Toon posts:

Nuendo, plugin voor remove van pff pff van microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben onlangs in een professionele studio geweest, en had daar zelf ook dingen opgenomen.
Uit de opnames hadden ze de "pff pff" geluiden van de microfoon verwijderd met een plugin, alleen heb ik nie gezien welke.
Ik heb net het zelfde programma als hun "Nuendo", maar vind die plugin nou niet. Heb al over rondgezocht..
Weten jullie het misschien?

Dankje bij voorbaat

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Wat bedoel je precies met pff pff geluiden? Bedoel je plof-geluiden als gevolg van p- en b- klanken van de zanger(es)? Of bedoel je rommel-geluiden die via de vloer en microfoonstandaard in je opnames zijn geslopen?

Elk soort ongewenst geluid vereist zijn eigen aanpak namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, zoals je het zegt, de Plof-Geluiden ( P en B ), die bedoel ik.
Welke plugin is dit (removal...?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 22:21 ]

• TheLemon

TheLemon

Geen idee, het is eigenlijk gebruikelijk om altijd een pop-filter voor je microfoon te zetten (zo'n windschermpje is dat) om het tijdens de opname al te elimineren. Ik denk dat je met een multiband-compressor ook wel een eind komt achteraf.

Wat je dan moet doen is alleen de onderste band gebruiken, tot zo'n 200Hz vermoed ik. Die stel je in op gemiddelde waarden zoals ratio 2:1 of 3:1 en de snelst mogelijke attack en ook een redelijk snelle release (zo lang als de 'pop' duurt, iets van 50-100 ms ofzo?).
Dan kun je met de treshold schuiven om de hoeveelheid te bepalen waarmee je die plofgeluiden wegfiltert, gewoon een beetje uitproberen met één plofje die je laat loopen.

Verwijderd

Je bedoelt waarschijnlijk een De-esser, kijk eens naar www.waves.com dat zijn prachtige plugin bundles en aangezien je nuendo toch niet legaal hebt (anders zouw je wel meer van opnamens weten) kan je net zo goed ook de plugins nicken... Succes :P

• TheLemon

TheLemon

Ik denk het niet, P- en B-klanken, zoals hij hierboven meldt, zijn niet het gebied waarin de-essers werken. Die halen juist de extreme s- en z-sisklanken weg. (de-esser is ook wel zelf in te stellen met een multiband-compressor of een compressor met sidechain en een eq)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor uitleg.
Nu als ik begin met de opname met een instrumentale beat en als je eropt begint te zingen dan komt de stem misschien 0.5 sec telaat op het stuk dat ik wil waar het staat. Dus met andere woorden, ik moet het record stuk steeds terug verschuiven zodat ie weer goed komt te staan. Met andere gelijksoortige programma's heb ik dit niet. Is dit ook een instelling?
Mijn micro is aangesloten op een mengpaneel van behringer.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 17:31 ]

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
heb je bij de instellingen bij multi track devices een asio driver gekozen ? zo nee ->doen
Pagina: 1