Database voor klanten gameshop

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 08:19
Mn baas heeft onlangs gevraagd of ik een database kon opzetten voor onze klanten.
Het betreft een database voor een klantenkaart.

Op die kaart staan 10 plekken.
Elke keer als een klant iets koopt wordt dat bedrag op een plek gezet.
Als alle 10 plekken vol zijn worden die bedragen bij elkaar opgeteld en gedeeld door 10.
Dat bedrag is de korting op de 11e aankoop.

Dit staat nu nog in een grote kaartenbak, en hoe meer klanten we krijgen, des te meer kaarten, des te onoverzichtelijker het geheel.

Dus ik wil dit graag digitaal vastleggen.
Wat is hiervoor de beste manier, ik ben geen ict-mannetje, maar een simpele multimedia vormgever.
Dus wie kan mij hiermee helpen :]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43

lier

MikroTik nerd

Neem contact op met enig gerenomeerd detacheringsbureau en laat dit bouwen door een ervaren ontwikkelaar.

Anderzijds, code requests zijn niet toegestaan op GoT...

[ Voor 23% gewijzigd door lier op 24-08-2005 15:58 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Om eerlijk te zijn, de baas is nogal op de centen, en wil graag met zo min mogelijk geld en moeite zoiets opzetten.
En aan mij die taak dus.
Er zal vast wel iets anders zijn toch neem ik aan ?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
laat t opknappen door een stageloper van een informatica-opleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wil je er een webinterface aan knopen? dan voldoen PHP, MySQL en wat HTML/CSS
in de MySQL Database maak je een tabel met klanten en een met aankopen.
de klanten tabel lijkt me voorzichzelf spreken, en in de tabel met aankopen zet je dus de aankopen, steeds met een oplopend nummer zodat je ze kan opvragen aan de hand van de klant, en dan oplopend sorteren op aankoopnummer en de limiten op 10 zodat je de laatste 10 records als resultaat krijgt, en daar ga je dan een rekensommetje mee uitvoeren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 15:43

lier

MikroTik nerd

kaos- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:58:
Om eerlijk te zijn, de baas is nogal op de centen, en wil graag met zo min mogelijk geld en moeite zoiets opzetten.
En aan mij die taak dus.
Er zal vast wel iets anders zijn toch neem ik aan ?
Als jij niet eens de moeite neemt om enig vorm van initatief te nemen, lijkt het mij (bij voorbaat excuses) een kansloos gebeuren.
Wat weet je wel ?
Wat heb je al gedaan ?

En ja, dit is echt ontzettend simpel te maken...
laat t opknappen door een stageloper van een informatica-opleiding?
_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 24-08-2005 16:04 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

kaos- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:55:

Dus ik wil dit graag digitaal vastleggen.
Wat is hiervoor de beste manier, ik ben geen ict-mannetje, maar een simpele multimedia vormgever.
Dus wie kan mij hiermee helpen :]
Jij laat je auto toch ook niet maken door de kaasboer?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 15:11
Dit is in een paar minuten te maken. Meer dan een KlantenID, KlantenNaam, en 10 veldjes waar je een bedrag inzet is het niet.

Je tikt het klantID in (uniek dus) en ziet 10 invulvakjes, met daarin een aantal vakjes ingevuld. Je vult een nieuw bedrag in bij een leeg vakje en drukt op update. Als alle vakjes ingevuld zijn laat je php het totaalbedrag uitrekenen. Je zou zelfs nog meer data kunnen vastleggen zoals datum van aankoop etc, maar dat is volgens mij niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Icey schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:07:
Dit is in een paar minuten te maken. Meer dan een KlantenID, KlantenNaam, en 10 veldjes waar je een bedrag inzet is het niet.
En dan wil je een historie bijhouden kwa producten en data van veranderingen van prijs en wat de klanten gekocht hebben tegen welke prijs en wat ze aan korting hebben gekregen etc etc.

Een keer 10 veldjes uitrekenen is zeker niet moeilijk. Maar een webwinkel maken (normaal en uitgebreid dan) is niet zomaar geklust. Ik zou als ik de ts was even rondkijken wat voor scripts er al bestaan en kijk wat daar handig van is. Als je baas het door jouw laat doen kan hij er zeker van zijn duurkoop te krijgen naderhand.

[ Voor 15% gewijzigd door disjfa op 24-08-2005 16:10 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Voor dit soort problemen is er al software gemaakt, o.a. Microsoft Access. Je kan zonder code tabellen maken en invullen en ook nog eens formulieren maken. Het enige wat je nodig hebt is een computer, Access, wat gezond verstand en eventueel een handleiding. Hoef je niet eens moeilijk te gaan doen met php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Access heb ik idd wel van gehoord dat dat goed moet zijn.
PHP en al die onzin heb ik geen kaas van gegeten, zoals ik al zei : " ik ben maar een simpele vormgever "

Ik ga even wat rommelen met Access.
Of als er een knappe kop bij zit die dat even in 2 minuten voor mij in elkaar kan draaien, ben ik diegene erg dankbaar :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
kaos- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:18:
Access heb ik idd wel van gehoord dat dat goed moet zijn.
PHP en al die onzin heb ik geen kaas van gegeten, zoals ik al zei : " ik ben maar een simpele vormgever "

Ik ga even wat rommelen met Access.
Of als er een knappe kop bij zit die dat even in 2 minuten voor mij in elkaar kan draaien, ben ik diegene erg dankbaar :)
Je kan het beter zelf in elkaar zetten, want als er dan iets misgaat kan je het nog zelf op lossen ook :). Je zou eventueel Base van OOo kunnen gebruiken, als je nog niet over Access beschikt en het goedkoop wilt houden. Dit is trouwens nog wel in de betá versie, dus niet aangeraden voor professionele omgevingen.

[ Voor 24% gewijzigd door dev icey op 24-08-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik heb reeds Access op deze machine staan, dus dat is het probleem niet.
Het probleem ligt em meer in het database beheer, aangezien ik daar dus weinig verstand van heb

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
kaos- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:23:
Ik heb reeds Access op deze machine staan, dus dat is het probleem niet.
Het probleem ligt em meer in het database beheer, aangezien ik daar dus weinig verstand van heb
Via de volgende link kan je http://www.google.nl/sear...&q=microsoft+access&meta= tutorials en help vinden over access. Als je het zelf niet wilt doen, zul je vast wel iemand vinden die zoiets tegen betaling wilt maken. Daarnaast staat in de manual van Access ook genoeg over hoe je het moet gebruiken :).

Daarnaast staan op de volgende pagina audiovisuele trainingen voor access: http://office.microsoft.c...ining/CR061829401033.aspx

[ Voor 12% gewijzigd door dev icey op 24-08-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:08

-d-

HerbyNL schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:07:
[...]

Jij laat je auto toch ook niet maken door de kaasboer?
Afbeeldingslocatie: http://cellar.org/2003/cheesecar.jpg
Ik wel !

Maar goed, weer on-topic, zoiets moet je makkelijk in Access kunnen toveren ...

[ Voor 16% gewijzigd door -d- op 24-08-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

kaos- schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:18:
Dat is op deze manier niet de bedoeling op GoT. We denken graag met mensen mee, maar dat meedenken is hier niet het geval en je "ik ga wat rommelen" is dan ook voor GoT een betere reactie :P

Maar inderdaad: huur voor een klein bedrag een student oid. in. Of koop een goed boek en ga eerst een paar weken oefenen etc. met Access en ga dan pas bedenken hoe en wat je precies wilt gaan maken. Nu "lerenderwijs" een bedrijfsapp. maken en gebruiken is op de iets langere termijn een kleine ramp.
Beter advies kan i niet geven als je het zelf wilt/moet doen :)
offtopic:
Ik snap dat je baas liever voor een dubbeltje op de eerste rang zit (geld==geld). Maar zoals HerbyNL an aangeeft: vraag je baas of hij hetzelfde zou doen als het om nieuwe bureaustoelen ging. Die door jou laten maken doet hij vast ook niet ondanks dat het resultaat hetzelfde kan worden en net zo pijnlijk kan zal zijn in gebruik.
(Zeg ik zonder je knutselkunsten te kennen dus neem het niet te letterlijk ;) )

Welkom trouwens!

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 24-08-2005 16:34 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151988

Als je alleen korting wil berekenen (en geen rapportage e.d. wil maken) dan zou je ook Excel kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ook al is het mogelijk om een simpel script te maken met een database/datatabel eraan gekoppeld dat doet wat er NU gevraagt is.

Ik vrees voor de toekomst, zie... misschien wil je baas wel een volledige webshop..en dan kun je beter gewoon gelijk de benodigde software/kennis ervoor inkopen!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Voor het maken van een klantendatabase zal idd Access ruimschoots voldoen en met de hierboven gegeven tips zul je denk ik wel een begin kunnen maken. Omdat ik hier niet snel een interessante (office) discussie uit voort zie komen doe ik dit topic op slot, maar open gerust een nieuw topic als als je bij het maken van de database onverwacht op problemen stuit. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.