Dual monitor oplossing pour moi...

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Hey lui,

na het lezen van de dual monitor faq (of iig het topic) zou ik nog graag wat advies van jullie willen dat gericht is op mijn systeem.

Ik heb een amd64 3200, en heb 2 weken terug een Geforce 6600 GT (agp versie) gekocht.

Verder heb ik een LG 1915S tft, _geen_ DVI aansluiting.

Ik wil er nu graag een 2e bij, omdat ik veel game (warcraft :D) en daarnaast graag een film wil kijken en/of msn/irc op een 2e scherm wil hebben.

Nu is mijn vraag of het goed mogelijk is om zonder in warcraft performance verlies te hebben, een 2e monitor (zelfde, dus weer zonder DVI) aan te sluiten op die videokaart.
Ik heb ook nog een oude 3d kaart liggen (radeon 9700 pro), is het misschien een idee om die er bij in te stoppen en hem daar op aan te sluiten?

Zou graag wat zekerheid willen voordat ik weer 300 euro uitgeef aan een 2e TFT...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
2 agp kaarten in 1 systeem is zoiezo vrij ingewikkeld. Dus je 6600gt + 9700 pro gaat je niet lukken.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Geen verlies. Ik weet alleen niet of bij die kaart het tweede beeld zichtbaar blijft als je aan het gamen bent, meestal kan het wel.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Gaat niet werken, games vereisen focus, dus gan je geen msn er naast doen, film zou misschien wel kunnen. Nooit geprobeert.

Met spel zoals generals kan je niet buiten het veld scrollen, oftewel 2de scherm krijgt geen cusrsor en zo zal het ook met warcraft zijn.

Verder zijn opengl spellen nog kieskeurig.

Dual scherm doe je of desktop uitbreding, of games (flightsim, oid) of beide, maar games en films wordt lastig

if broken it is, fix it you should

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Waarom wil je film kijken en gamen tegelijk? het geluid loopt dan ook door elkaar :?

[ Voor 3% gewijzigd door Mishmash op 24-08-2005 14:30 ]

• TangLeFuzZ
elgringo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:26:
Gaat niet werken, games vereisen focus, dus gan je geen msn er naast doen, film zou misschien wel kunnen. Nooit geprobeert.

Met spel zoals generals kan je niet buiten het veld scrollen, oftewel 2de scherm krijgt geen cusrsor en zo zal het ook met warcraft zijn.
Nee ok, maar dat is ook niet echt de bedoeling... in warcraft zitten namelijk vrij veel dode momenten waarop ik van focus kan wisselen, ik wil gewoon beide graag in beeld zien ... (dus direct zien wanneer ik nieuwe berichten heb, of gewoon direct de hele tijd mee kunnen lezen op IRC zonder dat ik naar windows moet en dus warcraft niet meer in beeld heb waardoor er daar misschien iets mis gaat).

Ik hoef niet op beide focus te hebben... of kun je niet wisselen oid tussen die 2 schermen?

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb het ooit geprobeerd met dat Ultramon. Als ik spel opstartte vern**kte mn hele resolutie op andere scherm en als je erin klikte ging de focus van de game en kwam ik weer op mn desktop. Maar misschien dat het aan het spel lag, want die eist een zeer lage resolutie (oud spel).

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
elgringo schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:26:
Verder zijn opengl spellen nog kieskeurig.
Dual scherm doe je of desktop uitbreding, of games (flightsim, oid) of beide, maar games en films wordt lastig
Je kunt inderdaad niet interactief met de andere applicaties aa de gang (Al gaat ALT-TAB bij mij in veel gevallen met wat wachten vrij redelijk), maar een IRC kanaal volgen of kijken wie er allemaal online zijn in MSN/Teamspeak gaat prima.
Ik kan me voorstellen dat een film problemen geeft als hij de D3D layer gebruikt. Misschien zou je dan met TVTool iets kunnen fixen.

In deeze zin staan drie fauten

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
ik heb ook een dual setup, als ik game heb ik op de 2e monitor msn irc e.d.

om te switchen gebruik ik de windows toets, dan kom je weer op je bureaublad en kun je je 2e monitor weer bereiken.

als je het alleen tijdens gamen wilt voor msn en irc is het de 300 euro niet waard, als je het verder ook gaat gebruiken is het een hele mooie optie

performanceverlies heb ik nooit last van gehad , misschien is het 5% of zo maar ik merk het niet

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• TangLeFuzZ
Icey schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:25:
2 agp kaarten in 1 systeem is zoiezo vrij ingewikkeld. Dus je 6600gt + 9700 pro gaat je niet lukken.
Een gewone extra videokaart dan, zo'n simpel ding van een paar tientjes, is het hele probleem daarmee opgelost? (pci kaart)
Pagina: 1