BF2 Verliest verbinding met servers na X min

Pagina: 1
Acties:
  • 313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even wat specs:

CPU : AMD Ath64 3200+
Mem : 1Gb Corsair PC3200
VGA : ATI 9800XT
OS : WinXp Sp2 met all Updates en Hofixes geen Firewall aan.
Router : Draytec Vigor 2200E Firmw 2.3.11
Modem : Alcatel SpeedTouch Home

Als Ik BF2 online speel dan verlies ik na een x aantal minuten verbinding met de server en hoor ik een herhalend geluid en kom ik weer in het BF2 menu.
Ik krijg dan de meldingen:

Nog in het spel : There's something wrong with your Internet connection.
Terug in het menu : Connection to server lost.

Ik heb zo'n beetje nu al alles geprobeerd en opgezocht en ook EA om opheldering gevraagd maar die lui daar bij de helpdesk kopiëren letterlijk de tekst uit hun knowledge base.

Dit is wat ik van EA terug kreeg en alles wat zij voorgesteld hebben werk niet.

A summary of all things I have already tried to get BF2 to work Online gaming properly:

01. Checked with my Router Supplier if there’s a problem handling packet sizes.
Answer: Supplier: No there’s none problem with handling packet Sizes with the Draytec Vigor 2200E.

02. Ran The UO Trace program.
Result: No Packet loss and Pings of Below 200ms.

03. Checked my systems minimum requirements.
Result: System meets well above minimum BF2 requirements (See Attachment).

04. Checked Running programs.
Action: Stopped all unnecessary running programs before running the game, processes and Services.

05. Lowered Ingame details and options to medium.

06. Turned-off the VPU-recover option in the ATI Radeon 9800XT options.

07. Checked with Provider (Planet) if there are any blocked ports.
Answer: there are no blocked ports by default.

08. Checked router and opened all necessary ports BF2 Online requires even turned all firewalls off to test if this solves the problem.

09. Checked and Updated manually Punkbuster (Using the PB_webupdate.exe) to the latest version.

10. Removed and reinstalled BF2 and installed latest patch 1.02

Ik weet het echt niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:48:
Hallo,

Even wat specs:

CPU : AMD Ath64 3200+
Mem : 1Gb Corsair PC3200
VGA : ATI 9800XT
OS : WinXp Sp2 met all Updates en Hofixes geen Firewall aan.
Router : Draytec Vigor 2200E Firmw 2.3.11
Modem : Alcatel SpeedTouch Home

Als Ik BF2 online speel dan verlies ik na een x aantal minuten verbinding met de server en hoor ik een herhalend geluid en kom ik weer in het BF2 menu.
Ik krijg dan de meldingen:

Nog in het spel : There's something wrong with your Internet connection.
Terug in het menu : Connection to server lost.

Ik heb zo'n beetje nu al alles geprobeerd en opgezocht en ook EA om opheldering gevraagd maar die lui daar bij de helpdesk kopiëren letterlijk de tekst uit hun knowledge base.

Dit is wat ik van EA terug kreeg en alles wat zij voorgesteld hebben werk niet.

A summary of all things I have already tried to get BF2 to work Online gaming properly:

01. Checked with my Router Supplier if there’s a problem handling packet sizes.
Answer: Supplier: No there’s none problem with handling packet Sizes with the Draytec Vigor 2200E.

02. Ran The UO Trace program.
Result: No Packet loss and Pings of Below 200ms.

03. Checked my systems minimum requirements.
Result: System meets well above minimum BF2 requirements (See Attachment).

04. Checked Running programs.
Action: Stopped all unnecessary running programs before running the game, processes and Services.

05. Lowered Ingame details and options to medium.

06. Turned-off the VPU-recover option in the ATI Radeon 9800XT options.

07. Checked with Provider (Planet) if there are any blocked ports.
Answer: there are no blocked ports by default.

08. Checked router and opened all necessary ports BF2 Online requires even turned all firewalls off to test if this solves the problem.

09. Checked and Updated manually Punkbuster (Using the PB_webupdate.exe) to the latest version.

10. Removed and reinstalled BF2 and installed latest patch 1.02

Ik weet het echt niet meer 8)7
Hoe vreemd het ook klinkt maar na het creeren van een Nieuw WinXp profiel met ook weer administrator rechten speciaal voor gamen zeg maar zijn de verbindings problemen een stuk minder geworden.

Ik ben nu in staat om een hele game mee te doen alleen het is nog niet helemaal opgelost bij het laden van een nieuwe map gebeurd het wel en krijg weer de melding

Als ik net in het veld ben gekomen “ There’s something wrong with your internet connection”

En kom ik weer terug in het BF2 menu met de Melding “Connection to server lost”

Maar ik moet zeggen als hij het eenmaal doet dan speel ik zonder problemen of hikups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier.

Heb al wat gevonden in het topic over mijn mobo:
[rml]peter77 in "[ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel..."[/rml]

Acties ondernomen:
-van xp32bit overgestapt op x64
-bf2 opnieuw geinstalleerd
-extra lan kaart ingebouwd & wifi usb stick geprobeerd, beide niks
-powermanagement uitgezet en nog geen oplossing
-Bios geflashed
Alle temperaturen blijven echt goed en komen na een uur zwaar gamen niet boven de 52ºC, in rust komen ze niet boven de 25ºC

A8N-SLI Deluxe
X2 4200+
2 gig
Antec P180 kast (top cooling)

Ik ben ten einde raad! EA stuur me ook maar een standaard rijtje maar daar ligt het helemaal niet aan. Op lan doet hij het zelfde.

eerst kan ik 1 uur-1,5 uur spelen en dan knalt hij eruit. daarna elke minuut...Dus dit lijkt toch een warmteprobleem. Ik heb de nwe Nordbridge cooler op mijn mobo.

Wie ow Wie kan me helpen met dit probleem? het schijnt vaker voor te komen... :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 09:46
(jarig!)
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:43:
Zelfde probleem hier.

Heb al wat gevonden in het topic over mijn mobo:
[rml]peter77 in "[ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel..."[/rml]

Acties ondernomen:
-van xp32bit overgestapt op x64
-bf2 opnieuw geinstalleerd
-extra lan kaart ingebouwd & wifi usb stick geprobeerd, beide niks
-powermanagement uitgezet en nog geen oplossing
-Bios geflashed
Alle temperaturen blijven echt goed en komen na een uur zwaar gamen niet boven de 52ºC, in rust komen ze niet boven de 25ºC

A8N-SLI Deluxe
X2 4200+
2 gig
Antec P180 kast (top cooling)

Ik ben ten einde raad! EA stuur me ook maar een standaard rijtje maar daar ligt het helemaal niet aan. Op lan doet hij het zelfde.

eerst kan ik 1 uur-1,5 uur spelen en dan knalt hij eruit. daarna elke minuut...Dus dit lijkt toch een warmteprobleem. Ik heb de nwe Nordbridge cooler op mijn mobo.

Wie ow Wie kan me helpen met dit probleem? het schijnt vaker voor te komen... :(
Ik had het zelfde probleem, ik moest alleen bitcomet uit zetten (die niet erg aan het up/downen was, en ik heb Traffic shapping). Dus bij mij lag het aan een programma.

Ik heb win x64, amd vernice @2.4 ghz en een Radeon x850XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjvdberg schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:03:
[...]

Ik had het zelfde probleem, ik moest alleen bitcomet uit zetten (die niet erg aan het up/downen was, en ik heb Traffic shapping). Dus bij mij lag het aan een programma.

Ik heb win x64, amd vernice @2.4 ghz en een Radeon x850XT
Mmmm dat ga ik ook ff nalopen...

Hij staat bij mij op een zowatkale install naja, ik draai alleen dingen als xfire nu ernaast en wat games.

Asusprobe of fanspeed kunnen dit toch niet veroorzaken? Die staan er namelijk ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, soms na 10 min en soms kan ik 3 potjes spelen, en ook afhankelijk van de server waar je op zit.

Ik denk dat het te ,maken heeft met dat die computer op een LAN netwerk staat, want als ik die computer direct met internet verbind gebeurt het niet.

Specs:
Asus A8N SLI
AMD 3800 x2
2 Gig gheugen
GF7800GTX
Win x64

Niks overklokt, niks aan gedaan gewoon alles Stock.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:01:
Ik heb precies hetzelfde, soms na 10 min en soms kan ik 3 potjes spelen, en ook afhankelijk van de server waar je op zit.

Ik denk dat het te ,maken heeft met dat die computer op een LAN netwerk staat, want als ik die computer direct met internet verbind gebeurt het niet.

Specs:
Asus A8N SLI
AMD 3800 x2
2 Gig gheugen
GF7800GTX
Win x64
Toch een heel vreemde gewaarwording zeg.. en alleen bij bf2. Andere servers weet ik niet aangezien ik alleen op mijn eigen ranked server speel.

vreemd vreemd vreemd. volgende wat ik ga doen is dus die utp maar door de kamer leggen naar de meterkast recht op mijn modem. wie weet.

Tnx voor de tip anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet niet of die na 1 uur nog weg ken vallen, nog niet getest (speel meer cod2 nu, en daar gebeurt het nooit bij, ook niet via LAN, bf2 is idd de enige die dit probleem heeft.)

Maar je ken ook wat proggie's verwijderen, firewall uitzetten (ook die standaart in windows zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:21:
Ja ik weet niet of die na 1 uur nog weg ken vallen, nog niet getest (speel meer cod2 nu, en daar gebeurt het nooit bij, ook niet via LAN, bf2 is idd de enige die dit probleem heeft.)

Maar je ken ook wat proggie's verwijderen, firewall uitzetten (ook die standaart in windows zit).
tja dat heb ik als eerst gedaan.
geen antivirus en firewall uit.. en inderdaad bij geen enkel ander spel het probleem. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me aansluiten bij jullie probleem.

Heb vrijwel de zelfde configuratie als Jedi en dezelfde problemen.
Alle drivers zijn up-to-date en het staat op een hele kale XP64, vanmiddag geinstalleerd.

Bij Cod2 gaat alles goed, dus alleen BF2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja. Om even flauw te doen:

Ik heb:

Athlon 64 3000+ Venice (@9*240=2160)
2*512 MB Infineon (@ 2,5-3-3-7-1T)
Leadtek 6600 GT (soms @600/1200, cooled by VF 700 AlCu)
Asus A8N SLi-Deluxe met passief Zalman blokje
92 mm fan op 5V. in sidepanel precies tegenover het blokje :*)

Ik heb af en toe dit probleem. Ik kan gerust de hele avond spelen zonder problemen, het is echt heel af en toe. Van de paar keer dat het gebeurd schrijf ik 90% toe aan mijn eigen stommiteit om tijdens het laden diverse keren ALT+TAB te doen om met BF2CC te spelen.

Vrienden van me hebben dit probleem ook, af en toe.

Ik raad je trouwens wel aan om ook eens op andere servers te proberen. Ik ben admin bij i3d.nl NOD, en daar worden aan het einde van de ronde altijd 10 mensen eruit gegooid. (Ik dus bijna nooit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik van een bf2 forum, zal het straks even testen op mijn eigen systeem

Hi

I've been having this same damn problem ever since teh demo. My specs are:

AMD X2 4800
2x GeForce 7800 GTX in SLI
1 GB RAM
A8N-SLI Premium

Ive tried anything:

Updated pb
updated game
disabled eax
disabled voip
etc

Itll disconnect me after 5 seconds or after an hour of online play. I love this game but i cant play it lol. And looking on the net it seems that a lot of ppl experience this problem. Its... disappointing to see that a game this big and this famous cant be played online by a lot of ppl and EA and DICE arent responding to this. I luv y new pc but sometimes i just want to kill it cos of this problem lol.

[added Jul 22 2005 1:53PM]

In Reply To #51

I read on another forum that a problem with dual core cpus can occur and that a solution can be to start the game, alt tab out, and set the cpu affinity to use 1 cpu/core instead of both. I dont know if it works cos i updated PB today and no server has updated theirs so now i get kicked for that too lol, and couldnt try this out without being kicked by pb.

[added Jul 22 2005 2:38PM]

In Reply To #51

Ive tested this method on a server running pb and i didnt get kicked. Everything worked fine but ll be able to test it further after all of the servers have updated their pb. Or, if one of you guys can test it out?

[added Jul 22 2005 5:10PM]

In Reply To #51

Ok guys, heres the news: IT WORKED FOR ME! hehe, i know, it sounds ridiculous but letting the game use 1 cpu core instead of 2 on a dual core pc got rid of my connection problems. Any1 else have dual core, please try this out and report back here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Escape..Ik heb me gek gezocht maar had dit nog niet gevonden...

Nu nog uitzoeken hoe ik een core uitzet in x64 :S

EA programmeert echt bagger zeg...Ik heb nog nooit zoveel ellende gezien bij een spel.

Verwijderd

Hier nog een topic waar dit probleem bekend is
http://forum.eagames.co.u...&highlight=connection+a8n

Verwijderd

Verwijderd

post allemaal jullie reply...je bf2 account is je login op dit forum.

http://forum.eagames.co.u...0&postorder=asc&start=165

Ik heb mijn verhaal erop staan.

net dit nog gevonden:

http://football-freaks.co...c=11077&st=0&#entry103864

vsync aanzetten is mijn volgende poging..

edit: vsync aan is ook geen oplossing.

Nu maar mijn x64 driver voor de X2 installeren en kijken of dat helpt:
http://www.amd.com/us-en/...,30_182_871_13118,00.html

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 01:48 ]

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 16:52

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Ik heb destijds ook van alles en nog wat geprobeerd.

Hetgeen nu lijkt te werken (lees: het komt nu nog maar zelden voor) is op mijn linksys router de vink bij "Block anonymous internet requests" uit gezet. (dat hij ze dus niet meer blockt)

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Bzzje schreef op donderdag 29 december 2005 @ 16:30:
Ik heb destijds ook van alles en nog wat geprobeerd.

Hetgeen nu lijkt te werken (lees: het komt nu nog maar zelden voor) is op mijn linksys router de vink bij "Block anonymous internet requests" uit gezet. (dat hij ze dus niet meer blockt)
Nou dit is de volgende tip in de rij en ik heb hem dus ookw eer geprobeerd en kijken of dit dan helpt.

Thanks voor de info in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Specs,

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+
Corsair TWINX 2Gb 3200C2PT - XMS3200
ASUS 7800 GT

Ok dit is dus een bekend verhaal, ik heb me nieuwe pc net een week geleden inmekaar gezet, alle drivers en updates erop gezet, na 3 dagen Battlefield 2 erg goed gespeeld te hebben krijg ik in ene ook last van Connection to server lost.

Ik wordt er hellemaal niet goed van, oude pc weer aangesloten BF opgestart en leker de hele nacht kunnen gamen.
Hoop dat er een oplossing gevonden kan worden wnat het is erg klote als je een nieuwe systeem hebt aangeschaft en je moet op je oude pc BF spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:23:
Mijn Specs,

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 3800+
Corsair TWINX 2Gb 3200C2PT - XMS3200
ASUS 7800 GT

Ok dit is dus een bekend verhaal, ik heb me nieuwe pc net een week geleden inmekaar gezet, alle drivers en updates erop gezet, na 3 dagen Battlefield 2 erg goed gespeeld te hebben krijg ik in ene ook last van Connection to server lost.

Ik wordt er hellemaal niet goed van, oude pc weer aangesloten BF opgestart en leker de hele nacht kunnen gamen.
Hoop dat er een oplossing gevonden kan worden wnat het is erg klote als je een nieuwe systeem hebt aangeschaft en je moet op je oude pc BF spelen.
Ik heb mijn zaak aan de gang na 2 weken kutten en fora afspeuren:

Ik weet nu niet hoe ik het gedaan heb dus dat moet ik nog even uitzoeken. Ik heb op de router de functie uitgevinkt voor: " block anonymous internet requests" en ik speel bf2 op 1 core ipv 2 (schijnt het probleem te zijn van bf2 met de X2).

Het is in ieder geval allemaal maar een vage boel en lastig uit te zoeken en het fijne is dat EA er niks aan doet. Over dit spel heb ik al zoveel shit gehoord en ik heb met nog geen ander spel met problemen gehad.

Maak gebruik van dit topic en de links en ik zal het proberen in leven te houden aangezien er stiekem best veel mensen met connection problemen zijn.

welk OS heb je? Het lijkt dat de mensen met deze problemen een X2 hebben en een A8n mobo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hemb je hem op singlecore laten draaien ?

Ik draai BF op XP Home, heb er ook een partitie opstaan met XP Pro, wil hem daar ook nog even installen om te kijken wat ie daar doet.
Alleen heb ik daar nog niet alles up 2 date.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:29:
Hoe hemb je hem op singlecore laten draaien ?
Start Bf2 en doe alt-tab, ga naar task manager en dan bij processen rechterklik op bf2.exe - > select affinity en vink 1 core uit.

Wil je dit automatisch laten gebeuren dan zijn er ook progjes voor via de links in dit topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx,ik gaat proberen, er is veel gezeik over BF maar ik kan hem toch niet achter me laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:34:
Thnx,ik gaat proberen, er is veel gezeik over BF maar ik kan hem toch niet achter me laten liggen
Het spel op zich is supervet natuurlijk.

Ik ben weer terug bij af. Gisteren heel de avond het spel gespeeld en geen problemen gehad en vanavond knalde ik er weer uit na anderhalf uur. Schiet mij maar lek maar ik weet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net op 1 core gedraait en heb wel geteld BF ff wat langer dan 2 uur kunnen spelen. ppffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:41:
heb net op 1 core gedraait en heb wel geteld BF ff wat langer dan 2 uur kunnen spelen. ppffff
Wederom hier ook..

Tering bagger koten. Ik heb fucking NERGENS problemen mee maar alleen met BF2. :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here alles draait lekker alleen BF niet, stomme is wel op mijn oude pc draait ie nog gewoon dus FUCK EA met hun gezeik het ligt aan je connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-09 12:06
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:14:
[...]
...
Tering bagger koten. Ik heb fucking NERGENS problemen mee maar alleen met BF2.
...
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:39:
...
FUCK EA met hun gezeik het ligt aan je connectie
...
@ Jedi & Quincy:

De 2 heethoofden.. 8)7

[ Voor 99% gewijzigd door GeniusJennis op 02-01-2006 20:48 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeniusJennis schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:45:
[...]

[...]

@ Jedi & Quincy:

De 2 heethoofden.. 8)7
Heb je hier nog meer uitleg bij of is dit alles?

Hoezo zou ik een heethoofd zijn? Ik kan wel zeggen dat ik best wel eens op tafel sla als mijn connectie er voor de derde keer op een avond uitknalt midden in een potje. Maar om mij op basis van de reacties hierboven nu gelijk een heethoofd te noemen vind ik wat kort door de bocht. Ik heb ook nog nooit eerder die opmerking gekregen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, laat hem, ik gaat morgen ff verder testen heb weer wat gelezen en veranderd en heb net 3 en een half uur achter elkaar kunnen BFen. :*)

Misschien dat jij dat al eens geprobeerd hebt, maar ik heb Cool&Quiet gedisabled in mijn bios, had ergen gelezen dat dat ook wel eens een conflict kon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMM hoor hier voor het eerst van Probs met X2 8)7
Heb zelf een 4200 X2 en een Asus SLI Deluxe bordje, speel erg veel BF2 (vind ik zelf lol)
Als ik al prob's op een server heb, dan hebben mijn clanm8s dat ook. (hoor ik dan via TS)

Maar dit probleem ken ik echt niet, sta er ook van te kijken.
Serkte met het oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 02:01:
tja, laat hem, ik gaat morgen ff verder testen heb weer wat gelezen en veranderd en heb net 3 en een half uur achter elkaar kunnen BFen. :*)

Misschien dat jij dat al eens geprobeerd hebt, maar ik heb Cool&Quiet gedisabled in mijn bios, had ergen gelezen dat dat ook wel eens een conflict kon geven.
Staat bij mij ook al uit.

Ik hoorde ondertussen ook dat het uitzetten van VOIP in BF2 wel eens kan helpen. Ik heb twee dagen nagenoeg geen problemen gehad en gisterenavond er weer drie keer uitgeknald. Het is zo wisselvallig.

Q&Q uitzetten was een van de eerste dingen die ik gedaan heb. Dat vond ik op het EA forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 16:00
Ik heb dit probleem dus ook.

Alleen here's the catch:

Ik heb geen dual core proccesor. Heb een simpele AMD 2700+ :X

Dacht eerst dat het mijn wireless verbinding was. Maar heb het alleen bij BF2.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Bump.

Niemand een idee?

Heb het probleem namelijk nog steeds :(

En ik wil weer zo graag BF2 spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je de Microsoft Dual Core patch al geinstalleerd in het geval van een dual core proc?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylisimo
Dani2001 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:31:
Ik heb geen dual core proccesor. Heb een simpele AMD 2700+ :X
Niet nodig.

Heb dus geen dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:38

BaatZ

Prullenbakker :?

Even een vraag tussendoor van een heel ander kaliber:

Ik heb battlefield 2 gekocht, maar ik ben de manual kwijt. Hier achterop is de cd-key geprint. Ik heb het spel wel geinstalleerd (PC + Laptop), maar als m'n systeem crasht kan ik niet meer installeren omdat ik de key niet heb.

Weet iemand hoe je kan vinden welke key je hebt ingevoerd ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou dit eens in het bf2 topic vragen ..ik zou het zo niet weten maar er zijn vast mensen die het weten daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 22 januari 2006 @ 15:55:
Heb je de Microsoft Dual Core patch al geinstalleerd in het geval van een dual core proc?
Ik heb de patch geinstalleerd als een der vele pogingen. Het beste resultaat heb ik nu geboekt met het uitschakelen van 1 core voor bf2 en dan hou ik het soms een complete avond uit maar soms knalt hij er nog 3 keer uit op een avond. Het probleem doet zich enkel bij BF2 voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve mensjes.. vergeet niet je firewall aftesluiten intern... want bij Ace bleeft hij draaien..
maar dan op de achtergrond :( stiekem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige Firewall die ik heb draaien op mijn gamamachine is die van mijn Router, zou wel eens poorten open kunnen gaan zetten als ik weet welke poorten BF2 nodig heeft,kan het boekje namelijk even niet vinden ivm verhuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:14:
Lieve mensjes.. vergeet niet je firewall aftesluiten intern... want bij Ace bleeft hij draaien..
maar dan op de achtergrond :( stiekem.
Lieve Ace,

Bij enigzins problemen is de firewall het eerste dat natuurlijk uitgezet wordt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Ik heb de patch geinstalleerd als een der vele pogingen. Het beste resultaat heb ik nu geboekt met het uitschakelen van 1 core voor bf2 en dan hou ik het soms een complete avond uit maar soms knalt hij er nog 3 keer uit op een avond. Het probleem doet zich enkel bij BF2 voor..
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=81429, helpt echt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit werkt alleen niet voor een XP 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 11:00:
Dit werkt alleen niet voor een XP 64
Daarom quote ik ook de persoon die GEEN single core heeft maar een X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:58:
[...]

Daarom quote ik ook de persoon die GEEN single core heeft maar een X2
Escape bedoelt OS: Windows XP X64 edition ;)

Maar daar geld het net niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.hardforum.com/...983781&highlight=dual+bf2

Hier staan ook nog wat tips en fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Nog een slachtoffer...

Opteron 165 op een DFI Expert met patch 1.3
Alles werkte redelijk, sommige servers verloren meteen de verbinding.
Sinds 1.3 is het hopeloos, hooguit 30 seconden en pats... lig er uit.

Heb de firewall van mijn router uitgezet (Alcatel 716WL) en ga de affinity setting proberen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of het nou aan mijn net niewe X2 4200 ligt, of dat het de 1.3 patch is, maar ook ik merk de connectieproblemen. Niet zo erg als degene hierboven, maar meestal na een uurtje spelen ofzo. Hiervoor zeer zelden last van gehad, en ik speel het echt dagelijks sinds de release.

Ik heb die AMD dual core fix, alsmede de winxp hotfix erop staan. Ook staat de affeniteit op 1 core.

Lol dom hoor van mij, mijn windows firewall stond ook gewoon nog aan. Morgen is uitzetten en kijken wat BF2 doet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ok, de AMD cpu driver geinstalleerd, de router firewall uit en de MS Dual core hotfix er op en nu *lijkt* het goed te werken...

Wat het nou uiteindelijk oplostte en OF het is opgelost is nog onbekend.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik had dit probleem ook!.

Specs:

Amd 64 x2 3800+
Geforce 7900gt
2g geheugen

Ik kom een bf2 server binnen speelde 2 minuten en bam ik lag eruit. heb de drivers geupdate voor mijn videokaart en het probleem was verholpen dus misschien dat je dat kan proberen.

Mvg Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer anderhalf uur zonder problemen kunnen spelen.
Ik heb de AMD drivers geupdate die in de meuk tracker stonden. Misschien dat het helpt ook.

meuktracker: AMD Processor Driver 1.3.1

Zijn niewere als die ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 11:18

Stewie!

Keen must die!

Even een leuke follow up met betrekking tot dit onderwerp:

Als je de connectie met een BF2 server verliest hoeft dit niet perse een fout aan jouw kant te zijn. De BF2 engine heeft in plaats van een normaal a-synchroon non blocking ontwerp een vreemde restrictie erin zitten die inhoudt dat alle connecties even worden opgeschort zodra er een speler de server joint. Als jouw connectie te lang wordt opgeschort verlies je dus de verbinding met de server.
Dit gebeurd ook elke keer als de server verbinding maakt met Gamespy (bijvoorbeeld aan het einde van een ronde). Deze timeouts kunnen vrij lang duren als er de gameserver niet snel antwoord krijgt van een DNS server.
Is jouw verbinding erg gevoelig voor deze korte time-outs, dan ben je inderdaad de pineut :)
Pagina: 1