Mijn probleem ben ik nog niet tegengekomen hier op GoT (of google). Ik heb in een html document een image staan die ik resize met javascript... tot zover geen problemen, aangezien ik gewoon via javascript de 'width' en 'height' zet.
Nu wil ik dynamisch het 1e image aanpassen naar een 2e image, echter weet ik eigenlijk niks van de 2e.
Nog steeds geen problemen zou je zeggen: pas de 'src' aan, dan zie je de nieuwe afbeelding
Alleen aangezien ik de hoogte en breedte aangepast heb, klopt de aspect ratio niet meer, dus wil ik eigenlijk de dynamisch geplaatste width en height weer weghalen, zodat ik deze erna weer kan aanpassen.
Stel de image is 'img', dan zou ik
kunnen doen, maar dat werkt niet. Ook beide op -1 zetten werkt niet.
Nu dacht ik: misschien een nieuw image aanmaken, dus:
Helaas werkt dat ook niet.
Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
Nu wil ik dynamisch het 1e image aanpassen naar een 2e image, echter weet ik eigenlijk niks van de 2e.
Nog steeds geen problemen zou je zeggen: pas de 'src' aan, dan zie je de nieuwe afbeelding
Alleen aangezien ik de hoogte en breedte aangepast heb, klopt de aspect ratio niet meer, dus wil ik eigenlijk de dynamisch geplaatste width en height weer weghalen, zodat ik deze erna weer kan aanpassen.
Stel de image is 'img', dan zou ik
code:
1
2
| img.width = 0; img.height = 0; |
kunnen doen, maar dat werkt niet. Ook beide op -1 zetten werkt niet.
Nu dacht ik: misschien een nieuw image aanmaken, dus:
code:
1
2
3
4
5
6
| function restoreSize(img)
{
var src = img.src;
img = new Image();
img.src = src;
} |
Helaas werkt dat ook niet.
Iemand een idee hoe ik dit wel kan doen?
[ Voor 3% gewijzigd door reddevil op 24-08-2005 15:26 ]