
- Control panel duurt 20 minuten om te openen, alsmede Add/Remove programs
- Een Internet pagina opvragen met IE duurt ook 20 minuten
- Borland Interbase DBMS start niet meer.

Allicht zijn er nog meer, maar misschien voor degene die rare problemen op servers hebben...

• schroevendraaier480

schroevendraaier480

certified prutser

Topicstarter
Nog even gechecked.

SNMP.exe loopt op naar 100% cpu tijd.

Laatste versie van powerchute verhelpt de kwaal, maar wel volledige deinstallatie en herinstallatie. Dus geen upgrade.

Verwijderd

Beste,

Wij hadden hier na de vakantie ook problemen mee, heb powerchute ook gedeinstalleerd maar snmp service loopt nog steeds op naar 100 procent, heeft iemand misschien nog een tipje.

b.v.d.

Verwijderd

Had het probleem op een office computer. Symptonen zijn heel raar. Had last van crashende Brother software van de printer, named die ermee stopte en de service manager die ermee kapte.
Dacht aan geheugen of koelings problemen. Na check bleek dat de fan van de VGA kaart ermee was opgehouden. Na nieuwe fan installeren nog steeds problemen. Disablen PowerChute zooi heeft alles opgelost.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 00:29:
Het is een heel mistig probleem. Alle symptomen wijzen niet in de richting van APC Powerchute BE.
Ben ik niet met je eens, de alarmbel moet afgaan als je twee services met status "Starting" ziet. (7.0x versies dan)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

schroevendraaier schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:23:
De laatste 3 weken is me opgevallen dat bij veel klanten van me Powerchute niet meer wil draaien. De Agent en Server component geven bij status starting aan, maar komen niet verder. Het gaat om versie 6.x en 7.x van de software.

Wellicht is er een relatie met een recente update van microsoft. Al wat gegoogled en bij APC gekeken, maar geen oorzaak te vinden. Platforms zijn zowel win2k als win2k3.

Nu op de servers uiteindelijk Powerchute geheel verwijderd en native UPS support aangezet, maar liever Powerchute (leuke grafiekjes etc).
't bekende 'de Java certificaten zijn verlopen'. Ik kom het alleen oplossen door Powerchute helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:56:
Beste,

Wij hadden hier na de vakantie ook problemen mee, heb powerchute ook gedeinstalleerd maar snmp service loopt nog steeds op naar 100 procent, heeft iemand misschien nog een tipje.

b.v.d.
Gebruik je HP servers die mbv de smartstart cd geinstalleerd zijn?
Ik had een vergelijkbaar probleem nadat ik de sp4 rollup van MS had geinstalleerd. Het verwijderen en opnieuw installeren van de snmp service heeft dit probleem verholpen
Pagina: 1