Toon posts:

[Flash/Actionscript 2.0] Extern ingeladen geluid pauseren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil extern ingeladen muziekbestanden (mp3's) kunnen pauseren in mijn flashapplicatie. Nu heb ik het idee dat dat niet mogelijk is wanneer je een mp3 via de loadSound-methode inlaadt, maar zou dit toch graag bevestigd hebben. Mocht het niet mogelijk zijn om een geluid met de loadSound-methode in te laden, wat raden jullie dan aan qua functionaliteit om een extern geluidsbestand in te laden? Ik zit zelf qua alternatieve oplossing te denken aan het genereren van externe movies (die elk een muziekbestand bevatten) die ik vervolgens weer in mijn mainmovie inlaadt. Hoewel ik denk dat die alternatieve methode zal werken, laad ik toch liever direct een muziekbestand in. Onderstaand een voorbeeld van hetgeen ik zou willen maar niet werkt.

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
var oSound:Sound = new Sound();
    oSound.loadSound("http://home.planet.nl/~kempe433/thomas/test.mp3", true);
    oSound.stop();
    oSound.start(); //Werkt niet. Ik moet echt weer opnieuw de loadSound-methode aanroepen.
                    //Het kunnen pauseren is met deze optie dus kennelijk onmogelijk
Edit:

Ik weet dat je voor pauzefunctionaliteit moet kloten met de offset binnen de startfunctie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 15:47 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er bestaat een Sound.position:Number, waarmee je kan opvragen op welke positie je zit (tijdens het afspelen).

De Sound.start([secondOffset:Number, loop:Number]) : Void heeft de mogelijkheid om de Offset te bepalen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Je sais, je sais. Het probleem is alleen dat wanneer ik het geluid gestopt heb, ik het geluid niet opnieuw kan starten met de start-methode. Ik kan het geluid dan alleen maar opnieuw starten met de loadSound-methode en die methode ondersteund geen offset-functionaliteit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 15:55 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 12:26
Wel als je het niet gelijk achter elkaar aanroept, dit werkt bijvoorbeeld wel:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
oSound.stop();

onMouseDown = function() { oSound.start(); }

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:56:
Wel als je het niet gelijk achter elkaar aanroept, dit werkt bijvoorbeeld wel:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
5
oSound.stop();

onMouseDown = function() { oSound.start(); }
Jezus wat vaag! Maar bedankt voor de oplossing. Dan kan ik dus toch op een simpele manier pauseren. :)

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-04 12:26
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:04:
Jezus wat vaag! Maar bedankt voor de oplossing. Dan kan ik dus toch op een simpele manier pauseren. :)
Werkt het als pauze? Volgens mij werkt dit namelijk als stop en opnieuw play. Maar goed, daar kom je vanzelf achter ;).

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:09:
[...]

Werkt het als pauze? Volgens mij werkt dit namelijk als stop en opnieuw play. Maar goed, daar kom je vanzelf achter ;).
Jaja, klopt, maar ik bouw daar zelf even een pauze-iets van met de offsetmethode. :)
Pagina: 1