Toon posts:

[XP] Belangrijke gegevens op partitie kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer die absoluut niet leeg mag. Er staan namelijk een hele bedrijfsadministratie op.

Het probleem is het volgende. Op de computer staat/stond XP, alleen hij gaf het boot menu van Windows 98, dus ik kon kiezen tussen normale modus, veilig modus enzovoort. Maar wanneer ik iets koos bleef hij direct daarna hangen in een zwart scherm. Ik ben toen opgestart met een XP CD, heb gekozen voor Fixboot, nieuwe boot geschreven, daarna Fixmbr uitgevoerd.

Ik startte de computer weer opnieuw op, toen gaf hij aan NTLDR te missen. Toen heb ik NTLDR en NTdetect.com vanaf de XP cd gekopieërt naar C:\. Ik vol verwachting weer rebooten maar nee hoor, nog steeds gaf hij aan NTLDR is missing.

Toen dacht ik die boot.ini klopt niet. Dus met een bootdisk starten en ik kies 'edit boot.ini' in C:\. Vind hij niks, ik doe dus een Dir in C:\. Is C helemaal leeg! Op NTLDR en Ntdetect.com na natuurlijk.

Hierna de schijf maar aangesloten in een andere computer. Blijkt de harde schijf maar een partitie van 10 mb te hebben en meer niet. Dus ik kijk bij XP in schijfbeheer zie ik het onderstaande:

Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/7366/probleem7hz.jpg

Boven staat dat hij 10 mb is, en onder staat dat hij 37 GB is :?

Iemand een idee hoe ik die gegevens terug kan krijgen?

Alvast bedankt :)

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024
Heb je het volgende al geprobeerd: Opstarten met win98 bootcd en dan FDISK /MBR uitvoeren?

Succes!

• martindiepeveen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2024

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Beetje een standaard antwoord in dergelijke gevallen: Knoppix.

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-03 19:10
van een bedrijfsadministratie hebje toch backups genomen,hoop ik?... :X

Verwijderd

Topicstarter
martindiepeveen schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:15:
Heb je het volgende al geprobeerd: Opstarten met win98 bootcd en dan FDISK /MBR uitvoeren?

Succes!
Helpt helaas niks.
DeNB3rt schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:20:
van een bedrijfsadministratie hebje toch backups genomen,hoop ik?... :X
PC is van iemand die dat niet belangrijk vond :)
Ik ben nu met die recovery tools bezig. Gebruik nu File Scavenger, deze heeft nu 20 % bekeken en heeft tot nu toe alleen nog maar *.chk gevonden. Hopelijk gaat hij ook nog nuttige bestanden vinden.

//edit, PC inspector en File scavenger hebben in ieder geval niks nuttigs kunnen vinden. Ik probeer nog maar wat andere tools.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 17:14 ]

Pagina: 1