P4 3.0 Temperatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:10
Ik heb sinds vandaag een P4 3.0 HT Prescott processor. Deze wordt gekoeld met een Zalman CNPS7000B-AlCu. De gebruikte koelpasta is Arctic Silver 5. Ik heb dit aangebracht met de instructies van de site:
Instructies AS5

Voor overige specs zien mijn handtekening.

Nu is het punt dat ik de temperatuur nogal hoog vind oplopen. Idle is dit al zo'n kleine 50 graden.
Tijdens een benchmark va bv PcMark 05 wordt dit rustig 61 graden. Dit is naar mijn mening echt te hoog!
Weet iemand hier een oplossing voor of heeft er iemand tips Ik hoor het maar al te graag!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 23:25

JF_

Niets bijzonders, de Prescotts zijn nu eenmaal enorme heethoofden. Ze zijn echter ook prima beveiligd, en als ze zelf vinden dat ze te heet zijn gaan ze gewoon een paar stappen langzamer lopen. Drempel ligt meestal ergens tussen de 70 en 75 graden, verbranden kan je ze niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik hoop dat dit jou duidelijk maakt dat je in het vervolg eerst o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt, voordat je een topic start :) In de FAQ's staan namelijk de antwoorden op de meestgestelde vragen B)

Neem verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.