Grabit Zoek Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.983 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 16:43
ik heb sinds gister een zoek probleem met grabit, ik heb alles geupdate. Alleen ik kan niets vinden ik ben gewoon verbonden met mijn nieuwsserver, alleen het vinden wil niet. En als ik een nzb bestandje importeer werkt het downloaden wel.

Ik heb al via google gezocht, en heb www.shemes.com gekeken maar nergens kan ik wat vinden. Ook in het Demon topic kan ik niets vinden.

heeft iemand anders ook problemen met grabit?

even alles op een rijtje

Ik kan wel:

Downloaden
NZB importeren en downloaden

Ik kan niet:

Zoeken (een enkele keer vind hij wel wat maar niet compleet)

[ Voor 4% gewijzigd door Nimoleda op 03-07-2008 19:26 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02:26
Heb je wel een accountje bij Grabit dan?

• PAKMAN79
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-03-2021
Denk dat het aan de retentie van je ISP ligt, welke provider heb je voor internet?

En hou oud zijn de posts die je zoekt, want als deze bijvoorbeeld 3 dagen oud zijn en je ISP een lage retentie heeft dan klopt het dat GrabIt niets vindt want dan zijn de posts al verdwenen op de server van je ISP, waarvandaan je dus leeched.

edit: zie nu dat je demon hebt, wat voor een retentie hebben die?

[ Voor 10% gewijzigd door PAKMAN79 op 24-08-2005 19:23 ]

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-12 21:44
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:22:
Denk dat het aan de retentie van je ISP ligt, welke provider heb je voor internet?

En hou oud zijn de posts die je zoekt, want als deze bijvoorbeeld 3 dagen oud zijn en je ISP een lage retentie heeft dan klopt het dat GrabIt niets vindt want dan zijn de posts al verdwenen op de server van je ISP, waarvandaan je dus leeched.
Heeft het zoeken via/op grabit dan te maken met de retentie van je server ?

Ik kan in Newsleecher tot meer dan 30 dagen terug zoeken, maar of ik het kan downloaden hangt af van de rententie.

Volgens mij zijn dat 2 dingen..

• Nimoleda
SandeR schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:23:
[...]

Heeft het zoeken via/op grabit dan te maken met de retentie van je server ?

Ik kan in Newsleecher tot meer dan 30 dagen terug zoeken, maar of ik het kan downloaden hangt af van de rententie.

Volgens mij zijn dat 2 dingen..
[qoute]Heb je wel een accountje bij Grabit dan?[/quote]

jah die heb ik

mijn retentie van news.demon.nl is ongeveer 2 a 3 dagen, maar het zoeken ging altijd goed, de laatste 2 dagen gaat het zoeken gewoon weg kuDt, ik vind niets of weinig, ik gebruik ook ftd daar kan je zien wat er allemaal gepost wordt op de news servers, voorheen ging dit altijd goed.

volgens mij ligt het aan grabit...

[ Voor 6% gewijzigd door Nimoleda op 24-08-2005 19:28 ]

• PAKMAN79
SandeR schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:23:[...]Heeft het zoeken via/op grabit dan te maken met de retentie van je server ?
Inderdaad! GrabIt vindt namelijk alleen de posts die nog op de server (van je eigen ISP dus) staan, via www.demon.nl kwam ik op de volgende site om retentie van nieuwsgroepen te testen, heb als voorbeeld alt.binaries.boneless gecheckt en dan staat er een retentie van 1.3 dagen, vrij lage retentie dus.

Kijk hier maar eens: http://www.supernews.com/stats/retention.cgi
aj viasco schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:27:mijn retentie van news.demon.nl is ongeveer 2 a 3 dagen, maar het zoeken ging altijd goed, de laatste 2 dagen gaat het zoeken gewoon weg kuDt, ik vind niets of weinig, ik gebruik ook ftd daar kan je zien wat er allemaal gepost wordt op de news servers, voorheen ging dit altijd goed.

volgens mij ligt het aan grabit...
Heb je al contact opgenomen met Demon, je modem gereset, zijn er wellicht werkzaamheden geweest? Persoonlijk bewtijfel ik of GrabIt de boosdoener is, het is een vrij simpel progje dat zoekt op de server van je ISP...

In je TS staat dat je alles geupdate hebt, bedoel je dat je GrabIt opnieuw hebt geïnstalleerd of heb je de laatste versie geïnstalleerd? (Zo ja, zelfde probleem met vorige versie?)

[ Voor 43% gewijzigd door PAKMAN79 op 24-08-2005 19:31 ]

KonicaMinolta Dynax 5D +KM 17-35 2.8-4.0 +KM 28-75 2.8 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 70-210 4

• Nimoleda
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:28:
[...]

Inderdaad! GrabIt vindt namelijk alleen de posts die nog op de server (van je eigen ISP dus) staan, via www.demon.nl kwam ik op de volgende site om retentie van nieuwsgroepen te testen, heb als voorbeeld alt.binaries.boneless gecheckt en dan staat er een retentie van 1.3 dagen, vrij lage retentie dus.

Kijk hier maar eens: http://www.supernews.com/stats/retention.cgi
sinds ik download via news groepen, (ongeveer 2 maanden) is het altijd goed gegaan, dus aan de retentie ligt het niet...

• PAKMAN79
maar heb je die retentie voor de nieuwsgroep getest op http://www.supernews.com/stats/retention.cgi ?

edit, op welke groep zoek je? Maakt nogal uit qua retentie... Heb de volgende groepen getest (die je op ftd vaak tegenkomt):

a.b.nl >> 1.3 dagen
a.b.misc >> 1.3 dagen
a.b.cores >> 1.3 dagen
a.b.dvd >> 14 dagen

Er zit dus flink verschil in retentie tussen de groepen

[ Voor 58% gewijzigd door PAKMAN79 op 24-08-2005 19:40 ]

• Nimoleda
jah heb ik gedaan,

ik kan gewoon niets meer vinden, ook niet wat vandaag gepost is:S:S

• zetje01
zetje01 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:17:
Heb je wel een accountje bij Grabit dan?

• Nimoleda
jep die heb ik :)

en dat zeg, het is 2 maanden goed gegaan, het moet aan grabbit liggen...

niemand anders problemen ermee?>

• PAKMAN79
Daar had 'ie al bevestigend op geantwoord.

Maar doet dat ertoe, gebruik al lange tijd GrabIt en heb nooit een account aangemaakt :?

En aj viasco, in je TS heb je het over 'ik heb alles geupdate', wat bedoel je, wat heb je geupdate? Nieuwe versie GrabIt? En zo ja, als je oude versie gebruikt, zelfde probleem?

• Nimoleda
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:48:
[...]

Daar had 'ie al bevestigend op geantwoord.

Maar doet dat ertoe, gebruik al lange tijd GrabIt en heb nooit een account aangemaakt :?

En aj viasco, in je TS heb je het over 'ik heb alles geupdate', wat bedoel je, wat heb je geupdate? Nieuwe versie GrabIt? En zo ja, als je oude versie gebruikt, zelfde probleem?
de groepen waar ik in wil zoeken heb ik volledig geupdate, (volgens mij hoef je niet eens je groups te update als je wilt zoeken of?)

ook het programma zelf, nadat ik gister problemen met het programma kreeg...

dus met de oude versie was het probleem al...

[ Voor 8% gewijzigd door Nimoleda op 24-08-2005 19:50 ]

• zetje01
Dan ligt die server van grabit er misschien even uit.
Verwijder je account info even, kijken of het dan wel werkt...
(we hebben het toch over de grabit-search, waar je voor moet betalen?)

• Nimoleda
zetje01 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:50:
Dan ligt die server van grabit er misschien even uit.
Verwijder je account info even, kijken of het dan wel werkt...
(we hebben het toch over de grabit-search, waar je voor moet betalen?)
jah klpt, heb ik ook al geprobeerd, ik zou echt niet weten waar het verder aan zou kunnen liggen:(, is er hier nieumand die grabbit gebruikt:P

• PAKMAN79
Ik gebruik ook grabit, maar de grabit search heb ik nooit gebruikt.

Of ik doe een incremental update van de groep welke ik nodig heb, of ik pak de nzb uit a.b.ftd of van het internet....

Kan je niet gewoon de betreffende groep updaten en dan de post vinden?

• Nimoleda
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:55:
Ik gebruik ook grabit, maar de grabit search heb ik nooit gebruikt.

Of ik doe een incremental update van de groep welke ik nodig heb, of ik pak de nzb uit a.b.ftd of van het internet....

Kan je niet gewoon de betreffende groep updaten en dan de post vinden?
jah het kan natuurlijk wel, maar die search was echt ideaal...

[/edit]

als ik naar iets ga zoeken wat gister of eer gister is gepost, vind ik het wel,

maar alles wat nu wordt gepost vind ik helaas niet:(

[ Voor 15% gewijzigd door Nimoleda op 24-08-2005 19:59 ]

• PAKMAN79
Dus die search van grabit maakt het (als het goed is ;) ) mogelijk om te searchen zonder up te daten, das wel handig, tenminste scheelt weer wat tijd qua updaten (snap nog steeds niet waarom sommige posters geen nzb's aanmaken).

Zou in ieder geval contact opnemen met Shemes, je hebt een betaalde dienst van hun die dus niet werkt....

• zetje01
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:01:
Dus die search van grabit maakt het (als het goed is ;) ) mogelijk om te searchen zonder up te daten, das wel handig, tenminste scheelt weer wat tijd qua updaten...
Precies, je tikt in de grabit-search wat in, en dan komt het er gewoon direct uitrollen...
Ideaal!
Maar daarvoor heeft Shemes een servertje draaien die bijhoudt wat er gepost wordt.
En daar heb je een betaal-accountje voor nodig...

• Nimoleda
zetje01 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:06:
[...]

Precies, je tikt in de grabit-search wat in, en dan komt het er gewoon direct uitrollen...
Ideaal!
Maar daarvoor heeft Shemes een servertje draaien die bijhoudt wat er gepost wordt.
En daar heb je een betaal-accountje voor nodig...
en dat heb ik:) alleen kan ik alleen maar articles van gister en de dagen daarvoor vinden...

• PAKMAN79
Dan heeft die server dus wat vertraging lijkt het, aangezien 'oudere' posts wel verschijnen en recente niet...

Klassieke update zou het probleem dus op dit moment omzeilen, dan nog een paar dagen in de gaten houden en anders met Shemes contact opnemen...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

Ik zie het hier ook. De zoek index server is een beetje erg laat met updaten.

Nouja boeie... Ze zullen het wel weer fixen denk ik... ze zullen wel moeten omdat mensen er voor betalen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

waarom die zoekfunctie nog steeds gebruiken (en ervoor betalen) als er Binsearch is ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 20:21 ]

• Nimoleda
yGiDoRp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:18:
Ik zie het hier ook. De zoek index server is een beetje erg laat met updaten.

Nouja boeie... Ze zullen het wel weer fixen denk ik... ze zullen wel moeten omdat mensen er voor betalen.
dus jij hebt het probleem ook?

zoek eens naar: 442054

ik vind dan maar 10 rar bestanden, (het horen er 102 te zijn)

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:20:
waarom die zoekfunctie nog steeds gebruiken (en ervoor betalen) als er Binsearch is ?
Grabit search kost € 1,30 per 25 dagen (nou daar ga je dood van) en je kan super simpel betalen door een nummer te bellen.

Ik vind het een stuk makkelijk dan NZB's importeren (die moet je apart zoeken en downloaden bluh)

Ook werkt het betrouwbaarder omdat alles wat grabit vind daadwerkelijk gepost is op usenet. Bij NZB's heb je het risico dat het nog niet gepost is.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

aj viasco schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:21:
[...]

dus jij hebt het probleem ook?

zoek eens naar: 442054

ik vind dan maar 10 rar bestanden, (het horen er 102 te zijn)
Het is een serverprobleem. Dit geld dus voor iedereen die gebruik maakt van de GrabIt Search.

• Nimoleda
yGiDoRp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:25:
[...]

Grabit search kost € 1,30 per 25 dagen (nou daar ga je dood van) en je kan super simpel betalen door een nummer te bellen.

Ik vind het een stuk makkelijk dan NZB's importeren (die moet je apart zoeken en downloaden bluh)

Ook werkt het betrouwbaarder omdat alles wat grabit vind daadwerkelijk gepost is op usenet. Bij NZB's heb je het risico dat het nog niet gepost is.
jah dat vind ik ook maar gaat het zoeken bij jou wel goed of?

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

aj viasco schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:28:
[...]

jah dat vind ik ook maar gaat het zoeken bij jou wel goed of?
Het gaat goed voor bestanden die voor 03:30 vanochtend zijn gespost.

Verwijderd

yGiDoRp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:25:
En wat is dan het verschil tussen zoeken in binsearch en zoeken in grabit (bluh) ?
Nog NOOIT last van gehad. Maar dat komt omdat jij niet weet hoe binsearch werkt. Het is namelijk niet NZB's zoeken en downloaden, het is NZB's onthefly MAKEN en downloaden. En hoe kun je die maken ? Van bestanden die gepost moeten zijn. (bluh)

Lul niet als je niet weet waar je over lult.

• Nimoleda
yGiDoRp schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:32:
[...]

Het gaat goed voor bestanden die voor 03:30 vanochtend zijn gespost.
jep dat heb ik ook:(

• yGiDoRp

yGiDoRp

Sawasdee

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:36:
[...]

En wat is dan het verschil tussen zoeken in binsearch en zoeken in grabit (bluh) ?

[...]

Nog NOOIT last van gehad. Maar dat komt omdat jij niet weet hoe binsearch werkt. Het is namelijk niet NZB's zoeken en downloaden, het is NZB's onthefly MAKEN en downloaden. En hoe kun je die maken ? Van bestanden die gepost moeten zijn. (bluh)

Lul niet als je niet weet waar je over lult.
haha dikke flames :D _/-\o_

anyway. testje.

Ik tik in "suriyothai" in grabit. Grabit komt met 219 search results. Nu hoef ik alleen maar te selecteren wat ik wil downloaden en zeggen go.

Ik tik de query zelfde in in het search window in op die site binsearch. hij moet even nadenken en komt vervolgens met No matches for word suriyothai.

Ik tik in "butterfly" in grabit. 3009 results.
Ik tik de query zelfde in in het search window in op die site binsearch. Heel lang nadenken. vervolgens krijg ik deze melding.

Query timed out! Please use a more specific search term and try again. Note that because BinSearch sorts results, it has to retrieve ALL results your query produces even though we only show the first 1000. This may take (too) long if you search for a very common word.

hmm.

Misschien weet ik inderdaad niet hoe die site binsearch werkt. Maar ik zie ook niet echt veel opties. En wat spelen met die opties maakt zo te zien ook niet uit.

Usenetsearch van eweka vind ik beter werken. Maar is nog niet zo makkelijk als de build in search in Grabit.

Er is 1 search die ik beter vind en dat is de supersearch van Newsleecher. Alleen vind ik Newsleecher een beetje te duur. En je kan alleen met een CC betalen.

Dat is voor mij de reden om het maar op Grabit Search te houden.

Verwijderd

Je zocht zeker 'Butterfly in Grey (Thai, English Subs) - DVDR'
Geen enkel probleem, die vindt ie bij mij bij zoeken op 'butterfly'. Niks timeout.

en als je vindt dat ik flame moet je dat ff melden, maar ik denk dat je niet weet wat flames zijn.

• Nimoleda
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:01:
Je zocht zeker 'Butterfly in Grey (Thai, English Subs) - DVDR'
Geen enkel probleem, die vindt ie bij mij bij zoeken op 'butterfly'. Niks timeout.

en als je vindt dat ik flame moet je dat ff melden, maar ik denk dat je niet weet wat flames zijn.
ff weer ontopic:)

bij wie werkt de search nog niet goed?

en welke news server gebruik je?

[ Voor 4% gewijzigd door Nimoleda op 24-08-2005 21:05 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:28:
Hoe kan de search van Grab-it nu weten of een bestand nog op de server van Demon staat? :?

Net zoals de Supersearch van Newsleecher gebruikt hij een index server. Newsleecher gebruikt daarvoor Giganews, omdat dat nu eenmaal de beste is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nimoleda
Gunner schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:03:
[...]

Hoe kan de search van Grab-it nu weten of een bestand nog op de server van Demon staat? :?

Net zoals de Supersearch van Newsleecher gebruikt hij een index server. Newsleecher gebruikt daarvoor Giganews, omdat dat nu eenmaal de beste is.
jah klopt, dus het zou aan grabbit moeten liggen en niet aan demon...

• PAKMAN79
Gunner schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:03:[...]Hoe kan de search van Grab-it nu weten of een bestand nog op de server van Demon staat? :?
Let me clarify :)

Het was mij niet duidelijk dat het de zoekfunctie in GrabIt betrof, ik ging ervan uit dat na het updaten van een bepaalde group de posts niet te zien waren (via Ctrl+F [find] in een groep)....die zoekfunctie dus.

Uiteraard heeft de grabit search niets met de ISP te maken, de find functie wel....

Clear :)

[ Voor 29% gewijzigd door PAKMAN79 op 24-08-2005 21:26 ]

• Nimoleda
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:21:
[...]

Let me clarify :)

Het was mij niet duidelijk dat het de zoekfunctie in GrabIt betrof, ik ging ervan uit dat na het updaten van een bepaalde group de posts niet te zien waren (via Ctrl+F [find] in een groep)....die zoekfunctie dus.

Uiteraard heeft de grabit search niets met de ISP te maken, de find functie wel....

Clear :)
idd, ik bedoel de search engine van grabit:)

• PAKMAN79
aj viasco schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:35:[...]idd, ik bedoel de search engine van grabit:)
En die ligt er dus uit ;)

* PAKMAN79 Gaat maar weer eens aan het werk en wenst aj viasco succes ermee!

• Nimoleda
PAKMAN79 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:39:
[...]

En die ligt er dus uit ;)

* PAKMAN79 Gaat maar weer eens aan het werk en wenst aj viasco succes ermee!
* Nimoleda bedankt pakman79 :) kga nu rustig afwachten... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Nimoleda op 24-08-2005 21:46 ]

• Nimoleda
gelukkig lees ik op de website van grabit dat het probleem binnen 6uur is opgelost

http://shemes.com/index.php?p=servicestatus

• Nimoleda
grabbit, doet het weer >.>

\\slotje :)

Verwijderd

Volgens mij ligt het aan xs4all want die heeft zo juist demon over genomen en sinds een paar dagen werkt grabit helaas ook niet meer bij mij :(

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-10 11:42

SpX

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:28:
Volgens mij ligt het aan xs4all want die heeft zo juist demon over genomen en sinds een paar dagen werkt grabit helaas ook niet meer bij mij :(
Lol, reageren op een topic voor bijna 2 jaar oud ;)

Verwijderd

FOUTJE :p
Pagina: 1