In navolging van het topic Geen beeld op ASRock K7S41GX , open ik een nieuw topic. Nu denken jullie dat ik lui ben, of niet (
), maar ook hier na ruim 3 uur te 'kutten', open ik dan maar een nieuw topic.
Ik heb dus de ASRock K7VT4A Pro gekocht, omdat het vorige bordje niet werkte. Als ik opstart krijg ik de volgende melding na de POST:
Want ik kan op F1 en F2 drukken tot dat ik een ons weeg, maar er gebeurd niets, ook de NumLock en Capslock werkt niet (soms de NumLock wel). Ander toetsenbord dus geprobeerd, zowel PS/2 als USB, maar dat maakt geen verschil. Verder wordt het geheugen wel goed herkend. De processor loopt op 11x 100Mhz (1100Mhz, het is een AMD Athlon 1700+).
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere voeding
- Andere processor
- Ander gegeheugen
- AGP-grafische kaart en PCI-grafische kaart geprobeerd
- HD en CD-rom niet aangesloten
- Bios-reset
- Jumpertjes ondere de socket anders aangebracht (FSB veranderd)
- Ander toetsenbord
- Andere CMOS batterij
Specs:
AMD Athlon 1700+
256 DDR PC 2700 (Kingston)
120 GB HD Maxtor 7200 rpm
L-Ge 52x CD-rom
Standaard 300 Watt voeding
De andere hardware is het niet, die werkte wel goed op meerdere moederbordjes in het computerzaakje waar ik heen ben geweest.
Nou, help me nog een keer
.
Ik heb dus de ASRock K7VT4A Pro gekocht, omdat het vorige bordje niet werkte. Als ik opstart krijg ik de volgende melding na de POST:
Ik heb de CMOS gecleard (handmatig ook), soms krijg ik dan de melding "CMOS settings wrong" en na een reset krijg ik dan weer bovenstaande foutmelding. Ik heb alle hardware vervangen, kaal geboot (zonder overbodige hardware), en nu ook een ander toetsenbord.CMOS/GPNV Checksum bad
Press F1 to Run SETUP
Press F2 to load default values and continue
Want ik kan op F1 en F2 drukken tot dat ik een ons weeg, maar er gebeurd niets, ook de NumLock en Capslock werkt niet (soms de NumLock wel). Ander toetsenbord dus geprobeerd, zowel PS/2 als USB, maar dat maakt geen verschil. Verder wordt het geheugen wel goed herkend. De processor loopt op 11x 100Mhz (1100Mhz, het is een AMD Athlon 1700+).
Wat ik heb geprobeerd:
- Andere voeding
- Andere processor
- Ander gegeheugen
- AGP-grafische kaart en PCI-grafische kaart geprobeerd
- HD en CD-rom niet aangesloten
- Bios-reset
- Jumpertjes ondere de socket anders aangebracht (FSB veranderd)
- Ander toetsenbord
- Andere CMOS batterij
Specs:
AMD Athlon 1700+
256 DDR PC 2700 (Kingston)
120 GB HD Maxtor 7200 rpm
L-Ge 52x CD-rom
Standaard 300 Watt voeding
De andere hardware is het niet, die werkte wel goed op meerdere moederbordjes in het computerzaakje waar ik heen ben geweest.
Nou, help me nog een keer