Zalman CNPS9500 ook zonder IHS te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Him_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik wil deze gaan bestellen maar vraag me af of deze ook zonder IHS te gebruiken is.
Heeft iemand hier al iets over gezien of gehoord?

Tks Him

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
wat is een IHS :D Integrated Heat Spreader!! :)

Ik zou het niet doen, 500gram is vrij veel op een naakte core. Dat is ook de reden waarom hij niet op socket 462 (A) gebruikt mag worden. Het is uiteraard mogelijk, maar een klein schokje tegen je kast lijkt me dan fataal. Ook het bevestigen moet super zorgvuldig (evenveel druk aan alle kanten) gebeuren. Als het lukt post je dan pics??

En als het niet lukt ook >:) >:) LEEDVERMAAK :P

[ Voor 91% gewijzigd door -ErikE- op 24-08-2005 15:05 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 11:20
Integrated Heat Spreader als je zoekt op CPU + IHS. was ook wel enigszins te verwachten met een cpucooler. De vraag is alleen op welke cpu de TS de cooler wil gaan gebruiken. AMD athlon socket A waarschijnlijk?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 06:29

LyP0

it is I , you worst nightmare

volgensmij geen enkel probleem als je het een beetje zorgvuldig aan pakt. een maat van me heeft een 7000cu op zn sempron socket a en die heeft ook geen ihs. De 7000 is zelfs zwaarder dan de 9500 en niet zon klein beetje ook , hij weegt ongeveer 1,5x zo veel en tot nu toe ( 3 maanden ) nog geen enkel probleem, hij is zelfs mee geweest naar een lan party zonder extra maatregelen.

ik voel me lekkaah !!!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar de 9500 is hoger dus heeft een goter hefboom effect.
Maar zoals lyP0 al zegt is een 7000CU een makkie om op de AXP te bevestigen, alsje daar je core mee chrushed ben je echt *****

Maar als je bedoeld op een P4 of A64 zonder heatspreader (af gesloopt of mobile versie voor de A64 S754) dan hou je als het goed is een klein beetje ruimte over tussen de core en de koeler, maybe dat dat op te lossen valt door eht bevestegings systeem wat te tweaken.

Gabriël AM5

Verwijderd

vraag ik me ook af.. Ik heb op dit moment een 7000 ALCU op m'n XP 2500+ geen problemen mee gehad.. Maar die 9500 ziet er wel flink wat heftiger uit vooral door de hoogte.. en ik ben van plan om de IHS van de X2 af te halen. Misschien dat ik voor de zekerheid m'n pc gewoon plat neer ga leggen. (ik neem hem toch nergens heen)
Misschien dat we een mailtje naar zalman kunnen sturen om te vragen hoe gevaarlijk het ongeveer is, want ik zou het eigelijk niet weten.. en ik wil d'r zelf niet achter komen ook :)
Pagina: 1