Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Upload 200 kb/sec....virus ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerkje met een server (Win2K Server met DHCP) en daar hangt een PC aan die de laatste tijd als ik hem aanzet meteen een upload naar internet genereert van 200 - 400 kB/s.
Dan kan ik niet meer internetten met mijn server en ook niet met met de andere PC. Als ik de netwerkverbinding verbreek op de client PC dan kan ik wel weer internetten op mijn server, maar zodra ik op de client PC de netwerkverbinding weer herstel.....hopla....weer een upload van 200 - 400 kB/s.
Ik heb Search en Destroy erop losgelaten en ook mijn virusscanners zijn regelmatig geupdate.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen...ik heb ook al een systemrestore uitgevoerd naar een datum voordat het probleem plaatsvond, maar dit hielp ook niet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
==> Beveiliging & Virussen

Lijkt spyware / spam-mailer of iets dergelijks...

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:48

GVR

Installeer eens een programma zoals (volgens mij heet het zo) netmon. Daarbij zie je de up en downloadsnelheden per proces.

Probeer microsoft antyspyware eens uit, kijk met hijack this of je processen tegenkomt die je niet vertrouwd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Misbruikt worden om warez of pr0n te verspreiden lijkt me niet bepaald onmogelijk. Pak even TCPview van Sysinternals om te zien wat het genereerd en ga op zoek naar trojans. Niet elke virusscanner doet dat goed.

Zie ook de sticky topics hier in BV trouwens en natuurlijk eerdere topics hierover en [rml][ HOWTO] Gehackt of niet?[/rml] :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)