[VB/SQL Express] Database updaten ipv vervangen

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb een applicatie geschreven in VB.NET 2005 welke gebruik maakt van een SQL-Express database (.mdf bestand). Iemand heeft dit pakket in gebruik.

Nu heb ik het pakket gewijzigd en uitgebreid. Als ik nu een installer maak via de Publish functie van VB.NET, en die persoon installeert dat, dan krijgt hij de lege database van de nieuwe applicatie. Al zijn gegevens zijn verdwenen. Nu kan ik deze zonder problemen terugzetten, maar dan heeft hij ook de oude applicatie.

Hoe krijg ik de nieuwe structuur van de database in zijn MDF-bestand met alle gegevens in. Of: Hoe krijg ik zijn data in de nieuwe database. Ik heb al de SQL Express Manager geprobeerd: deze geeft de structuur van de database weer, maar ik kan geen wijzigingen doorvoeren. Ik kan er ook geen data mee importeren of exporteren.

Hoe kan ik er best voor zorgen dat de nieuwe versie van de applicatie nog wel de data heeft van de oude database?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:39
Maak een database-update patch, die je met je installatie meelevert, en zorg ervoor dat die patch uitgevoerd wordt.
Die patch zal dan gewoon een aantal sql statements bevatten die de structuur van de databank van de oude versie naar de nieuwe versie omzetten, en een aantal statements die die nieuwe (vaste) gegevens erin zet.

https://fgheysels.github.io/