Toon posts:

plotselinge vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers :*)

Ik heb bij vrijwel elk spel dat ik speel last van plotselinge vastlopers. Ben ik net rustig aan het spelen, bevriest het scherm (geluid loopt gewoon door). Ik wacht dan even (soms gaat ie na n seconde of 5 verder) en opeens krijg ik een reboot. Daarna geen foutmelding of niks, alles draait weer normaal.

Ik d8 zelf dat het aan mijn video kaart ligt, omdat alleen het beeld stopt, geluid loopt gewoon door (autoradio GTA:SA).

mijn specs:
AMD athlon 64 3000+ (niet meer te heet, werd eerst 70 graden, nu is stressed ong 56)
XFX GeForce 6600 GT 256 mb
1 GB DDR400 PC3200 OEM MEMMAX
MSI RS480M2 (ms-7093)
TAGAN 480 W U01 (net nieuw, kreeg bij xfx te horen dat het waarschijnlijk mijn voeding was, heb toen deze gekocht)
de rest lijkt me onbelangrijk voor dit probleem

,wien

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Bullshit, die Tagan moet meer dan voldoende zijn voor deze configuratie. Vertel eens wat meer.

- Wanneer begonnen de problemen
- Wat heb je zelf allemaal gedaan
- Alleen met dit spel problemen

[ Voor 10% gewijzigd door KaMiKaZe op 24-08-2005 12:55 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat zijn de voltages die de voeding afgeeft onder load? Probeer die eens te loggen en later terug te kijken als de pc weer vastgelopen is :)

Verwijderd

Topicstarter
-Ik heb het bij alle spellen
-Al zo'n beetje vanaf het begin dat ik de PC kocht. windows is al eens reinstalled
-wat ik nu gedaan heb: nieuwe voeding gekocht (op aanraden van XFX forum) en een casefan, omdat mn CPU te heet werd.

-hoe lees ik voltages af? multimeter?
bij speedfan zie ik er namelijk maar 2: +12v 15V en +3.3V 3.39V.

,wien

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Euhm, als je 12v, 15v is, dan is er iets serieus mis met die voeding!!

Als de aflezing klopt tenminste

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
-kan ik dit ergens nauwkeurig aflezen? in bios kon ik het niet echt vinden.

-Net kreeg ik ook een foutmelding in windows (wel vaker gehad).
er stond ook dit.
C:\DOCUME~1\......\LOCALS~1\Temp\WERb29b.dir00\Mini082405-01.dmp
C:\DOCUME~1\......\LOCALS~1\Temp\WERb29b.dir00\sysdata.xml
een van die 2 kan ik tog openen?

,wien

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

krijg je toevallig ook ergens de melding:

DEVICE DRIVER is STUCK IN INFINITE LOOP

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

de xml kan je openen

Verwijderd

Topicstarter
TetsuoShima schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:39:
krijg je toevallig ook ergens de melding:

DEVICE DRIVER is STUCK IN INFINITE LOOP
nee ik heb geen kans om een melding te zien, het systeem herstart zichzelf en loopt daarna weer goed (krijg alleen af en toe de bovenstaande error, ook als ik gewoon opstart, k weet niet of die foutmelding bij dit probleem hoort).
edit: ik kan de sysdata.xml niet meer vinden, miss weggegooid omdat het temp is (ik heb verborgen bestanden en mappen weergegeven)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 16:36 ]

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

je kan die error-file waarschijnlijk alleen zien zolang de melding op je scherm staat. als je ok clickt, dan wordt ie automatisch verwijderd

• KaMiKaZe
Moet je ff uitzetten automatisch herstarten

Eigenschappen deze computer -> geavanceerd -> opstart en herstelinstellingen -> De computer automatisch opnieuw opstarten (vinkje weg)

succes

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dat doe, kan ik dan nog wel terug naar windows zonder zelf op de reset knop te drukken? Mijn toetsenbord reageert dan niet echt meer, als ik op numlock druk gaat het lampje niet uit.

Ik ben er nu vrijwel zeker van dat het mn video kaart is, ik heb een vastloper gehad en het scherm stond stil, na een tijdje ging de monitor in stand-by mode en het geluid liep weer gewoon door, alhoewel het haperde (het geluid van de automotor haperde, maar de autoradio speelde vrolijk door, toetsenbord werkt dan ook niet echt meer)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Welke kaarten heb je nog meer in je computer?
En welke porten (com1, com2, parallel) heb je aan staan?
Klinkt mij in de oren als een IRQ probleem tussen videokaart een geluidskaart.

- Probeer je geluidskaart is in een ander PCI slot te steken
- Zet alle poorten die je niet gebruikt uit in je bios
- Zet in je bios bij plug and play OS deze op NO

Laat het weten of het werkt :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:21
Memtest86 al gedraaid?
Chipsetdrivers wel geïnstalleerd?

[ Voor 45% gewijzigd door zetje01 op 24-08-2005 17:17 ]

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

1e gedachte is dat de videokaart te heet wordt (of gpu of mem), ook omdat je proc warm werd. Als de warmte niet weg kan uit de kast wordt het alleen maar warmer.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn GPU wordt niks te heet idle 45C, stress niet hoger dan 55.
Ik kan mijn geluidskaart niet in een ander slot steken, want ik heb onboard sound. Volgens mij geen onboard video, maar ik zal de specificaties eens opzoeken want dat kan natuurlijk ook problemen veroorzaken.

Ik heb geen memtest gedraaid.
Waar haal ik chipsetdrivers vandaan? Er zit wel een ATI radeo express chipset in, maar dat moet geen probleem zijn, toch?

Wat bedoel je met poorten? PCI poorten?
PCI poorten heb ik verder niet in gebruik (heb ook onboard netwerk kaart)

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:21
-Poorten uitschakelen: In BIOS dingen als printerpoort, COMpoort, firewire etc. uitschakelen als je ze toch niet gebruikt. Al is het alleen maar om even te testen.
-Chipsetdrivers: Op de cd van je mobo, of op de site van de fabrikant van je mobo.
-Memtest86 even downloaden en een uurtje draaien. Mag geen fouten hebben...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de CD van mobo erin gedaan, er staat ATI system drivers, moet ik die hebben? kan ik miss ergens controleren of deze al geinstalleerd zijn?
Ik ga nu ff zoeken naar memtest en hem vanavond draaien.
Ik snap eigenlijk niet zio goed waarom ik de poorten moet uitschakelen, maar dat probeer ik ook nog wel even uit.

edit: memtest 1 uur laten lopen, 0 errors :)
Wat ik wel zag dat achter chipset niks stond bij memtest, oftewel hij vind hem niet. Ik ga nu ff naar de site van msi om de laatste chipset drivers te halen, dan heb ik altijd de goede.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 23:28 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Haal chipset drivers van het web en niet van CDs die bij je mobo geleverd zijn. Die zijn namelijk 9 van de 10 keer zeer outdated. Je kunt chipset drivers vast wel vinden op de site van de fabrikant van je moederbord of bij de fabrikant van de chipset.
Aangezien je ook vermoed dat het een temp probleem kan zijn. Draai eens een keer met een open kast.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen temp probleem, niets wordt meer te warm en ik heb net de drivers van de CD geinstalleerd. Ik zie eigenlijk geen menu of niks zoals hier (stukje naar onderen scrollen, je ziet eerst bios):

http://www.digital-daily....ard/ati-rs480/index03.htm

Is het verstandig om de drivers te verwijderen (HOE?) en de drivers van msi.com.tw te downloaden, er staat wel dat dit beta is. Of krijg je dan problemen net als bij video kaart drivers.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
net even bf2 demo gespeeld, vastloper :(
foutenrapport opgeslagen, veel te veel om alles te lezen, maar niets bijzonders te vinden eigelijk. Ik heb met het installeren van de drivers vanaf CD de volgende geinstalleerd: south bridge/IXP drivers, klopt dit? ik kon niets anders selecteren.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 00:54 ]

• KaMiKaZe
Draai voor de gein memtest86 maar eens. www.memtest86.com

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-08 19:26

Barrycade

Through the...

Volgens de MSI site heeft je moederbord een onboard VGA (van Ati).

Ik denk dat daar de problemen vandaan komen. Zet die eens uit in het BIOS (als dat kan)? Of kijk anders even in je handleiding hoe dat moet.

De drivers kan je via MSI Live Update downloaden. Staan waarschijnlijk op je CD-Rom en anders te downloaden Hier!

Info van je moederbord (met handleiding etc) staan Hier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu internal video mode op disabled gezet in bios, het stond op UMA. Is dat wat ik moet hebben? In de handleiding staat namelijk nergens iets als: zet dit op disabled om je onboard video uit te schakelen.

dit staat er letterlijk over in de handleiding:
Internal Video Mode
This setting specifies the internal video mode. Setting options: [Disabled], [UMA],
[UMA+SidePort], [SidePort].

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 10:46 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Jup klinkt goed. Nu even uitproberen in een paar games denk ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Het nadeel is nu dat het redelijk lang duurt voordat ik erachter ben of het helpt, omdat ik soms best wel een hele middag kon spelen zonder problemen en daarna pas problemen kreeg. Maar meestal kwamen de problemen vrijwel meteen, ik ga nu testen. bedankt voor de hulp, je hoort nog of ik vastlopers heb gehad :)

• Nimoleda
  • Laatst online: 31-07 08:22
hij had hal memtest gedraait ;)

0 errors

@wien, suc6 met spelen :)

Verwijderd

Topicstarter
heb net anderhalf uur gespeeld, totdat ik een vastloper kreeg :( :( :( :(

Iemand nog suggesties, misschien de onboard video niet goed uitgezet? lijkt me tog sterk dat de vid card kapot is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 11:57 ]

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Vreemd, heb je ook alle nieuwe (chipset)drivers via Live-update van MSI gedownload en geïnstalleerd?

Ik neem trouwens aan dat je de wijziging in het BIOS (het uitzetten van de interne video) wel gesafed hebt?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Heb je de videokaart overgeklokt? Zo ja, dan even terugzetten op standaard snelheden. Het klinkt als het probleem wat ik heb gehad toen ik mijn kaart iets tever had overgeklokt.

Verwijderd

Topicstarter
littlejoannes schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:06:
Vreemd, heb je ook alle nieuwe (chipset)drivers via Live-update van MSI gedownload en geïnstalleerd?

Ik neem trouwens aan dat je de wijziging in het BIOS (het uitzetten van de interne video) wel gesafed hebt?
-ik heb niet overclocked
-ik heb gesaved :P
-Ik snap geen reet van die hele live update als ik dubbelklik op live update 3 dan opent ie firefox en krijg ik alleen dit:
MICRO-STAR INT'L CO., LTD. (MSI)
Live Update 3TM

#
#
#

Copyright(C) by MICRO-STAR INT'L CO., LTD. All Rights Reserved(R)
All the brand names and trademarks mentioned herein are the properties of their respective owners.

live update doet het, norton 8)7
ik zie alleen nergens chipset drivers. ik kan bios flashen, de drivers voor interne geluidskaart updaten, vga drivers downloaden (heb ik al van nvidia) en wat utilities downloaden :S

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 13:22 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik gok op het vcore voltage van de cpu. Zet dat eens 1-2 stapjes hoger, evenals de northbridge voltage en vddr(geheugen voltage) Kijk eens of dat helpt. Heb hier op got al menigeen hiermee geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
kun je me ook uitleggen hoe? 8)7 bios? programmaatje?
daar pruts ik nooit mee eigenlijk.
Ik heb wel mijn voeding vervangen, ik had eerst een hele zwakke voeding (12V 9A :| ) Maar verder nooit iets veranderd in bios ofzo, gewoon de nieuwe aangesloten.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 13:45 ]

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 20:07

Infinchible

Woef!

Ik had laatst ook zoiets dergelijks, alleen hij liep bij mij alleen vast op GTA: SA en Singles 2.
Daar rebootte hij ook gewoon mee. Een van de oplossing was de Hardware-acceleratie van de geluidskaart uitzetten. Dit hielp bij mij meteen, geen last meer gehad van reboots.
Dan moet je even Winkey + r (start -> uitvoeren) Dxdiag intoetsen.
En daar bij geluid de acceleratie uitzetten.
Bij mij heeft dit geholpen, ik had ook dat minidump en sysdata.xml error, alleen bij mij liep het geluid geloof ik niet gewoon door. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat van die geluidsacceleratie werkt niet.
Het meest logische lijkt mij de chipsetdrivers (weet niet welke)
Of het aantal volts op de core (weet niet waar ik dat meet)

Iemand nog ideeën of uitleg over volts meten en chipsetdrivers downloaden.

edit: ik las net dat chipsetdrivers voor AGP kaarten zijn, ik heb PCI-e, moet ik ze dan nog hebben??

miss een optie om terug te gaan naar de winkel, misschien weten zij een oplossing (nieuwe kaartof i.d. ik ben nu al 2 maanden aan t kloten met dit probleem)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg een mailtje terug van de leverancier en deze vertelde mij dat het mijn geheugen kan zijn, ook al is het getest. OEM en MSI zijn niet 100% compatible volgens hem.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als memtest na uitbundig testen geen errors geeft lijkt het me stug. Maar ander geheugen proberen kan geen kwaad. Zeker als het OEM geheugen betreft, wat ik niet voor nix nooit meer aanschaf.
Heb je overigens het nieuwste BIOS er op zitten? Dit wil namelijk ook nog wel eens helpen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• KaMiKaZe
Ik heb dit soort problemen eerder gezien, ik denk dat het een combo probleem mobo/graka is
geheugen zou gewoon goed moeten zijn als memtest86 geen fouten aangeeft.

idd zou je de bios nog even kunnen proberen, maar ik misschien dat je leverancier zo vriendelijk is om tegen een bijbetaling een bordje gebasseerd op een Nvidia, Uli of Via chipset kan leveren. Ik denk dat je probs dan zo verdwenen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwste bios heb ik
Ik zal eens informeren of het niet handig is een nieuw mobotje te doen voor een paar tientjes extra ;)
Pagina: 1