[MMOG] Battleground Europe - WWII Combat sim

Pagina: 1
Acties:
  • 2.284 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:17
Ok mensen, ik speel het al 1.5 jaar nu, ik weet dat meer nl-ers het spelen.
Het is dus online oorlogspel, maandelijkse kosten, jaarlijks betalen is spotgoedkoop vergeleken met maandelijks.
Je hebt er een GOEIE pc voor nodig in optimale conditie qua drivers.

Het is lastig uit te leggen wat het is, maar ze krijgen snel een nieuwe box release.

Morgen is er ook een OPEN Stress test:
Kopietje met info:

Please re-distribute this information as able...

“BATTLEGROUND EUROPE” OPEN BETA/STRESS TEST
PLAY TEST MMOG WWII COMBAT SIMULATION

Bedford, Texas August 19th, 2005-08-18 – Playnet Inc. and its development studio, Cornered Rat Software are pleased to announce a public beta and stress test for the upcoming release of BATTLEGROUND EUROPE.

Beginning at 1200CT (US) on Thursday, August 25th, 2005 account creation forms will be made available on the official website for test accounts. Participants will receive instructions on how to download the pre-release client and information on where to submit error reports. Space will be limited for the test which will run from Thursday, August 25th through Sunday August 28th.

BATTLEGROUND EUROPE – Volume 1 of the WWII Online Virtual Battlefield Series – is a totally unique MMOG that delivers the ultimate Player v Player (PvP) experience where only your skills and knowledge, and those of your enemy, determines your fate and the outcome of the war. Its design allows players with adequate rank to plan and carry out tactical missions in first-person combat. Even decisions and strategic planning that control Research, Development and Production (RDP) of weapons, and the supply and deployment of equipment and troops, are in the hands of each country’s High Commands that are staffed by high-ranking players.

Grab a rifle or machine gun and experience heart-stopping infantry action or choose to advance your skills in one of dozens of accurately modeled combat vehicles, naval vessels or aircraft. Succeed and help the cause of the Allied or Axis forces. Fail and watch your side get pushed back and struggle for a foothold in this massive, persistent online world involving players from around the world competing in 24x7 action to help their country win the war for their side.

GAME FEATURES
- Thousands of players sharing a single world- First person perspective in all game play
- Huge game world measuring more than 350,000 square miles
- Character advancement and career paths unlock new features and permissions
- Strategic systems driven by player missions and command
- Growing list of 90+ weapons including aircraft, tanks, anti-aircraft guns, ships, trucks, rifles, machine guns and more!
- Groundbreaking physics and damage modeling - Localized in English, French, German, Spanish & Italian

official website: http://www.battleground-europe.com

About Playnet Inc.
Playnet, Inc. is an Internet technology company with patent-pending technologies. Playnet specializes in design and development of massively multiplayer online games at its internal software design studio, Cornered Rat Software (CRS), and its Playnet.com division operates a web-based hosting service designed to accommodate the needs of online gamers and their communities for its own and 3rd-party game titles. Press contact: acorey@playnet.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:01
heb je screenshots? dat visualiseert de boel een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik heb er ooit wel een beetje interesse in gehad.
Heb toen de client gedownload en even "single player" wat dingen gedaan, en het ziet er niet uit maar speelt erg cool.
Maar omdat ik toen nog geen creditcard had kon ik ook niet "even" een account aan maken en trails waren er ook niet te vinden, beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Ik ben nu twee weken bezig met dit spel en ben zeldzaam verslaafd.

Voor degenen die het niet kennen: ww2online (battleground Europe) is een realistische game die speelt in WW2. Het is goed te vergelijken met BF1942 met een paar belangrijke verschillen. Zo zijn bijvoorbeeld de resources (tanks, kanonnen, wapens) beperkt en afhankelijk van het aantal steden dat in het bezit is van een leger. Ga je dood dan is je resource weg. n00bs die in tanks gaan rijden en worden afgeschoten worden dus ook niet gewaardeerd.

Er zit een behoorlijke community achter die het gamen serieus neemt. Aangezien het veel meer sim dan arcade is kan het even duren voordat je in 'actie' terecht komt. Soms is het voor je missie belangrijker om een bunker te bewaken dan om op enemies te gaan jagen. Hierdoor kun je dus succesvol zijn terwijl je een uur lang geen enemy hebt gezien. Het gaat niet om kills maar om het winnen van de oorlog.

Het begin is erg lastig. Je wordt vrij snel gemold (sommige gasten spelen al 4 jaar mee, die zijn ff te goed) maar het is vrij snel onder de knie te krijgen. Er zijn allerlei clans (brigades) die met team speak werken en trainingen verzorgen voor de nieuwkomers.

Ik ben erg onder de indruk van de sfeer die er heerst. De command structuur is goed geimplementeerd: hogere rangen kunnen missies maken en opdrachten geven. Dit wordt door de community gedragen, zodat er echt een legerstructuur staat. De hoge omes bepalen de strategie, de grunts de tactiek.

Iedereen die een uitdaging zoekt in het FPS genre en realisme hoger waardeert dan blind schieten zou dit eens moeten proberen.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 20:20
Is dit World War 2 Online? Dat is toch al vrij oud dat spel en min of meer geflopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07 10:00
Screens:

Afbeeldingslocatie: http://gophur.playnet.com/albums/bizarre/SShot6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gmxmedia.net/battlegroundeurope/screens/large/20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gmxmedia.net/battlegroundeurope/screens/large/13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gmxmedia.net/battlegroundeurope/screens/large/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gmxmedia.net/battlegroundeurope/screens/large/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image.jeuxvideo.com/images/pc/w/w/ww2opc028.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
hmm ben erg benieuwt naar, is er ook een manier om het spel uit te proberen? En hoe werkt de structuur, moet je je aansluiten bij een soort guild? (sorry wow gewend :P ), en is het verder gewoon Duitsers tegen geallieerden?

En hoe kan je nou jezelf trainen en hogerop komen? WW2online sprak me bij de release al aan maar heb ervan afgezien vanwege de vele bugs, wat is er destijds allemaal bij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Erm die graphics worden die ook nog geupdate?

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Dit soort spellen lijkt mij altijd wel leuk. Maar ze worden meestal verpest door mensen die meteen actie willen etc. Dus ik ben er altijd een beetje voorzichtig mee, maar als het leuk is dan komt het misschien ook op mijn pc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Grafisch wordt het niet geupdate. Het draait al heel zwaar ivm de grootte van de kaart.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Das niet waar tettie.

Ze hebben op dit moment een team van 10 programmeurs, ja das dus beperkt, maar die gasten doen echt veel.
Ze proberen echt langzamerhand spel op te waarderen en zo snel ze iets af hebben, komt het ook in het spel.

De nadruk op dit moment ligt wel op: efficientie verbetering, zorgen dat de oudere engine weer even mee kan, ze gebruik ook veel speedtree technieken en die willen ze voor meerdere dingen gebruiken.
Laatste patches zijn er water shaders toegepast, nieuwe struiken, bloom effects etc.
Infantrie animaties zijn opgewaardeerd, de hele UI is opgewaardeerd.
Ook zijn ze druk bezig met de taktische achtergrond van units te verbeteren, zoals brigade supply,etc.

Maar weet je, het spel als je er echt in komt te zitten en je hebt wat geduld en wil ook proberen beetje als team te werken, dat is het gauw echt verslavend en ga je elke dag zo inloggen om te kijken welke steden veroverd zijn en welke niet.
Gevechten om steden die 1 a 10 uur of meer duren, waarbij de 10 uur voor de echt grote battles zijn.
Een zeer leuke luchtgevecht systeem, dat trouwens knap lastig is voor nieuwelingen.
Het naval gedeelte loopt achter, maar dat komt doordat hun team niet groter is en 1 enkele boot net zoveel ontwikkeling/research vergt als TIG tanks/kannonnen etc.

PS: ik ben dus 1 van die High Command gasten in het spel, en ben dus de zogenaamd commandant van de 4th panzer divisie eerste kampfgruppe.(dus hehe dan weet je ook zo mn ingame naam, ps die hoeft niet genoemd te worden hier, is duidelijk genoeg voor de mensen die het willen proberen)

Ik zit dus met de gasten in mn unit ook op teamspeak en lekker chatten tijdens spel dus ook of overleg met andere gasten over taktiek.
Op niveau wat ik dus doe, moet ik de supply van meeste steden in de regio, waarbij wij geplaatst zijn in de gaten houden en ook zorgen dat de plannetjes van de hogere hc gasten uitgevoerd worden op de slagvelden.

Oh, leukste van spel is trouwens, dat de programmeurs gewoon bet VETTE kapitals als namen het spel ook spelen en ja je mag ze gerust dingen vragen. Hehe, heb trouwens ook wel is flink onenigheid gehad met 1 ervan, was het absoluut niet eens met een eenzijdige verandering van een ding in het spel, waarbij de ene side gewoon voordeel kreeg. Maar das dus leuke, daar kun je dus zelfs over discusseren met die gasten.
Ook idee-en die spelers hebben worden nog best vaak op een of andere vorm ingeprogrammeerd, afhankelijk van hoeveel tijd het kost en als het kan.

soms zijn er meetings op teamspeaks met hun community vertegenwoordigers, waarbij dus nieuwe ontwikkelingen worden opgenoemd, welke kant ze opwillen en is er ook tijd voor vraag en antwoord.

Kort gezegd: community is leuk, trouwens de OFF-TOPIC forum is de grootste en meest aktieve die ik ooit gezien heb in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Okee. Grafisch wordt het bijgeschaaft, maar er komt geen update om het spel naar DOOM3 niveau graphics te tillen. Zo interpreteerde ik de vraag hierboven.

Verder niets dan lof over dit spel, omdat het zo veel groter en realistischer is dan alle andere online shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
http://www.wwiionline.com/scripts/wwiionline/be/freeplay.jsp

link voor free account for dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34
tnx ben aan het downloaden, nu hopen dat ik er nog tijd voor krijg dit weekend, en of ik WoW ff aan de kant kan schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:14
Leuk, eventjes 3.1 gb downloaden. :X :z

:)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
lol, doe ff normaal, zo groot is het niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Deze heb ik een tijdje geleden gespeelt en ik moet eerlijk zeggen dat het echt een top game is! _/-\o_ de gameplay is echt super! jammer dat de graphics weer wat minder is maar dat wordt langzamerhand steeds beter als je bekijkt hoe het er vroeger uitzag.

binnenkort nog maar is proberen zie ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:57
Ik heb hem vanmiddag even gedaan, en ik moet zeggen dat het niet helemaal verkeerd is.
Er is wel pittig om in deze game te stappen, je moet wel de nodig research doen om een beetje door te hebben hoe alles in zijn werk gaat.

Ik ben maar begonnen met het vliegen in een Spitfire omdat ik verwacht had dat ik daar de minste moeite mee zou hebben gezien ik behoorlijk wat IL2 online speel.
En zoals verwacht ging het prima, alleen is het spel toch behoorlijk zwaar
Als ik éénmaal in een gevecht kom of Flak begint om me te schieten dat gaat me PC als een gek tekeer wat het moeilijk speelbaar maakt.
Beetje vreemd, want een slecht systeem heb ik helemaal niet maar het zal wel komen om dat je zo'n enorm grote speel map hebt.

Vanavond na het werk zal ik me er weer een beetje in verdiepen, misschien eens in een tank proberen te kruipen, lijkt me stoer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
nee, komt omdat je ver kijkt en omdat er uitgebreidere damage model is, wat meer berekeningen kost, ipv een hitpoint systeem.

maar ja het vreet veel van je pc :(

• bangkirai
box release : Battleground Europe is blijkbaar uit, ik krijg hem tenminste per post toegeleverd uit engeland, had hem ge-pre-ordered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Vanavond een zeer gave missie gespeeld :9

Tielt verdedigd, samen met een paar vrienden. Met 3 churchills, een paar crusaders en 6pdrs een perimeter gelegd om de stad heen. Vanaf drie kanten aangevallen. Dikke 20 kills gemaakt en aan het eind van de avond niet gesneuveld en alledrie de forward bases gemold.

Het betere werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Ik heb 6t army oic geleid voor paar uur, maar ging vanavond niet lekker.
We vielen albert binnen, maar sommige mensen dachten te makkelijk erover en daarna ging iemand AB cappen, terwijl depots nog niet axis waren.
Maar ach, we komen er wel :)

Yup, ik speel dus in de axis HC :)

trouwens de bef co en paar andere hc gasten op allies kant zijn ook nl.

[ Voor 12% gewijzigd door bangkirai op 15-02-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Geinig dat wij Nederlanders de grote legers coordineren.

Ik heb de afgelopen periode ook Axis gespeeld en het valt me op dat daar de structuur in de missies veel beter is dan bij de BEF. De Britten hebben nogal eens last van het opereren als ongeorganiseerde bende. Iedereen maakt maar missies aan, rijdt solitair armor naar voren en werkt vooral niet samen. Meest frustrerende is als er een stad wordt aangevallen waarbij de supplies op zijn. Alle armor is er al doorheen gejaagd en toch blijven er drie MSP's mannetjes spawnen. Die dan kansloos worden afgeslacht.

Kijken of we vanavond weer eens in het offensief kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Grijns, welke kant bedoel je?
Als het aan mij ligt, komen de fransen echt niet aan een offensief toe.

Nederlandse site gestart door iemand:

http://www.dutchd.nl/phpBB2/portal.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd, wij zijn een site begonnen voor de Nederlandstalige Community. De bedoeling van deze site is om naast de officiele site een ontmoetingsplaats te zijn voor alle Nederlandstaligen die Battleground Europe spelen. Ik speel de game vanaf september 2005 en vind het het beste WWII MMOG die er bestaat. Een aantal van de namen ken ik al van BGE en Tettie als member van onze site. Voor een ieder die geinteresseert is in de game en vragen heeft kan veel antwoorden op onze site vinden. Het spel heeft zoveel diepgang dat het voor sommigen best lastig kan zijn om alle info in het Engels te moeten lezen. Wij proberen zoveel mogelijk info te vertalen in het Nederlands evenals essentiele zaken uit de handleiding.
Het is inderdaad, zoals misschien eerder al vermeld, geen ordinaire FPS of een MMORPG maar een person versus person massive online worldwar II simulatie, waarbij naast persoonlijke skills, de inzet van verschillende wapenvakken(luchtmacht, marine, landmacht) en ook productie, materiaal en voorradenbeheer van groot strategisch belang zijn. Kortom een oorlogssimulatie met zoveel diepgang dat je er wel even de tijd voor moet nemen.

Dus niet spel starten, rondrennen, schieten, in een tank springen, rijden, schieten, dan snel in vliegtuig stappen, opstijgen, schieten, tig kills en je hebt geowned. Nee, geduld, list, inzicht, en skills zijn van belang in deze game.

Kom eens langs en meld je bij ons aan. http://www.dutchd.nl
Dit geldt natturlijk voor een ieder die de game al speelt, maar ook voor een ieder die hem nog niet speelt(ga het eens proberen) ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kickt dit topic alleen maar om de URL van je site te spammen lijkt het. Dat is niet de bedoeling

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Deze sim heeft net zijn 5e verjaardag gevierd en is inmiddels grafisch behoorlijk bijgetrokken. Met patch 1.24 zijn de graphics weer concurrerend met andere spellen.

Wat ik nog niet begrijp is waarom dit spel nog steeds niet grootschalig in de Benelux is gereleased. Er zijn inmiddels 11.000 spelers die dit spel dag en nacht vullen. Sinds een paar weken is er ook een Nederlandstalige squad opgericht, maar het lijkt wel of veel mensen dit spel toch niet kennen. Ik vraag me af of er niet veel meer spelers zijn die liever een groot opgezette sim game spelen dan echte fps achtige games als BF1942 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Het kost maandelijks geld dat is waarom het spel niet massaal gespeeld wordt. Ik heb er zelf ook naar gekeken en het spel sprak me wel aan maar met 15 dollar per maand haak ik wel af, dat kost mij veel te veel. De opzet is leuk, de gameplay spreekt aan, de graphics maken mij geen hol uit het gaat om de ervaring maar ik vind het te gek om er zoveel geld voor te betalen. Het is jammer dat het zo duur is. Voor 5 euro denk je er over na maar nu vind ik het iets te gek worden. Maar het is een top game als je ziet wat je allemaal kunt doen en wat er allemaal in het spel zit. Het is het enige spel in zijn soort maar voor mij zit het er niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Hm. Ik speel zelf nu bijna een jaar mee en ik zit persoonlijk niet zo met de kosten. Maar dat laat mijn persoonlijke financiele situatie dan ook toe.

Ik zie momenteel heel veel mensen die MMO's spelen, volgens mij zijn de meesten contributie verschuldigd.

Voordeel van dit spel is dat er geen handel is, geen levelling, geen uit te spelen verhaal. De werking van het spel evolueert heel geleidelijk (net als de graphics) en je raakt er dus niet snel op uitgekeken. Vrienden van mij met een level 60 WoW karakter zijn daar wel klaar mee. Ik kan voorlopig nog wel vooruit met WW2 omdat het zo divers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb net gesigned-up for the free 30-day trial maar dan moet je weer je cc nr invullen...ik heb het daar nooit zo op..ik wil gewoon zien of dat spel wat is en daarna wil ik best betalen..

in de filmpjes die ik zie lijken de vliegtuigen en tanks e.d. nogal licht (zo bewegen ze zich), hoe is dat in-game?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
FF kick van oud topic.

Het bestaat nu 7 jaar en als je ooit een account had, heb je nu een welcome back soldier programma en kun je dus in elk geval 1 week spelen.

Hier even de link naar de 7th year anniversary.

http://www.battlegroundeu...iionline/7anniversary.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bangkirai schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 20:02:
FF kick van oud topic.

Het bestaat nu 7 jaar en als je ooit een account had, heb je nu een welcome back soldier programma en kun je dus in elk geval 1 week spelen.

Hier even de link naar de 7th year anniversary.

http://www.battlegroundeu...iionline/7anniversary.jsp
Weer een kick om wat aandacht te vragen voor deze game die nog steeds ongeevenaard is. Binnenkort 1.29 en misschien een item in de GAMEStm van september. Met enkele leden van de Nederlandstalige community (www.dutchd.nl) die de game uitleggen en waarschijnlijk een interview met een van de developers van CRS. Hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals voor diegenen die niet helemaal weten wat dit spel nou zo bijzonder maakt.

Het is niet te vergelijken met games als COD en BF. Waarom? Omdat BE zoveel (strategische) diepgang heeft dat het je duizelt:
Even ter verduidelijking: Voor de leek is dit spel misschien vergelijkbaar met Battlefield 1942 of Planetside omdat je verschillende wapenvakken hebt of omdat het PvP is. Voor de rest is het niet te vergelijken omdat er geen maps zijn! Het is 1 grote persistente wereld!! Geen laadtijden! Geen verschillende maps! 1 grote wereld! Je rijdt zo een paar uur van Noord naar Zuid.Je vliegt een lange tijd van Zuid-Engeland naar Kiel Duitsland of je maakt een trip naar de Alpen. Allemaal zonder laadtijden. Daarnaast heeft Planetside alleen maar een paar bases verpreid over de map en geen steden terwijl BE meer dan 700 dorpen en steden heeft op deze map.Voertuigen in Planetside hebben geen schademodel. Waar je zo ook raakt ze hebben altijd dezelfde schade.etc.etc. Geen ingewikkeld schademodel, dus. Je vecht bij dergelijke games steeds in kleine gebieden dus geen schoten van 3km afstand e.d. zoals in BE.

Graphics
De graphics zijn gedateerd omdat de engine uit 1999 stamt. Men is momenteel bezig met een nieuwe engine die het spel naar de standaard van tegenwoordig trekt, voor zover mogelijk. Als je begrijpt hoe spellen worden opgebouwd zul je ook snappen dat een MMO zonder laadtijden, met een gezichtsveld van 8km, nooit de graphische pracht van een COD4 of een Crysis zal halen. Tenzij iedere speler een Nasa computer heeft en iedereen een supersnelle verbinding heeft. Spellen als laatstgenoemden zullen ook nooit als MMO draaien! Ze hebben een andere engine en geen simulatie engine zoals BE. Let goed op bij deze spellen en je ziet na een paar honderd meter een mist opdoemen. Men hoeft objecten op meer dan 400 meter niet te laden waardoor alles van dichtbij tot in de kleinste details kan worden uitgewerkt. Zou je die details ook willen hebben in de verdere 2000 meter van het speelveld (als de map al zo groot is), dan zul je als eindgebruiker een zeer zware high end machine moeten hebben. Resultaat: mindere graphics en minder details van dichtbij maar wel een immens landschap en een gevoel dat je deel uit maakt van een groter geheel. Een kwestie van keuzes maken, dus. Dat is wat CRS heeft gedaan. Bovendien, als je naar de gemiddelde simulator kijkt zijn de graphics nooit zo geweldig omdat de rekenkracht voor andere zaken wordt gebruikt. ZO is het ook met deze game. In COD wordt de baan van de kogel niet nog eens 2000 meter doorberekend, zoals bij BE, maar zo'n 200 meter. Bovendien tuimelen de kogels in BE door de realtime berekening. Da's toch een groot verschil. Een knappe kop die het toch lukt zonder dat dit een zeer zwaar systeem nodig maakt.

Engine
Het is een oude engine, maar wel een simulatie-engine die er op is toegerust immense landschappen weer te geven en realtime berekeningen over kogelinslagen en kogelbanen te maken over grote afstanden. De nieuwe engine zal dit ook kunnen maar zal ook grafisch flink verbeterd zijn. Deze Unity II zal meerdere zaken mogelijk maken. Wel zal het niet gelijk te zien zijn daar men de gehele game moet hercoderen en dat kost veel tijd. Men is er al mee begonnen door veel gebouwen te veranderen in diverse steden. De gehele code en het gehele bevoorradingsysteem is hard coded zoals dat heet. Dat kan je niet zomaar veranderen. Met de nieuwe engine probeert men geleidelijk aan veranderingen door te voeren.

Lees ook dit:
Shoebox Shooters" - FPS games like the BF series, CoD, MoH etc..- can have very detailed graphics because they use small, closed maps. High polygon models and heavy duty textures are major cp process hogs. On a small, arena style map this isn't so much of an issue. On a map the size of a U.S. State, with multiple pitched battles going on both on the ground and in the air with millions of calculations being made...it's a very big issue.

The games I mentioned above are great, action-packed, tactical shooters. I love em. But I don't play WWII Online for the eye candy - and I think I can speak for most players here - neither does anybody else.

What The Rats have created here is so mind boggling that the graphics (which I find to be perfectly adequate) are actually a non-issue in the overall scheme of things.
Wat te denken van het schademodel?

http://www.youtube.com/watch?v=BzpUV....php?page_id=9

High Command
Als je vindt dat je leidinggevende capaciteiten hebt gecombineerd met strategisch inzicht dan kun je je opgeven voor de HC(High Command). je moet dan een soort van sollicitatieformulier invullen en vervolgens krijg je materiaal om te downloaden. Dit moet je doornemen en dan maak je een afspraak om getest te worden in de zogeheten Officer Candidate school (OCS). Je wordt dan CO (Commanding Officer) of XO(Executing offcier). Eens in de zoveel tijd wordt er per zijde een Cinc (Commander in Chief) aangewezen die de HC aanstuurt en de campagnes leidt. Bedenk wel dat het veel tijd vergt en je niet altijd aan het werkelijk vechten toekomt. Je wordt verantwoordelijk gesteld voor het verschuiven van brigades, het opstellen van AO's en DO's en daarnaast ben je ook nog eens bezig met de RDP cyclus. Je wordt daar ook op afgerekend als er iets niet goed gaat door de playerbase, althans sowieso als je je als een hork gaat gedragen.
RDP staat trouwens voor research development and production. Dit is de cyclus die iedere zijde doorloopt om nieuwe voertuigen te produceren. Het bepaalt wanneer Tier0 over gaat in Tier 1 etc. Het kan worden beinvleod door de bombardementen zoals eerder gezegd. De HC had in het verleden meer invloed op deze RDP maar dit is teruggeschroefd.

Squads
Je hebt spelers die squads en/of squadrons maken deze aanmelden via het systeem env ervolgens wordt de squad in het systeem aangemeld. Je kunt als noob automatisch een squad joinen of worden gerecruit. Je hebt diverse squads, zo zijn er veel Amerikaanse squads, Euro squads, Finse, Belgische, Zweedse, Duitse, Franse en Spaanse Squads, waarvan sommigen als voertaal hun eigentaal hebben. De taal ingame is gewoon engels. JE hebt grote en kleine squads. Ik zit zelf in een kleine squad opgericht door twee Nederlandse broers. het is wel een internationale squad dus iedereen kan joinen en de voertaal is dus Engels. Er zitten veel Nederlanders in deze squad, maar ook Zweden, Belgen, Britten, een Australier, en Finland. In totaal schat ik dat er zo'n 150 Nederlanders en zo'n 100 Belgen dit spel spelen. Het is ook niet erg bekend en dat betalen hè? Voor velen een struikelblok.

Hoe ziet de strijd er uit?
De oorlog wordt uitgevochten in campagnes. Men is ooit, hoe kan het ook anders, bij campagne 1 beginnen en inmiddels is campagne 45 aand e gang. Bij aanvang van iedere campagne heeft iedere zijde een start positie. De Duitsers staan tegenoverde Fransen en de BEF (British Expedition force) in Belgie, Nederland, Luxemburg en Frankrijk. Een zijde begint met aanvallen en de ander verdedigd en vice versa. De strijd die wordt gevoerd gaat 24/7 door. De strijd wordt pas beslist als het systeem herkent dat een van beide zijden (Axis of Allies) een bepaald gedeelte van de kaart in handen hebben, dwz een x aantal steden. Soms kan een campagne een paar maanden duren, maar soms is ie in een paar weken bekeken. De laatste tijd zijn de campagnes weer wat langer omdat het vrij gelijk opgaat. Soms wordt er om een stad, bijv Antwerpen, dagen gevochten. NA een paar uur vechten wisselt de stad van bezetter om later weer ingenomen te worden door de tegenstander. Dus de grond die je 's ochtends hebt veroverd kan je 's nachts weer kwijt zijn.

Research, Development and Production
Bij aanvang van ieder campagne begint iedere zijde met wapens en voertuigen uit de beginperiode van de blitzkrieg, in dit geval mei 1940. Aangezien het spel zich verder ontwikkeld richting 1942 zullen na verloop van tijd de beschikbare veortuigen van die periode zijn. Dit gaat echter gefaseerd in de vorm van Tiers. Dit heet RDP! RDP staat voor research development and production. Dit is de cyclus die iedere zijde doorloopt om nieuwe voertuigen te produceren. Het bepaalt wanneer Tier0 over gaat in Tier 1 etc. Het kan worden beinvloed door de bombardementen zoals eerder gezegd. De HC had in het verleden meer invloed op deze RDP maar dit is teruggeschroefd.
Tier 0 bijv. houdt in dat de Duitsers beginnen met een lichte antitankkanon, pak 36 (zwaarder is er nog niet) ook is hun zwaarste tank op dat moment een PZKW IIIh, terwijl de geallieerden in Tier 0 al wat zwaarder tanks hebben met de MAthilda bijv. Ook bij de vliegtuigen is dit verschil. Het systeem houdt dus de productiecyclus (RDP) bij die er voor zorgt dat er op een gegeven moment Tier 1 voertuigen beschikbaar worden. Maar dit kan worden vertraagd doordat de vijand de farbieken in het achterland bombarderen. Uiteindelijk is Tier 3 de hoogste cyclus waarbij de Duitsers de beschikking krijgen over de Tiger I. De hoeveelheden zijn echter beperkt daar een Tiger bijv een dure tank is. Per brigade zijn er dan minder dan bijv. IIIh's . Sommige voertuigen uit Tier0 zijn ook niet altijd meer te krijgen.

Wapens
Ieder wapen is uniek. Als je leert om met de Enfield van de Britten te schieten zul je echt moeten wennen aan de mauser van de Duitsers. De MG34 schiet weer totaal anders de Vickers van de Britten, maar ook de granaatwerp geweren zijn anders. Zo hebben de granaten van de Duitsers en de Engelsen alleen een concussie effect terwijl die van de Fransen ook Panzer penetrerend zijn. Dit is allemaal historisch correct.

Geluid
Het geluid in dit spel is van cruciaal belang. Je moet echt leren wat het verschil is tussen het geluid van een vijandelijke en een eigen tank. Ook het verchil van eigen en vijandelijk geweer vuur kan van levensbelang zijn. Het geluid in deze game is zo innemend dat het je helemaal opslokt in het spel. Een koptelefoon is dan ook een must!

1.29
Met 1.29 zal er een tutorial komen die noobs de finesses van het spel bijbrengt, zodat ze niet meer in het diepe worden gegooid.
Ook is men bezig om teamwork meer te bevorderen, en waarschijnlijk zullen er nieuwe spawnmethodes komen. Zoiets als spawnen bij een missieleider o.i.d. maar men is er nog mee bezig. Het zit dus in de pijplijn, zoals nog heel veel andere veranderingen. Het vergt veel tijd en geld. Het zijn in ieder geval zaken waarover veel wordt gediscussieerd en CRS (Cornered Rat Software: de makers) luistert graag naar ons. Ze zijn klein, onafhankelijk maar toegewijd. het betekent wel dat ze niet alles direct voor elkaar krijgen. Dit kost veel tijd met zo weinig mensen. Ze willen ook weinig concessies doen, anders zou het spel wat ze hebben gemaakt niet zijn wat het nu is. Men wil het spel maken tot het ultieme spel op dit gebied. Het blijft zich maar doorontwikkelen en steeds weer vraag je je af wat voor nieuws ze weer voor elkaar krijgen. "Mensen spelen Battleground Europe niet om wat het is, maar om wat het niet is", aldus Lord Bilton, één van de meest bekende spelers binnen de community.

Freetrial
Binnenkort in de winkel de GamesTM van september met een 4 pagina artikel over de game. Waarschijnlijk met een free trial zonder CC!!!
Voor meer info check ook www.dutchd.nl (De Nederlandstalige BE community site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-08 17:55
Dit lijkt mij wel een erg leuk spel, ik heb alleen geen CC, maar ik denk dat i de Games TM haal, vind het sowieso een goed blad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA, is een goede zaak indien er geen CC is vereist, Maar men doet dat voornamelijk om cheaten tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week is de trial en de prijsvraag via GamesTM begonnen. Hij loopt van 2 t/m 15 september. Als het goed is zonder creditcard.Maar dan alleen voor GAMESTM lezers. Je kunt via hun site volgens mij meer info krijgen of je moet het blad kopen. Je kunt in ieder geval een van de 3 jaarabonnementen winnen als je de free trial probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Is er ergens een uitgebreide video review van deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een video review? Hm, misschien als je op Gigatv.de zoekt vind je iets. Zij hadden in maart een uur durende special over de game.

www.giga.de dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier wat video's:
(alle videos zijn door spelers gemaakt)

Trailer
http://nl.youtube.com/watch?v=gOoS0AVQIAo

(allied) Trailer
http://nl.youtube.com/watch?v=tLNQjClE6Ew

Gevarieerde compilatie
http://nl.youtube.com/watch?v=edUZPaFi3Ug

Wavre Air defence:
Video die voornamelijk Luchtafweergeschut vs Vliegtuigen bij een normale aanval op een stad laat zien.
http://nl.youtube.com/watch?v=s8gQwIkoMqs

Luchtafweergeschut video(2 jaar oud)
http://nl.youtube.com/watch?v=KQ0OMtWwWoA

Vliegtuig vs vliegtuig video
http://nl.youtube.com/watch?v=4FhmoSRXzbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
uitleg over het damage systeem van Battleground.

http://www.youtube.com/watch?v=BzpUVtVUBTI

nu weet je dus waarom dat je best wel een goede pc nodig hebt voor dit spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 16:05

Turfschipper

Hup NAC

Ok, dankjewel voor de info.

Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Wel fijn dat er weer eens wat aandacht voor dit spel in de media is. Want mogelijk dat de nieuwe Operation Flashpoint in de buurt komt, verder is er helemaal geen "total war' MMO te vinden. En al helemaal weinig spellen met een niet-hitpoint gebaseerd damage model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik vind het een super interessant spel maar heb het ooit is geprobeerd en dat was echt een flop. ga nog eens een poging wagen...:)

hoe is het hier trouwens met schieten? is er bijvoorbeeld bullet drop? kun je hier ook echt sniperen d.w.z. in de bosjes liggen zonder dat je naam boven de bosjes uit komt?

deze vragen aangezien het zo realistisch geprofileerd wordt..:)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFoz schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:43:
ik vind het een super interessant spel maar heb het ooit is geprobeerd en dat was echt een flop. ga nog eens een poging wagen...:)

hoe is het hier trouwens met schieten? is er bijvoorbeeld bullet drop? kun je hier ook echt sniperen d.w.z. in de bosjes liggen zonder dat je naam boven de bosjes uit komt?

deze vragen aangezien het zo realistisch geprofileerd wordt..:)
Als je deze game gaat proberen moet je ervoor zorgen dat je niet onvoorbereid begint. Dit spel is namelijk moeilijk en geen alledaagse shooter. Het is jammer dat je niet benoemt waarom het een flop was, Firefoz. Ik kan me voorstellen dat het erg teleurstellend werkt als je iets verwacht van een spel en het maakt het niet waar. Sowieso bij aanvang van de game in 2001 had het hier behoorlijk last van. Gelukkig hebben ze bewezen dat ze standvastig zijn en kunnen ze rekenen op mensen die in ze hebben geloofd. Hierdoor hebben ze iets neer gezet wat tot nu toe ongeevenaard is.
een schademodel waarbij er sprake is van bulletdrop maar ook van penetratiegraad, vanut welke hoek, welke afstand, met welke soort munitie, en natuurlijk de dikte van het pantser etc. daarnaast wordt er berekend wat een Armor piercing granaat doet als hij een tankwand doorboord. vliegt hij er door heen of zullen er fragmenten de inzittenden of enkele van de inzittenden verwonden of misschien zelfs doden? Zal hij de munitieopslag raken? Etc.etc. Dit berekent het schademodel allemaal. Dus niet zomaar schieten.....

Je kunt in ider geval in bosjes gaan liggen. Je moet echter wel zorgen da tje niet gezien wordt op het moment dat je er gaat liggen. ook moet je er niet te lang gaan liggen want ze horen je schoten al van veraf en weten dat het een vijandelijk geweer is. dan ben je dus gauw aan de beurt. Je naam staat niet elvens groot boven je, althans niet voor de vijand, deze zal je niet zien, als je niet te ver uit de bosjes steekt. Alleen je teamgenoten zien je naam boven je.

Verwijderd

Bijna iets van essentieel belang voor de sniper vergeten: verplaatst zo vaak mogelijk. Eigenlijk na 1 of 2 keer schieten al. Ze hebben je anders zo te pakken. Dus vaak relocaten!!! ;)
Nog een leuke manier om meer van de game te snappen:

http://www.gnasche.com/files/UI/ui_guide.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

http://befansite.com/training/BEquickStartHQntsc.wmv

Duidelijke tutorial van BE. Hiermee krijg je een beetje inzicht in de diepgang en complexiteit van het spel, buiten het simpele FPS gedeelte om. Voor mij toch wel een must omdat je als beginner anders geen moer begrijpt van wat er gebeurt.

Verwijderd

Met de nieuwe engine komen er nieuwe graphics. Men is er al druk mee bezig. Binnenkort de beta van 1.29 met wat nieuwe graphics.

Hieronder een voorbeeld van een van de nieuwe 3D gebouwen. een hele andere vertelling in vergelijking met de oude 2D gebouwen.

Before:

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/5559/ruinste5.jpg

After:

Afbeeldingslocatie: http://www.battlegroundeurope.com/images/stories/farmhouse_small.jpg

Zie hier meer over de nieuwe ruines: http://jeremylindstrom.com/farm-house-ruin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week de open beta 1.29! Er komen veel veranderingen aan, o.a. ragdoll physics en nog veel meer!!
Pagina: 1