Toon posts:

[XP] Java veroorzaakt zwaar conflict met onbekend bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu al enige tijd met een hardnekkig probleem. Zodra java is gestart reageren een behoorlijk aantal applicaties erg raar. Als ik deze apps start schiet mijn scherm meteen in een vervormde resolutie. De breedte blijft gelijk maar mijn scherm wordt heel erg uitgerekt. Ik kan dan nog slechts 1/4 van mijn scherm zien, tevens wordt het ook heel licht.
Maar wat nog vervelender is is dat ik niets meer kan bedienen. Alleen de muis kan ik nog een tijdje rond bewegen maar op de vervormde knoppen drukken heeft geen zin. Ook op contr+alt+del wordt niet gereageerd.
Het programma waarop het scherm vast slaat blijft wel gewoon doorlopen. Het is alleen niet meer te bedienen. Windows beschouwd het systeem kennelijk niet als vastgelopen. Ik krijg geen waarschuwing dat er een prog vast staat en ook in de logboeken is niets terug te vinden.
Het enige wat ik nog kan doen is de reset knop indrukken en opnieuw opstarten. Zodra java weer loopt omdat een programma als Azureus het nodig heeft en ik start een bepaald ander programma gebeurt precies hetzelfde weer.

Programma's die conflict geven
De programma's waarbij het probleem zich voordoet staan in dit lijstje
-WMP 9/10 (alleen video)
-WinXP Manager 4.92.3
-Tweaknow Powerpack 2005
-Azureus 2.2.0.2 tot 2.3.0.5 beta10
-Nvidia's nTune
-Logitech Setpoint
-Powerpoint

Deze programma's geven dus alleen problemen als java aan staat. Hetzij omdat een prog het nodig heeft maar ook als ik alleende java console start.

Wat heb ik allemaal gedaan?
Ik dacht eerst dat het met Azureus te maken had. Ik heb dus vele versies geprobeert (2.2.0.2 tot 2.3.0.5 beta10)
Vervolgens dacht ik dat het aan de WMP lag. Ik heb dus Zoom Player en BSplayer geprobeerd. Maar zodra java loopt en ik start een film(xvid, divx, dvd maakt niet uit) vervormt het scherm en kan ik niets meer. Ook bij WMP10 hetzelfde.
Het volgende punt waaraan ik dacht was één van mijn codecs. Alles er dus afgehaald en alleen FDD show of WinDVD7 geprobeerd. Nog steeds geen video af te spelen als java draait. Maar omdat het ook bij allerlei andere progs gebeurd is het kennelijk geen codec probleem.
Toen werd het me duidelijk dat java de boosdoener was. Ik heb java dus eerst gedeïnstalleerd via configuratiescherm>software.
Vervolgens java op nieuw erop gezet (v. 1.5.0.04). Maar de problemen waren er nog steeds. Ook met versie 1.5.0.01 en 1.5.0.03 hetzelfde probleem. Toen heb ik de support van java.com gemailed en alles uitgelegd. Zij kwamen met deze link waarmee ik kon verifiëren of java wel OK was. Dat was dus het geval, geen fout in java. Maar mijn systeem loopt echt ALLEEN vast als java loopt.
Vervolgens een hele berg forceware drivers geprobeerd. Van 76.xx tot 77.77(en nee dit is niet het probleem met heel lichte video weergave wat aan een fout in de overlay instellingen lag)
Windows helemaal geupdate, op virussen en spyware gescanned. Maar ook geen oplossing(was het maar zo simpel)

Er is denk ik ergens een (systeem)bestand wat voor conflict zorgt zodra java geladen is.
Om te achtehalen wat dit is heb ik met de process explorer alle niet cruciale processen gestopt en toen java gestart.
Maar zodra ik een filmfragment bekijk of een probleemprogramma start gebeurd het gewoon wéér. Zoals gezegd is het specifiek java wat met bepaalde programma's botst. In hoeverre windows hier iets mee te maken heeft weet ik niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen het bestand op te sporen waar de fout zit zodat het eindelijk opgelost kan worden.
Ik heb dit nu al drie weken en de oorzaak ik mij onduidelijk.

Ik gebruik Windows XP Pro NL SP2