Toon posts:

IBM DeskStar 60GXP 40GB error: ER4OA44A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik heb een probleem met een hardeschrijf die van IBM is: DeskStar 60GXP 40GB

achter het modelnummer staat de error: ER4OA44A

in de bios ziet hij de hardeschijf goed en zonder problemen maar in windows laat hij zich wel eens afweten

dit geeft hij aan onderwindows:
IDE\DISKIC35L040AVER07-0________________________ER4OA44A\2020202020202020532050585854574D38393230

verder heb k ook nog een probleem met een Aopen DVD-speler maar dat probleem komt door de hardeschijf, daar ben ik al achter gekomen.

verdere hardware:

Amd AthlonXP 3200+
Gigabyte 7N400 bios F11
1GB Dual Channel
Aopen 6800GT DDR3 256MB
Hitachi 80GB hardeschijf
Nec ND-2500A
TV-tuner Hauppage WinTV met een 878 chip er op
Creative SB Live! 1024
420 Watt voeding

opstelling:

Primary:
Master: Hitachi 80Gb
Slave: Nec ND-2500A

Secondary:
cable select:
Aopen dvd speler
DeskStar 60GXP 40GB

De aansluitvolgorde en jumpersettings heb ik op allemogelijke manieren geprobeert en nog steeds het zelfde probleem of hij zag hem helemaal niet meer.

Verwijderd

En gaat dat falen onder Windows ook gepaard met rare geluiden of anderszins opmerkelijkheden?

Verwijderd

Topicstarter
Onder windows hoor is de hardeschijf haast nie alleen dat hij toeren maakt

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:06
die code (ER4OA44A) is geen foutmelding maar je (firmware)revisie nummer.

Ik zou eerst eens uitsluiten dat het geen software probleem is en kijken wat hij doet als je de HDD in een andere PC stopt (of probeer eens te booten met een knoppix CD of iets dergelijks)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? eens door en post hier de resultaten :)

Verwijderd

Wat Koen Rotteveel zegt :Y.

Dat de schijf het weleens laat afweten in Windows komt me overigens bekend voor. Ik en velen met mij hebben exact hetzelfde probleem gehad met exact hetzelfde type schijf. Deze serie schijven staan nu eenmaal bekend om hun hoge uitvalpercentage ;).

De mijne doet het nog wel, met vallen en opstaan. Als hij het weer eens niet doet, moet ik er een ram opgeven. Ik gebruik hem alleen nog maar om data fysiek mee te vervoeren, voor dagelijks gebruik istie te onbetrouwbaar.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 08:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie tips en informatie _/-\o_ , ik zal de firmware eens update mischien heeft dat wat nut,

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat programmatje om je firmware uptedate geprobeert: HDDDriveInfo.exe
Maar hij geeft aan dat hij de hardeschijf niet kan vinden :( , maar de hardeschijf werk nu eens weer een keertje goed hij wordt herkent in de bios en zowel onder windows. geen problemen of wat dan ook

Verwijderd

Topicstarter
het is mij gelukt :) ff in een ander systeem gezet en ff een andere firmware er ingezegt, zelfs mijn dvd-speler doet het weer 8) alsnog bedank voor jullie hulp :Y)
Pagina: 1