Toon posts:

[Apache Http 2.0.54] mod_rewrite enablen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

kan iemand me zeggen hoe ik mod_rewrite correct krijg ge-enabled want het wil me niet lukken.

Wat heb ik gedaan:

veel opgezocht en gevonden dat LoadModule rewrite_module moet uncommenten, dit heb ik gedaan
ook zou ik ClearModuleList en AddModule mod_rewrite.c moeten uncommenten maar die vind ik niet in httpd.conf. Wat kan ik nog fout hebben gedaan?

thx

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft dus apache op een windows systeem

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 17:25
Ik denk dat je toch beter nog maar even goed kan gaan zoeken aangezien het niet een van de gemakkelijkste modules is. Met het alleen activeren van de module ben je er nog niet.
Maar om je iedergeval te helpen de code die nodig is om de module te activeren is:

LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
AddModule mod_rewrite.c

Maar hierna moet je nog je content gereedmaken voor rewrite.
Linkje http://www.sitepoint.com/article/guide-url-rewriting

[ Voor 8% gewijzigd door venomous op 24-08-2005 14:54 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
venomous schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:50:
Ik denk dat je toch beter nog maar even goed kan gaan zoeken aangezien het niet een van de gemakkelijkste modules is. Met het alleen activeren van de module ben je er nog niet.
Maar om je iedergeval te helpen de code die nodig is om de module te activeren is:

LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so
AddModule mod_rewrite.c

Maar hierna moet je nog je content gereedmaken voor rewrite.
Linkje http://www.sitepoint.com/article/guide-url-rewriting
Wat jij hierboven zegt, heb ik dus gedaan maar werkt niet

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Wat staat er in je .htaccess?

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Wees inderdaad eens wat vollediger. Heb je die twee regels dan zelf toegevoegd als ze er niet in stonden?

En dit heeft meer met SA te maken. Move NT > SA

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat jij hierboven zegt, heb ik dus gedaan maar werkt niet
Definieer 'werkt niet' eens? Het gaat natuurlijk nergens over als je rewrite-rules vervolgens verkeerd zijn 'werkt' het natuurlijk ook niet. Volgens mij was het wel mogelijk te checken welke modules geladen worden als ik me niet vergis, controleer dat eens :)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 10:56:
[...]

Definieer 'werkt niet' eens? Het gaat natuurlijk nergens over als je rewrite-rules vervolgens verkeerd zijn 'werkt' het natuurlijk ook niet. Volgens mij was het wel mogelijk te checken welke modules geladen worden als ik me niet vergis, controleer dat eens :)
Ok, ik zal nog iets duidelijker zijn,

LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so heb ik ge-uncomment
AddModule mod_rewrite.c heb ik toegevoegd, maar daar geeft ie een fout op als ik het toevoeg (Invalid Comment)

heb in de .htaccess zelfde toegevoegd als ik op een remote server heb staan (en waarbij het wel werkt) dus hier kan het probleem niet liggen..;

groetjes

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem. Die uncomment van LoadModule werkt wel, maar als je de AddModule regel toevoegt, start mijn server neit meer.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
misschien kun je hier een nieuw topic voor openen, want zo een oud kicken...

maar allée, welke error krijg je als je apache probeerd op te starten, wat staat er in de logfiles?
(in geval van problemen best apache opstarten vanop de command prompt, zodat je toch een foutmelding krijgt.)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik heb een Strato virtual server en ik krijg deze module niet aan de praat. Ik heb met Strato gebeld maar die zeggen dat ik het lekker zelf moet doen via Shell. Nou heb ik daar absoluut geen kaas van gegeten dus ik zou het zeer op prijs stellen als iemand hier mijn kan vertellen hoe ik dit kan doen.

Mij is verteld dat ik de mod_rewrite module aan en uit kan zetten. Meer niet. Alvast bedankt!

Ik kan wel inloggen via PuttY maar daar is dan ook alles meegezegd.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je heel zeker dat je hem zelf moet enablen? Kun je niet beter aan je hoster vragen hoe je dit dan wel niet zou moeten doen; zij zullen het ongetwijfeld het beste weten?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sohus
Dat heb ik dus gevraagd maar ze zeiden dat ik dat zelf moest doen via SHELL. En aangezien ik daar echt 0 verstand van heb baal ik daar ontzettend van. Daarmom hoopte ik dat hier iemand me iets kon vertellen, ik weet dat meer mensen hier op Strato zitten met hosting.

• sohus
Heb net wat zitten experimenteren maar dat heeft geresulteerd in een crash van mijn server. Dat verwachtte ik al dus het zou fijn zijn als iemand wat instructies kan geven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt me gewoon een kwestie van inloggen en met pico, VI of MCedit (of welke *nix editor dan ook) je .conf aanpassen toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Zelf aan de Apache serverconfiguratie gaan prutsen als je geen ervaring hebt met de Linux (waarschijnlijk?) shell is natuurlijk een beetje een recipe for disaster. Sorry, maar dan ben je gewoon niet de geschikte persoon voor die taak. Laat de beheerder van die server het even aanzetten. En ga me niet vertellen dat je dat zelf bent :)
Pagina: 1