Toon posts:

Oververhit??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met het voglende probleem. Telkens als ik een spel speel ( tot nu toe bij elk spel ) krijg ik na ongeveer 10 minuten vage pixels door mijn scherm heen tot uiteindelijk alles 1 grote streperige pixelbrij is waarna de pc crashed

http://img320.imageshack.us/img320/5531/wowvaag22is.jpg
http://img320.imageshack.us/img320/1051/wowvaag4vz.jpg

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd en de oude weer enz, virusscan en die hele mikmak.
Ook heb ik de ventilators ontstoft, omdat daar een redelijke aankoeking aan de gang was, maar het probleem is er nog steeds.

Zelf denk ik dat het aan de koeling ligt, maar is het dan niet zo dat hij spel er dan in 1 keer mee kapt inplaats van dit?

Specs:

Medion 8383
P4 3,4
Geforce 6610 XL
MS 7091 moederbord
C-media geluidskaart
TFT md41077ea

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent ander heb ik voor niks me gamekaart gekocht ;(

WOW _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Je vermoeden zal wel kloppen lijkt of je videokaart te warm wordt.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:18 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08 16:09

GVR

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:16:
Zelf denk ik dat het aan de koeling ligt, maar is het dan niet zo dat hij spel er dan in 1 keer mee kapt inplaats van dit?
Heb je zelf al eens naar de temp gekeken dan?

Verwijderd

Topicstarter
Hm, maar ik heb die kaart wel ontstoft, en daarvoor ( 1 jaar) heb ik nooit zon probleem gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:19:
Hm, maar ik heb die kaart wel ontstoft, en daarvoor ( 1 jaar) heb ik nooit zon probleem gehad.
het kan de algehele temperatuur van je kast te hoog is.. of dat de ventilator niet goed draait.

Verwijderd

Topicstarter
kan je je ook apart de temperatuur van je videokaart zien dan?

ik de check de temperatuur van de hele kast wel even

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:20:
kan je je ook apart de temperatuur van je videokaart zien dan?
speel eens met de kast open en kijk of de fan van je videokaart draait..en of ie met de kast open ook crashed bij het spelen

Verwijderd

Topicstarter
ok zonder dat ik een game speel heb ik deze temperaturen

moederbord: 45 graden
cpu: 61 graden
Gpu: 101 graden 8)7 :D
gpu omgeving: 73 graden

alles stijgt een beetje als ik 3 min wow speel

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-08 16:09

GVR

Lijkt me duidelijk. GPU temp is beetje hoog :p

Fan verwijderen, schoonmaken, en weer opnieuw erop zetten? (core schoonmaken en beetje koelpasta erop)

Edit.

En dalen de temperaturen veel als je je kast open zet?

[ Voor 19% gewijzigd door GVR op 24-08-2005 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is idd dat de ventilator van mij videokaart niet werkt. Hij draait gewoon niet :o Is dat makkelijk te vervangen ?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:36:
Het probleem is idd dat de ventilator van mij videokaart niet werkt. Hij draait gewoon niet :o Is dat makkelijk te vervangen ?
ja hoor. je kan zo een nieuwe halen bij elke willekeurige computershop

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Gewoon terugbrengen naar de winkel. Ze dienen je een andere te geven, dit is duidelijk iets wat onder garantie valt.

Tenminste, hij is toch nog onder garantie, niet?

EDIT: ah, hat was een medion zie ik. dan meot je contact opnemen met de firma die de service verzorgd van medion!! zij moeten jou kostenloos een nieuwe kaart bezorgen!!!

[ Voor 35% gewijzigd door TetsuoShima op 24-08-2005 16:41 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Je zegt dat je het probleem na het ontstoffen hebt gekregen?. Heb je ook de video kaart ventilator gestoft?. Misschien heb je hem daarbij kapot gemaakt of er juist stof in gewreven/geblazen. Heb ik ook wel eens gehad, niet alle stof goed weg en dan komt het juist in dat ding te zitten. Ik zou eens goed kijken of er niet nog wat in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee ik had het probleem al voor het ontstoffen. Dus ik bel medion wel ff of ze hem op komen halen.

Bedankt voor de reacties

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:40:
Je zegt dat je het probleem na het ontstoffen hebt gekregen?. Heb je ook de video kaart ventilator gestoft?. Misschien heb je hem daarbij kapot gemaakt of er juist stof in gewreven/geblazen. Heb ik ook wel eens gehad, niet alle stof goed weg en dan komt het juist in dat ding te zitten. Ik zou eens goed kijken of er niet nog wat in zit.
nee hij had het probleem en heeft de boel daarom ontstoft, maar dat helpt niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

vandaag mijn hele kast weer van stof ontdaan. Dat soort dingen moet je eigenlijk minimaal 2x in een jaar grondig doen, zelfs als je stoffilters in je kast hebt. Er zijn wel uitzonderingen waarbij de ongeving gewoon erg stofvrij is. Op een studentenkamertje van een paar m2 is stof echt een drama, werkelijk bakken die er telkens uit mijn kast komen :D

Maar dan nog snap ik niet goed hoe jouw temperaturen zo extreem hoog zijn geworden, ik heb daar nog nooit last van gehad. Maar het lijkt mij duidelijk een warmte probleem gezien de effecten pas later optreden. Dit betekent dat de videokaart wel goed functioneert maar later pas problemen krijgt en daardoor fouten gaat maken, het was erger geweest als het continu zo zou zijn.

Ik pak altijd een goeie brede verfkwast (zonder verf uiteraard) en ga daar mee door mijn kast. Stofzuiger ernaast en hopla. En zo af en toe haal ik de koelblokken eraf en gooi ik onder de kraan, ook de fans kunnen best tegen water, daarvan worden ze echt als nieuw.

Zo kan ik nog wel door blijven gaan, stof is echt een killer :D, zo moet ik ook noodgedwongen mijn TV en monitor uit elkaar slopen omdat veel stof op een beeldbuis in de loop der jaren statisch wordt en er vonken over gaan springen van de hoogspanningskabel(10.000'en Volt) naar delen achter op de beeldbuis. Dan is binnen no time je hoogspanningsunit kapot en heb je geen beeld meer. Met zulke ervaringen word je wel alert met dat soort dingen en heeft er ook in geresulteerd dat ik momenteel nog goed werkende spullen heb :)

Door je spullen regelmatig te onderhouden gaan ze vele malen langer mee, hoewel het natuurlijk handig is als je weet wat je doet, een beetje kennis van elektronica is nooit weg.

Ga overigens geen stof verwijderen met statische dingen zoals die stof-aantrekkende pluizebollen enzo, dat is echt "help je elektronica naar de klote" nr.1

Ik zou maar even die koelblok demonteren van je videokaart en die standaard prut verwijderen, desnoods met een stanleymes als het keihard geworden is. Dat helpt vaak heel erg goed aangezien die standaard shit die ze vandaag de dag gebruiken echt een drama is. Net een soort van cement ofzo :P

[ Voor 19% gewijzigd door BruT@LysT op 24-08-2005 16:59 ]

Verwijderd

BruT@LysT schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:51:

Ik pak altijd een goeie brede verfkwast (zonder verf uiteraard)
Ik wist wel dat ik iets fout deed 8)7

Maar als het zelfs na ontstoffen niet verholpen is, lijkt het me dat je fan gewoon kapot is en zul je hem toch terug moeten sturen, ik neem aan dat je tog wel 2 jaar garantie hebt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:58 ]

Verwijderd

BruT@LysT schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:51:
vandaag mijn hele kast weer van stof ontdaan. Dat soort dingen moet je eigenlijk minimaal 2x in een jaar grondig doen, zelfs als je stoffilters in je kast hebt. Er zijn wel uitzonderingen waarbij de ongeving gewoon erg stofvrij is. Op een studentenkamertje van een paar m2 is stof echt een drama, werkelijk bakken die er telkens uit mijn kast komen :D

Maar dan nog snap ik niet goed hoe jouw temperaturen zo extreem hoog zijn geworden, ik heb daar nog nooit last van gehad. Maar het lijkt mij duidelijk een warmte probleem gezien de effecten pas later optreden. Dit betekent dat de videokaart wel goed functioneert maar later pas problemen krijgt en daardoor fouten gaat maken, het was erger geweest als het continu zo zou zijn.

Ik pak altijd een goeie brede verfkwast (zonder verf uiteraard) en ga daar mee door mijn kast. Stofzuiger ernaast en hopla. En zo af en toe haal ik de koelblokken eraf en gooi ik onder de kraan, ook de fans kunnen best tegen water, daarvan worden ze echt als nieuw.

Zo kan ik nog wel door blijven gaan, stof is echt een killer :D, zo moet ik ook noodgedwongen mijn TV en monitor uit elkaar slopen omdat veel stof op een beeldbuis in de loop der jaren statisch wordt en er vonken over gaan springen van de hoogspanningskabel(10.000'en Volt) naar delen achter op de beeldbuis. Dan is binnen no time je hoogspanningsunit kapot en heb je geen beeld meer. Met zulke ervaringen word je wel alert met dat soort dingen en heeft er ook in geresulteerd dat ik momenteel nog goed werkende spullen heb :)

Door je spullen regelmatig te onderhouden gaan ze vele malen langer mee, hoewel het natuurlijk handig is als je weet wat je doet, een beetje kennis van elektronica is nooit weg.

Ga overigens geen stof verwijderen met statische dingen zoals die stof-aantrekkende pluizebollen enzo, dat is echt "help je elektronica naar de klote" nr.1

Ik zou maar even die koelblok demonteren van je videokaart en die standaard prut verwijderen, desnoods met een stanleymes als het keihard geworden is. Dat helpt vaak heel erg goed aangezien die standaard shit die ze vandaag de dag gebruiken echt een drama is. Net een soort van cement ofzo :P
Water? Je fan in water, je koelblok in water 8)7 Straks gaat het nog roesten :/ En je zegt dat je de stof verwijderd uit je tv ofzo en dat ie dan langer meegaat, dat is echt niet zo. Oude monitor van 6 jaar oud ofzo doet het nog steeds en andere apparaten die ook nooit stof vrij zijn gemaakt.. En mijn neef heeft zijn pc iets van 4/5 jaar, hij onstoft hem NOOIT. Er zit ongeveer ehmz paar minimeter stof op zijn moederbord etc. En hij doet het nog :*)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Water? Je fan in water, je koelblok in water 8)7 Straks gaat het nog roesten :/ En je zegt dat je de stof verwijderd uit je tv ofzo en dat ie dan langer meegaat, dat is echt niet zo. Oude monitor van 6 jaar oud ofzo doet het nog steeds en andere apparaten die ook nooit stof vrij zijn gemaakt.. En mijn neef heeft zijn pc iets van 4/5 jaar, hij onstoft hem NOOIT. Er zit ongeveer ehmz paar minimeter stof op zijn moederbord etc. En hij doet het nog :*)
6 jaar oud is ook niet echt oud, ik heb een Sony Trinitron 72cm van meer dan 10 jaar oud.
Ooit had ik een monitor waarbij, nog geeneens een jaar oud de vonken al over sprongen, niet door de stof maar door een ontwerpfout. Heb ik hem 5x omgeruild voor een nieuwe, elke keer weer hetzelfde. Heb ik ze uiteindelijk maar ingelicht dat het een ontwerpfout was en waar het aan lag. Ik heb zelf (toen ik eigenlijk al ziek was van het gedonder) de monitor zelf maar aangepast. Probleem verhoplen.
Oorzaak, hoogspanningskabel liep iets te dicht langs de afscherming van de beeldbuis.

Het stof verhaal is echt waar, maar komt natuurlijk maar zelden voor. Om dit te voorkomen is het echter wel slim om op voorhand al actie te ondernemen en niet als het al te laat is :D

Veel koelblokken zijn overigens van Aluminium, en dat roest niet zo graag, koper wel, maar als je de handel in een bak water legt en vervolgens even heel hard overheen blaast is vrijwel al het water al weg. Niet echt iets om je druk over te maken.

Overigens kan je je moederbord ook best in een bak gedestilleerd water gooien, geen probleem.

Dat een oude pc die toch niet zoveel koeling nodig heeft het wel overleeft onder een laag van 10cm stof is geen uitzondering, ik heb genoeg van zulk spul voorbij zien komen. Er blijft echter wel een enorme berg shit in die stof hangen waar je behoorlijk ziek van kunt worden.

Ga nou dus niet op voorhand al blaten dat ik uit mijn nek lul, want dat is niet zo ;)
Ik ben misschien wat extreem, maar ik maak zelden mijn hardware kapot, enkel bij wat voltage-mods enzo, dat er eens een mobo kapot gaat of een videokaart, boeie :D

[ Voor 17% gewijzigd door BruT@LysT op 24-08-2005 17:25 ]

Pagina: 1