Linux drivers waar en hoe???

Pagina: 1
Acties:

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
1:

Ik ben nu al tijdje bezig om GNU/linux debian 2.2r2 te installeren. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af. Als ik debian installeer is het dan mogelijk om de drivers voor mijn hardware direct te installeren. Of moet ik eerst een basic systeem installeren om vervolgens de drivers te installeren.

2:

Een ander probleem was mijn 3C900B-TPO netwerk kaart. In eerste instantie wilde ik een installatie doen via een ftp server. Maar om op internet te komen moet je natuurlijk eerst je netwerk kaart (voor kabel internet) installeren. Ik heb echter nergens enige driver kunnen vinden. Alleen 3c5xx serie drivers. Hoe kan ik deze wel installeren.

3:

Ik heb linux debian 2.2r2 al een keer geinstalleerd gehad. Ik heb toen bij de installatie aangegeven dat ie een aantal packets moest installeren. O.a. x11. en gnome. Toen kreeg ik bij de installatie de foutmelding dat linux mijn pci video kaart niet kon vinden. (klopt ook want ik heb een agp videokaart en geen pci) Gewoon verder gegaan en tijdens de installatie van x11 kon die ook een of andere grafische interface niet starten. Hij bleef dit echter wel steeds proberen, en gaf dan elke keer de fout melding dat ie geen verbinding kon leggen (of zoiets)? Ik heb toen maar op een andere virtuele terminal de opdracht gegeven om af te sluiten.

4:

een ander probleem heb ik ook met mijn highpoint 370 controller. Ik heb hier al een post over gehad. Maar het is me tot nu toe niet gelukt dit aan de praat te krijgen. Ik begreep dat je verschillende kernel's kunt laden o.a. UDMA66, idepci, vanille en compact. Nu zou een van deze kernels ondersteuning geven voor mijn controller. Ik heb geen raid aray, ik gebruik 'm alleen als ATA100 controller. Ik heb nu om het probleem tijdelijk op te lossen mijn harddisk maar op de standaard ide controller gezet. Nu is mijn vraag hoe ik deze aan de gang kan krijgen onder linux op de HPT 370 controller. Als het kan graag met uitgebreide uitleg omdat ik nou niet echt handig ben onder linux. Nog niet >:) by the way.

alvast bedankt,

"semi" linux newbie

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19

Spooksel

Spooksel!

over punt 2:
ik heb dus een 3c905b en daar had ie geen modules voor...

en na een hoop gekloot en hulp van vink heb ik het toch werkende gekregen mbv van de 3c59x module...

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
1) Tijdens het eerste stukje installatie heb je de mogelijkheid om drivers te laden; als je daar een driver voor je netwerkkaart laadt krijg je vervolgens even later de netwerkconfiguratie voor je neus, en daarna kan je via internet verder.

2) Die werkt toch gewoon via de 3c59x driver? Kijk voor de zekerheid even <a href="http://ldp.nl.uu.net/HOWTO/Ethernet-HOWTO-4.html#ss4.1
" target="_blank">hier</a> (de 3Com sectie van de Ethernet-HOWTO dus)

3) Hmm vaag. Probeer het anders eens met Xfree 4.0

4) Je hebt de beste kans dat het werkt met idepci, maar als dat niet werkt is het verreweg het makkelijkste om je schijf aan een andere controller te hangen.

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 15 januari 2001 12:34 schreef vink het volgende:
4) Je hebt de beste kans dat het werkt met idepci, maar als dat niet werkt is het verreweg het makkelijkste om je schijf aan een andere controller te hangen.
maar hoe kan ik die kernel idepci dan laden?

Voor de rest erg duidelijk. bedankt

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 15 januari 2001 12:34 schreef vink het volgende:
1) Tijdens het eerste stukje installatie heb je de mogelijkheid om drivers te laden; als je daar een driver voor je netwerkkaart laadt krijg je vervolgens even later de netwerkconfiguratie voor je neus, en daarna kan je via internet verder.
Kan ik hier dan ook de drivers voor me v7700 laden. Ik heb trouwens al gekeken op de site van nvidia voor linux drivers. Dit zijn echter alleen drivers voor redhat, mandrake, suse. En geen debian, kan ik dan wel deze draaien onder debian?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
De verschillende distributies maken weinig uit; het gaat om de kernelversie die gebruikt wordt. Bijvoorbeeld 2.2.18.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Op maandag 15 januari 2001 12:23 schreef Master_Egg het volgende:
1:

Ik ben nu al tijdje bezig om GNU/linux debian 2.2r2 te installeren. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af. Als ik debian installeer is het dan mogelijk om de drivers voor mijn hardware direct te installeren. Of moet ik eerst een basic systeem installeren om vervolgens de drivers te installeren.
Zover ik weet kan dat niet. Dus eerst standaard kernel installeren en daarna zelf een aangepaste kernel bakken.
2:

Een ander probleem was mijn 3C900B-TPO netwerk kaart. In eerste instantie wilde ik een installatie doen via een ftp server. Maar om op internet te komen moet je natuurlijk eerst je netwerk kaart (voor kabel internet) installeren. Ik heb echter nergens enige driver kunnen vinden. Alleen 3c5xx serie drivers. Hoe kan ik deze wel installeren.
Voor 3c905 kaarten, kun (moet) je de drivers voor de 3c5xx kaarten gebruiken. Misschien dat dat voor 3c900 kaarten ook zo is.
3:

Ik heb linux debian 2.2r2 al een keer geinstalleerd gehad. Ik heb toen bij de installatie aangegeven dat ie een aantal packets moest installeren. O.a. x11. en gnome. Toen kreeg ik bij de installatie de foutmelding dat linux mijn pci video kaart niet kon vinden. (klopt ook want ik heb een agp videokaart en geen pci) Gewoon verder gegaan en tijdens de installatie van x11 kon die ook een of andere grafische interface niet starten. Hij bleef dit echter wel steeds proberen, en gaf dan elke keer de fout melding dat ie geen verbinding kon leggen (of zoiets)? Ik heb toen maar op een andere virtuele terminal de opdracht gegeven om af te sluiten.
Je kunt X het beste niet tijdens de installatie configureren of opstarten. Als het mis gaat, moet je meestal opnieuw beginnen. Beter kun je eerst de installatie helemaal afmaken en dan pas X gaan configureren.

Succes

Geen beurs, geen tempo

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
loud and clear!!! >:)

bedankt.

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

3c59x drivers moet je hebben ja ik heb diezelfde kaart nml, maar ja als je gewoon de kernel documentatie door leest wist je dit al, ownee aan je vragen te zijn lees je geen docs :P

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Topicstarter
Op maandag 15 januari 2001 14:41 schreef Ikarus het volgende:
3c59x drivers moet je hebben ja ik heb diezelfde kaart nml, maar ja als je gewoon de kernel documentatie door leest wist je dit al, ownee aan je vragen te zijn lees je geen docs :P
das nie waar :( Alleen die engelse docs en ook allemaal zo lang. Maar ik ben er wel mee bezig.
Pagina: 1