[XP] Bestanden uitvoeren op netwerk zonder security vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 4.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
ik heb hier een win2k3 server met zo'n 50 werkstations. daarop installeer ik een aantal applicaties die vanaf een netwerk path worden gestart. echter als je dan die exe via de snelkoppeling uit wil voeren, krijg je een melding "kan de uitgever niet bevestigen. weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?". en dan moet je op uitvoeren klikken.
hoe kan ik ervoor zorgen dat niemand die melding meer krijgt en dat het gewoon in 1x opstart?

kan wel doodleuk allerlij beveilgings dingen uit gaan gooien, maar de volgende heeft weer een nieuw profiel. en welke setting het in de policy kan zijn.....geen flauw idee.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je helemaal nergens iets relevants kunnen vinden? Wat heb je al geprobeerd? Misschien als je niks kan vinden eens met regmon aan de slag, is vast gewoon een key die je mee zou kunnen laten lopen in een loginscript :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
"kan de uitgever niet bevestigen"
Kan je dat probleem niet gewoon oplossen? Denk aan een certificaat installeren o.i.d.?

• sharkzor
djluc schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:11:
"kan de uitgever niet bevestigen"
Kan je dat probleem niet gewoon oplossen? Denk aan een certificaat installeren o.i.d.?
euh... waarvoor een certificaat installeren? van die uitgever? volgens mij is dat er niet eens...
kan met google nog niks vinden. kan ik het niet gewoon uitgooien ergens?

• sharkzor
ik snap er nogsteeds niks van. het startmenu staat nu ook via een policy aangegeven op het netwerk. hij geeft nu bij alle snelkoppelingen, zelfs die naar de lokale schijf verwijzen, die melding... wat doe ik eraan?
ik loop heel die policy om te spitten maar vind niks...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

krijg je een melding "kan de uitgever niet bevestigen. weet u zeker dat u deze software wilt uitvoeren?". en dan moet je op uitvoeren klikken.
hoe kan ik ervoor zorgen dat niemand die melding meer krijgt en dat het gewoon in 1x opstart?
gebruik je die share via \\ipadres of \\servernaam ?

En werkt je DNS wel goed zodat je werkstations ook weten dat \\servernaam een trusted install source is en daarom niet meer gaat mekkeren of het een te vertrouwen installatie is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Dit porbleem hebben we hier op locatie precies het zelfde, de software staat op een andere server en we willen van deze melding af.

het certificaat verhelpt t probleem niet.

iemand nu tips?

na 3 uur google en got ben ik nog altijd verder.

wat ik heb geprobeerd?

-security center al uitgeschakeld
-gpedit al de controle uit
-diverse setting van internetexplorer aangepast maar de melding blijft komen....

• Baarsjes
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Baarsjes

Unagi

Probeer eens een key in te vullen in het register onder:

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\EscDomain\

Geef de sleutel de naam van je server en maak in de sleutel 1 DWORD waarde aan, genaamd file met de waarde 1.

http://www.bonuszoeken.nl

• Gijs zijn Baas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-09-2025
Probleem opgelost via Windows Explorer
Kies Extra, Internetopties, Beveiliging, Lokaal Internet, Websites, Geavanceerd
Voeg hier de naam van de server toe zonder iets er voor bij voorbeeld
server_1

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Gijs zijn Baas schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:17:
server_1
Goed ik schop dit topic omhoog omdat ik met exact hetzelfde probleem zit en de genoemde oplossingen niet werken bij mij. Iemand anders een helder idee? Als ik google kom je vaak tegen dat je het in internet explorer moet toevoegen, maar goed dat werkt dus niet. Is wel een vrij veel voorkomend probleem dit denk ik, best veel hits op google.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:30

grimson

domeingrommer

Ik heb de melding weggekregen met het volgende toe te voegen;
file://*.server.domein.com
zover ik weet werkt
file://*.domein.com
niet helemaal correct maar ik heb beide staan en ik krijg de melding niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door grimson op 25-01-2007 16:57 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Operations
grimson schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:57:
[...]

Ik heb de melding weggekregen met het volgende toe te voegen;
file://*.server.domein.com
zover ik weet werkt
file://*.domein.com
niet helemaal correct maar ik heb beide staan en ik krijg de melding niet meer.
Met file bedoel je het bestand of echt het woord file? Als ik alle bestanden los moet gaan toevoegen is dat best een hoop werk.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Die settings, kun je die ook via een group policy (op de domeinserver dus) toevoegen? Zo kun je de instelling makkelijk over het hele netwerk uitrollen...

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-01-2007 14:10 ]

日本!🎌

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je nu een logint bijv admin maakt op de server, en dan de snelkoppeling dmv Run as opent. gaat het dan niet goed?

(shift ingedrukt houden en dan rechtermuisknop op het icoon)

iRacing Profiel

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:30

grimson

domeingrommer

TheGeneral schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:55:
[...]
Met file bedoel je het bestand of echt het woord file? Als ik alle bestanden los moet gaan toevoegen is dat best een hoop werk.
Het woord 'file' gelukkig :) 'file' is hier de URI (zo heet het geloof ik in IT jargon, net als http voor 'websites') .. de * geeft aan dat het voor alles in dat domein geldt.
Die settings, kun je die ook via een group policy (op de domeinserver dus) toevoegen? Zo kun je de instelling makkelijk over het hele netwerk uitrollen...
Ja zo gebruik ik het ook.
Zo kan je naar mijn mening het beste je netwerk beheren. Standaardisatie en vereenvoudigd beheer via GPO's.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Operations
grimson schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:11:
[...]

Het woord 'file' gelukkig :) 'file' is hier de URI (zo heet het geloof ik in IT jargon, net als http voor 'websites') .. de * geeft aan dat het voor alles in dat domein geldt.

[...]

Ja zo gebruik ik het ook.
Zo kan je naar mijn mening het beste je netwerk beheren. Standaardisatie en vereenvoudigd beheer via GPO's.
Je bedoeld dit file regel in IE toevoegen via de GPO? Hoe dan kan je zo specifiek de settings van IE aanpassen via GPO dan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Site2zone assignments in de gpo?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:06
Gijs zijn Baas schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 17:17:
server_1
Bijna goed.
Kies Extra, Internetopties, Beveiliging, Lokaal Internet, Websites
Voeg hier de server toe als
\\server_1

Verwijderd

Ik heb ook stad en land afgezocht om dit probleem op te lossen. Bij mij is het opgelost door:

Configuratiescherm
Internetopties
Beveiliging
Lokaal intranet
Websites
Intranetwerk automatisch detecteren Vinkje weghalen
OK

Succes ermee :*)
Pagina: 1