[Office 2003] Installatie met MST-bestand wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
Ik heb op mijn server een InstallPoint gemaakt met Office 2003 Professional. Met de Resource Kit voor Office 2003 heb ik een MST-bestand gemaakt. Vervolgens heb ik in een batchbestand het volgende commando gezet:

setup.exe TRANSFORMS="\\stampeisvr01\ClientApps\Office\STAMPEI.mst" /qb-

De locatie van het MST-bestand klopt, dat heb ik gechecked.

Als ik vervolgens op een werkstation het batchbestand aanroep, dan verschijnt de volgende melding:

"ga naar het configuratiescherm en configureer de systeemonderdelen"

Maar ik heb dus geen idee wat hiermee bedoeld wordt. Alle apparaten hebben hun drivers gekregen, en in het eventlog staat niks. Dan weet ik niet meer wat er met systeemonderdelen bedoeld wordt. Ook bij AddRemove Programs / Programma toevoegen staat niks (zoals wel eens is als je als group policy een pakket distribueerd...). Ik heb al de rechten gechecked, het account wat wil installeren heeft gewoon alle rechten op de share van het installpoint. Gezocht op Google: paar keer dezelfde vraag gezien, maar zonder antwoord....

Met of zonder mayonaise?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een beetje twijfelgeval tussen Windows/Installer en Office maar toch ga ik voor SA --> Officesuites en -software :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

Topicstarter
F_J_K: mijn excuus, ik wist niet eens dat dat forum bestond... mijn fout.

Ben (uiteraard) nog even verder gaan pielen, en heb de oplossing gevonden: de betreffende melding blijkt niet door de office-setup gegenereerd te worden, maar door een setup.exe uit de windows-mappen. Ik heb het batchbestand aangepast zodat voor setup.exe de verwijzing naar de setup van Office staat, en dan werkt hij wel. Daar kwam ik achter doordat het wel werkte wanneer ik de netwerklocatie vanaf mijn werkplek eerst aan een schijfletter vastplakte, maar wanneer ik via de netwerkomgeving naar het batchbestand ging niet..... probleem opgelost:
code:
1
\\Stampeisvr01\ClientApps\Micros~1\setup.exe TRANSFORMS="\\stampeisvr01\ClientApps\Office\STAMPEI.mst" /qb-

Met of zonder mayonaise?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Setup.exe zonder meegegeven pad pakt wat er in je pathvariabele staat, en laat er nou net in de System32-map eentje staan :P
Ik zie dat je de boel vanaf een netwerkshare installeert. Als je ook een AD hebt draaien kan je de installatie ook fijn met gpo's automatiseren :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters