Toon posts:

AMD 64 of toch P4 64?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw systeem, maar ik kan niet goed kiezen tussen 2 processoren. Dat komt vooral door het grote aanbod, en de vele specificaties. Daarom zou ik graag naar de mening van sommige tweakers willen vragen. Het gaat om de volgende cpu's:

Intel Pentium 4 640 3,2ghz,
Processortype: Pentium 4
Processornummer: 640
Snelheid: 3,20 GHz
Systeem Bus: 800 MHz
Platform: Socket 775
L1 Cache: 128 KB L1, 2 MB L2
L2 Cache: -
Aantal bits: 64 bits

AMD Athlon 64 Venice 3500+,
Processortype: Athlon 64 Venice
Processornummer: 3500+
Snelheid: 2,20 GHz
Systeem Bus: 2000 MHz
Platform: Socket 939
L1 Cache: 128 KB
L2 Cache: 512 KB
Aantal bits: 64 bits

Wat is jullie mening over deze 2 cpu's? Heeft er iemand goede of slechte ervaringen mee? Ik hoor het graag.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 19:19 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:48
ik zou voor de AMD cpu kiezen alleen al vanwege het verbruik.. 120 watt van intel tegenover de 90watt van de AMD..

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat wil je met het systeem gaan doen? Het verschil tussen AMD en Intel zit hem over het algemeen vooral in specifieke toepassingen.

Voor zover ik weet is AMD wat beter bij games, en Intel juist weer bij video-encoding.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

de AMD is in 99% van de gevallen sneller, waar wil jij hem eigelijk voor gebruiken?
er zijn betrekkelijk weinig dingen waarin een P4 sneller is dan een AMD 64 met een rating die even hoog is als het aantal MHzen van de P4
verder word de P4 Prescott erg warm dus zal hij luidruchtigere koeling nodig hebben.

maar dit kon je zelf toch ook wel opzoeken?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
consolefreak schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:19:
ik zou voor de AMD cpu kiezen alleen al vanwege het verbruik.. 120 watt van intel tegenover de 70watt van de AMD..
Dat en de amd is op veel fronten sneller , behalve bij misschien media encoding. Ik weet verder niet wat jij dr mee wil doen ?

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:20:
Wat wil je met het systeem gaan doen? Het verschil tussen AMD en Intel zit hem over het algemeen vooral in specifieke toepassingen.

Voor zover ik weet is AMD wat beter bij games, en Intel juist weer bij video-encoding.
Ik ga hem vooral gebruiken om op te gamen, maar ook zeker wel wat decoden, en compresseren. Dus het zal een beetje van bijde worden :p

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mja, ik weet niet hoe de prijsverschillen liggen, maar als ik jou was zou ik gewoon wat benchmarks erbij pakken, ne een prijslijst en dan lijkt het me niet heel moeilijk om tot een beslissing te komen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:56

Sayko

Knowledge Is Power

Met de komst van sse2 en sse3 op de amd valt de snelheidsverlies in encoding ook erg mee.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 12:16
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:22:
[...]

Ik ga hem vooral gebruiken om op te gamen, maar ook zeker wel wat decoden, en compresseren. Dus het zal een beetje van bijde worden :p
Dus ik neem aan dat dat niet zijn primaire taak zal zijn ? In dat geval de AMD nemen , want die is iig in games sneller en maar marginaal trager dan de intel in encoding. Tevens in de AMD een stuk zuiniger en beter te koelen (daardoor).

LinkedIn
BlackIntel

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:22:
Compresseren? Wat ga je precies doen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:23:
Mja, ik weet niet hoe de prijsverschillen liggen, maar als ik jou was zou ik gewoon wat benchmarks erbij pakken, ne een prijslijst en dan lijkt het me niet heel moeilijk om tot een beslissing te komen?
Het prijsverschil tussen deze 2 is niet zo groot, het scheelt nog geen 10 euro, dus daar hoef ik niet naar te kijken. Maar ik had op Toms hardware ook al naar verschillende benchmarks gekeken, en daar kwam de amd heel goed uit voor games, en pentium weer voor encoding enz. Maar omdat dat ging om een gewone Pentium 4 3.2ghz, wist ik het nog niet zeker, want deze heeft heel wat nieuwe futures. oa. 64bit en HT

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:25:
[...]

Compresseren? Wat ga je precies doen dan?
Als mijn hdd ooit vol zit, dan pak ik alle belangrijke bestanden in een rar file in, en dan brand ik ze op dvd. Aangezien het op mijn p4 2.4ghz aardig lang duurt, wil ik daar toch wel wat verbetering in zien (ook onder het uitpakken ervan)

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan.

Komt er volgens mij op neer dat de P4 beter is voor encoden en opengl
AMD is beter voor DirectX

edit:
aargh... die had je dus al gevonden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 19:30 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 13:57

FlyEragon

Alien Monkeys

Bij compresseren ed is een snelle harde schijf ook aan te raden naast een snel processor. Maar ik zou zelf 1000% voor de AMD gaan, zoek maar een paar game benchmarks en je zal het zien. Zelfs AMD 64 proc. met mindere rating verslaan de 3,4ghz P4 in sommige games

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen?

Spreekt voor zich :) Er zijn tientallen zo niet honderden reviews op het Internet te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 24-08-2005 19:40 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.